Günümüz küreselleşen ve rekabetin hızla yükseldiği iş dünyası için girişimcilik hem bir gereklilik hem de bir zorunluluk haline gelmiştir. Girişimcilik kavramı, aslında tarihin en eski zamanlarından beri insanlığın varoluşu ile birlikte düşünülebilecek olsa da iş dünyası kapsamında tanımlanıyor ve inceleniyor olması göreceli olarak yenidir. Günümüzde makro boyutta, ülke ekonomileri için de girişimcilik çok önemli bir kavramdır; kurulacak başarılı her yeni işletme ilgili ülke için sermaye, istihdam, büyüme ve zenginleşme anlamına gelmektedir. Bunun yanı sıra mevcut kurumlar veya süreçler için iyileştirme amacıyla yapılan her türlü yenilik ise farklı isimlerle anılabiliyor olsa da iç girişimciliği tanımlamaktadır. Serbest ve iç girişimcilik aynı kökenden besleniyor ve birbirlerine birçok yönden çok benziyor olsa da, oluşumu, çevresel etkileri ve sonuçları itibarıyla bazı farklılıklarda göstermektedirler.
Bu araştırmada; Türkiye telekomünikasyon pazarında iki girişimci tarafından kurulmuş bir telekomünikasyon kurumsal bayi firması özelinde serbest girişimcilik ve iç girişimcilik kavramları incelenmiş ve bu iki kavramın benzer yönleri ve farklı yönleri ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Ayrıca araştırmaya konu olan vaka çalışması sayesinde, serbest ve iç girişimcilik kavramlarının, hem organizasyonel hem de bireysel düzeyde incelenmesine imkan tanınmış ve akademi ve iş dünyası uzmanları için ortaya çıkmış sonuçlar paylaşılmıştır.
Girişimcilik serbest girişimcilik iç girişimcilik vaka çalışması.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 45 |