BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2008, Sayı: 19, 189 - 195, 01.02.2008

Öz

The problem stated in this paper is about the criticisms received from teachers, scholars and some non-governmental organizations about this application. The object of this study is to highlight probable consequences of this new application through the views of the teachers. Interview was used as data collection method. The researcher benefited from the related literature to form the interview questions. The sample of the study comprised teachers who work in central districts of Kayseri and have taken the above mentioned centralized exam. The results of this study showed that teachers are the crucial components of education system. It is impossible to talk about a secure future unless we train well-qualified teachers. Administrators, teachers and teachers of different fields will have the opportunity to update their knowledge both on their own fields and on educational science and technology via the close cooperation with related faculties of universities

Kaynakça

  • Gümüşeli, A. (2005). Öğretmenlikte kariyer sistemine yapılan eleştiriler. Artı@eğitim Dergisi, Ekim, 14, (http://www.agumuseli.com/modules/weblog/details.php,30 Mart, 2006).
  • Resmi Gazete, Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükselme Yönetmeliği, 13. Ağustos, 2005.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNDE YENİMODEL ARAYIŞLARI

Yıl 2008, Sayı: 19, 189 - 195, 01.02.2008

Öz

Bu çalışmada belirtilen problem, öğretmenlerden, uzmanlardan ve yeni uygulama ile ilgili olan bazısivil toplum örgütlerinden elde edilen eleştirilerdir. Araştırmanın amacı, kariyer sınavıile ilgili olarak öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda bu yeni uygulamanın olasısonuçlarınıdeğerlendirmektir. Bilgiler, kariyer sınavlarından etkilendiği düşünülen kişilerden görüşme metodu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmacıgörüşme sorularınıdüzenlemek için ilgili literatürden yararlanmıştır. Araştırma, Kayseri’de görev yapan ve yukarıda bahsedilen merkezi sınava tabii tutulmuşöğretmenleri kapsamaktadır. Çalışmanın sonuçlarıgöstermektedir ki, öğretmenler eğitim sisteminin çok önemli elemanlarından biridir. Nitelikli öğretmenler yetiştirmedikçe güvenli bir gelecekten bahsetmek imkansızdır. İdareciler, öğretmenler ve değişik alanların öğretmenleri hem kendi alanlarında, hem de eğitim bilimleri ve teknolojide üniversitelerin ilgili fakülteleri ile yakın işbirliği kurarak bilgilerini yenileyebilirler.

Kaynakça

  • Gümüşeli, A. (2005). Öğretmenlikte kariyer sistemine yapılan eleştiriler. Artı@eğitim Dergisi, Ekim, 14, (http://www.agumuseli.com/modules/weblog/details.php,30 Mart, 2006).
  • Resmi Gazete, Öğretmenlik Kariyer Basamaklarında Yükselme Yönetmeliği, 13. Ağustos, 2005.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mustafa Çelikten Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Çelikten, M. (2008). ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNDE YENİMODEL ARAYIŞLARI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(19), 189-195.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.