Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Level of Ability of Based Pedagogical Formation Scope Teachers of Secondary Education About Process of Teaching and Learning

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 2, 48 - 64, 20.07.2013

Öz

Aim of this study is testing for the based pedagogical formation branch teachers of secondary education about process of teaching and learning. This study was carried out with observational method by 87 students in Pedagogic Formation Certificate Programs in 6 schools during 8 weeks. According to these observations, the scope teachers of secondary education implementing the activity of introducing of lesson sometime. Their also implementing activity of finally of lesson every time. Their used most method of statement method and less method of case and play role in the lessons. Also their use most the blackboard and less really objects and models in the lessons. In this article offered for teachers that they should be take in-service training about using new method of teaching and object of teaching

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2011). “Bilgi Okuryazarlığı Ölçeğinin Geliştirilmesi”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 15–28.
  • Adıgüzel, O.C. & Berk, Ş. (2009). The Methods of Reachıng Informatıon of The Teacher of Vocatıonal and Technıcal Secondary Educatıon. Electronic Journal of Social Sciences, 8(29), 64–75.
  • Akdağ, M., Bedir, G. ve Demir, S. (2004). İlköğretim Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi Öğretiminde Öğretmenlerin Derse Giriş Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. XIII. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6–9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Malatya.
  • Basinger, J. (2000). “Teaching Accreditor Issues New Standards”, The Chronicle of Higher Education. 46,12–16, Washington.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Glasser, W. (2005). Kaliteli Eğitimde Öğretmen. Beyaz Yayınları, (Çeviren; Ulaş Kaplan)
  • Gökçe, E. (2002). İlköğretim Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Etkililiği, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fak. Dergisi, 35,1–2
  • Gunter, M. A. and Jan Schwab. (1999). Instruction-A Models Approach. Third Edition. USA.
  • Güven (2009). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programının Öğretmen Adaylarına Kazandırdığı Mesleki Yeterlikler Yönünden Değerlendirilmesi (İzleme Çalışması). Manas Üniversitesi Sosyal bilimler Dergisi, 9(22), 141–148.
  • Kavcar, C. (1999). Nitelikli Öğretmen Sorunu. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı.
  • Kazu, H. & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (2), 175–188.
  • Lawless, K. .A. (2003) “Becoming Literate in The Technolojical Age. New Tesponsibilities and Tool for Teachers.” The Reading Teacher, 570:7.
  • Öztürk, B. (2001). Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25, 107–124.
  • Öztürk, Ç. (2004). Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem Ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 5(2), 75–83.
  • Uçar, M. (1999). “İlköğretimde Ders Araç-Gereçleri Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi” AKÜ. Sosyal Bilimler Dergisi, 3.
  • Silver, H. F. & Hanson, J. R. (1996) “Understanding Myself As a Teacher”, Learning Styles &Strategies. Trenton: The Thoughtful Education Press, 77–107.
  • Sarı, M. (2010). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programının Öğretmenlik Mesleğine ve Programa İlişkin Görüşlere Etkisi. Eğitim ve Bilim, 35:155.
  • Taşkın, Ş.T. ve Hacıömeroğlu, G. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özyeterlik İnançları: Nicel ve Nitel Verilere Dayalı Bir İnceleme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 21–40.

Pedagojik Formasyon Temelli Alan Öğretmenlerinin Öğretme- Öğrenme Sürecine İlişkin Yeterlik Düzeyleri

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 2, 48 - 64, 20.07.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon temelli alan öğretmenlerinin öğretme-öğrenme sürecine
ilişkin yeterlik düzeylerini belirlemektir. Çalışma, Pedagojik Formasyon Sertifika Programına kayıtlı 87
öğrencinin sekiz hafta boyunca altı okulda yaptıkları gözlemlere dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Gözlemin
nasıl yapılacağına ilişkin eğitilen öğretmen adayları aracılığıyla toplanan verilere göre, alan öğ-
retmenleri; dersin giriş etkinliklerini ara sıra, geliştirme ve sonuç etkinliklerini ise her zaman gerçekleş-
tirmektedirler. Öğretmenler, derslerde en çok düz anlatım yöntemini en az ise örnek olay yöntemini
kullanmayı tercih etmektedirler. Öğretmenler öğretme-öğrenme sürecinde, eğitim araçlarında ise en
çok yazı tahtasını en az ise gerçek nesneler ve modelleri kullanmaktadırlar.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2011). “Bilgi Okuryazarlığı Ölçeğinin Geliştirilmesi”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 15–28.
  • Adıgüzel, O.C. & Berk, Ş. (2009). The Methods of Reachıng Informatıon of The Teacher of Vocatıonal and Technıcal Secondary Educatıon. Electronic Journal of Social Sciences, 8(29), 64–75.
  • Akdağ, M., Bedir, G. ve Demir, S. (2004). İlköğretim Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi Öğretiminde Öğretmenlerin Derse Giriş Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. XIII. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6–9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Malatya.
  • Basinger, J. (2000). “Teaching Accreditor Issues New Standards”, The Chronicle of Higher Education. 46,12–16, Washington.
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Glasser, W. (2005). Kaliteli Eğitimde Öğretmen. Beyaz Yayınları, (Çeviren; Ulaş Kaplan)
  • Gökçe, E. (2002). İlköğretim Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Etkililiği, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fak. Dergisi, 35,1–2
  • Gunter, M. A. and Jan Schwab. (1999). Instruction-A Models Approach. Third Edition. USA.
  • Güven (2009). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programının Öğretmen Adaylarına Kazandırdığı Mesleki Yeterlikler Yönünden Değerlendirilmesi (İzleme Çalışması). Manas Üniversitesi Sosyal bilimler Dergisi, 9(22), 141–148.
  • Kavcar, C. (1999). Nitelikli Öğretmen Sorunu. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı.
  • Kazu, H. & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin Öğretim Araç-Gereçlerini Kullanım Amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (2), 175–188.
  • Lawless, K. .A. (2003) “Becoming Literate in The Technolojical Age. New Tesponsibilities and Tool for Teachers.” The Reading Teacher, 570:7.
  • Öztürk, B. (2001). Derse Giriş Davranışlarının Öğretmenler Tarafından Kullanılma Durumu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25, 107–124.
  • Öztürk, Ç. (2004). Ortaöğretim Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem Ve Teknikleri Kullanabilme Yeterlilikleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 5(2), 75–83.
  • Uçar, M. (1999). “İlköğretimde Ders Araç-Gereçleri Kullanımı Konusunda Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi” AKÜ. Sosyal Bilimler Dergisi, 3.
  • Silver, H. F. & Hanson, J. R. (1996) “Understanding Myself As a Teacher”, Learning Styles &Strategies. Trenton: The Thoughtful Education Press, 77–107.
  • Sarı, M. (2010). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programının Öğretmenlik Mesleğine ve Programa İlişkin Görüşlere Etkisi. Eğitim ve Bilim, 35:155.
  • Taşkın, Ş.T. ve Hacıömeroğlu, G. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özyeterlik İnançları: Nicel ve Nitel Verilere Dayalı Bir İnceleme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 21–40.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Adıgüzel

Abdullah Adıgüzel

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Adıgüzel, A., & Adıgüzel, A. (2013). Pedagojik Formasyon Temelli Alan Öğretmenlerinin Öğretme- Öğrenme Sürecine İlişkin Yeterlik Düzeyleri. Sakarya University Journal of Education, 3(2), 48-64.