Almanya’da yetmişli yıllardan sonra ortaya çıkan Alımlama Estetiği Jauss, Iser , öncelikle edebiyat eleştirisini daha sonra ise edebiyat eğitimini etkilemiştir. Yalnız bunun modellenmesi farklıfarklıolmuştur. H.Weinrich, G. Fricke, K. Fingerhut, G. Waldmann’ın da aralarında yer aldığıdeğişik isimler birbirleriyle bazen keşisen bazen ayrışan ama aynıyaklaşım çerçevesinde edebiyat eğitimi modelleri geliştirmişlerdir. Çalışmamızda, bunlardan G. Waldmann’ın modeli eleştirel olarak ortaya konmaya çalışılacaktır
Alımama Estetiği Edebiyat Öğretimi Üretim ve DavranışOdaklılık Günter. Waldmann
crticism and subsequently on teaching literature. However, there appeared different models for it. Certain figures, such as H.Weinrich, G. Fricke, K. Fingerhut, G. Waldmann, developed literature teaching models within the frame of the same approach with sametimes intersection and sometimes differing studies. In this article, Waldmann’s model is going to be discussed
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 16 |