Bu çalışma, sosyal medya bağımlılığının sosyal ortamlardaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile öznel iyi oluş arasında aracı rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmaya katılan 336 yetişkinin 228’i kadın ve 108’i erkektir. Bu katılımcıların yaşları 18-55 yaş (ortalama 24.5) arasındadır. Araştırmada, katılımcılar tarafından doldurulan Kişisel Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu, Öznel İyi Oluş Ölçeği ve Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği’nden yararlanılmıştır. Çalışmada Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Testi, bağımsız örneklem ve t testi bootstrapping temelli aracılık analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, sosyal ortamlardaki gelişmeleri kaçırma korkusunun sosyal medya bağımlılığını pozitif yönde etkilediği, sosyal medya bağımlılığının ise öznel iyi oluşu olumsuz yönde etkilediği ve aynı zamanda sosyal medya bağımlılığının sosyal ortamlardaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile öznel iyi oluş arasında aracı rol oynadığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, yetişkinlerde sosyal medya kullanımı ve psikolojik iyi oluş ile aralarındaki ilişkilerin anlaşılmasına katkı sağlamaktadır. Araştırmanın sınırlılıkları da göz önünde bulundurularak araştırmadan elde edilen bulgular, ilgili literatürle beraber tartışılmıştır.
Sosyal Ortamlardaki Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Sosyal Medya Bağımlılığı Öznel İyi Oluş
The purpose of this research is to examine the role of social media addiction as a mediator between the fear of missing out and subjective well-being in social settings. The study involved 336 adults aged between 18 and 55 (mean age 24.5), comprising 228 women and 108 men. The participants completed the Personal Information Form, Social Media Addiction Scale-Adult Form, Fear of Missing Out on Developments in Social Environments Scale, and Subjective Well-Being Scale. Various statistical analyses, such as independent sample t-tests, one-way analysis of variance, Pearson Moments Multiplication Correlation Technique, and bootstrapping-based mediation analyzes, were employed in the research. The findings revealed that the fear of missing out on developments in social environments positively predicted social media addiction, which in turn negatively affected subjective well-being. Furthermore, social media addiction played a mediating role between subjective well-being and the fear of missing out on developments in social environments. In conclusion, the fear of missing out on social developments among adults was found to predict subjective well-being, and social media addiction emerged as a significant intermediary factor between these variables. The implications of these results were discussed in the context of existing literature, and the study's limitations were duly considered.
Fear of Missing Out on Social Media Social Media Addiction Subjective Well-Being
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilim ve Teknoloji Sosyolojisi ve Sosyal Bilimler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |