Aim of this study is testing for the based pedagogical formation branch teachers of secondary education about process of teaching and learning. This study was carried out with observational method by 87 students in Pedagogic Formation Certificate Programs in 6 schools during 8 weeks. According to these observations, the scope teachers of secondary education implementing the activity of introducing of lesson sometime. Their also implementing activity of finally of lesson every time. Their used most method of statement method and less method of case and play role in the lessons. Also their use most the blackboard and less really objects and models in the lessons. In this article offered for teachers that they should be take in-service training about using new method of teaching and object of teaching
Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon temelli alan öğretmenlerinin öğretme-öğrenme sürecine
ilişkin yeterlik düzeylerini belirlemektir. Çalışma, Pedagojik Formasyon Sertifika Programına kayıtlı 87
öğrencinin sekiz hafta boyunca altı okulda yaptıkları gözlemlere dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Gözlemin
nasıl yapılacağına ilişkin eğitilen öğretmen adayları aracılığıyla toplanan verilere göre, alan öğ-
retmenleri; dersin giriş etkinliklerini ara sıra, geliştirme ve sonuç etkinliklerini ise her zaman gerçekleş-
tirmektedirler. Öğretmenler, derslerde en çok düz anlatım yöntemini en az ise örnek olay yöntemini
kullanmayı tercih etmektedirler. Öğretmenler öğretme-öğrenme sürecinde, eğitim araçlarında ise en
çok yazı tahtasını en az ise gerçek nesneler ve modelleri kullanmaktadırlar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/