Araştırmanın amacı, ilköğretim denetçilerinin denetim uygulamalarısırasındaki liderlik davranışlarının ve içinde bulunduklarıkurum kültürünün, öğrenen organizasyonların özellikleri ile uyumlu olup olmadığınıbelirleyerek değerlendirmeler yapmaktır. Araştırma bulgularına göre, ilköğretim denetçileri, örgüt kültürünün öğrenmelerine “orta düzeyde” fırsat sağladığınıdüşünmektedirler. Ayrıca, ilköğretim denetçileri denetim uygulamalarısırasında liderlik davranışlarını“üst düzeyde” yerine getirdikleri görüşündeyken, ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenleri, ilköğretim denetçilerinin denetim uygulamalarısırasında liderlik davranışlarını“orta düzeyde” yerine getirdiklerini düşünmektedirler. Bu sonuçlara göre, ilköğretim denetçilerinin içinde bulunduklarıörgüt kültürü, öğrenen organizasyonların kültürü ile tam olarak uyumlu değildir. Grupların algılarıarasındaki farklılığın, yönetici, öğretmen ve ilköğretim denetçilerinin, işbirliği yapmasınızorlaştırmasıve ilköğretim denetim sisteminin öğrenen organizasyon olmasınıengellemesi de muhtemeldir.
The objective of the study is to evaluate by defining whether the leadership behaviors of primary school inspectors during their inspections and institutional culture are consistent with characteristic of learning organizations. To the study results, inspectors think institutional culture contributes to their development at “intermediate level”. However, while inspectors think they carry out leadership behaviors at “advanced level” during the inspection, school directors and teachers think the inspectors carry out leadership behavior at “intermediate level” while inspecting their schools. According to these results, institutional culture where primary school inspectors take part is not exactly consistent with the culture of learning organization. Difference between the perceptions op the groups is also likely to make the collaboration among inspectors, director and teachers difficult, and to prevent primary school inspecting system to become a learning organization
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 18 |