BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİVE SPOR YÜKSEKOKULU SINAVINA BAŞVURAN ADAY ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME BİÇEMLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2008, Sayı: 20, 199 - 212, 01.08.2008

Öz

Bu araştırma; beden eğitimi ve spor yüksekokulu özel yetenek sınavına başvuran aday öğrencilerin öğrenme biçemlerini belirlemek; öğrenme biçemlerinin cinsiyet, yaş, mezun olduklarılise türü, mezun olduklarılise alan türü ve sınava başvuru yaptıklarıbranşlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığınıincelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2007 yılında Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına başvuran aday öğrencilerden tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 417 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın modeli tarama survey yöntemidir. Araştırmada veri toplama aracıolarak, araştırmacıtarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Şimşek 2002 tarafından geliştirilen “BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri” kullanılmıştır. Envanter bedensel, işitsel ve görsel olmak üzere üç öğrenme biçemini ölçmektedir. Her öğrenme biçemi için 16 madde içeren envanter, toplam 48 maddeden oluşmaktadır. Bu araştırma için yapılan güvenirlik çalışmasında, envanterin “bedensel” alt testine ait güvenirlik katsayısı.634, “işitsel” alt testine ait güvenirlik katsayısı.717 ve “görsel” alt testine ait güvenirlik katsayısı.697 olarak bulunmuştur. Envanterin tümüne ilişkin güvenirlik katsayısıise .853 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde frekans f ve yüzde % ’ler kullanılmış, değişkenler arasıilişkiler kay-kare istatistik yöntemi ile incelenmiştir. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda; aday öğrencilerin %63,3’ünün görsel, %18,7’sinin işitsel ve %18’inin bedensel öğrenme biçemine sahip oldukları; öğrenme biçemlerinin cinsiyet, yaş, mezun olduklarılise türü, mezun olduklarılise alan türü ve sınava başvuru yaptıklarıbranşlarına göre farklılaşmadığıtespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Ames, P. C. (2003). Gender and Learning Style Interactions in Students’ Computer Attitudes. Journal Educational Computing Research. 28 (3), 231-244.
  • Arslan, B. (2003). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mühendislik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Yönelik Betimleyici Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Arslan, B. ve Babadoğan, C. (2005). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş İle İlişkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Sonbahar, Sayı: 21.
  • Baran, A. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Çoklu Yetenek-Öğrenme Stilleri İle Benlik Saygısı ve Sürekli Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Samsun.
  • Boydak, H. A. (2006). Öğrenme Stilleri. (Yedinci Baskı). İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Clump, M. A. and Skogsbergboıse, K. (2003). Differences in Learning Styles of College Students Attending Similar Universities in Different Geographic Locations. College Student Journal. 37 (4), 501-508.
  • Crabtree, D. S. (2003). A Study of Students’ Learning Styles in ITV Broadcast, Remote, and Traditional Classrooms at East Tennessee State University. Ph.D Thesis. East Tennessee State University.
  • Çağlayan, H. S. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Biçemleri İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Çağlayan, H. S., Sezen, M. ve Şirin, E.F. (2007). Spor Yapan ve Spor Yapmayan Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Çelik, L. (2004). Teknoloji Yoğun Ortamların Öğrencilerin Öğrenme Stil Tercihlerine Uygunluğu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Öğrenme Biçimlerini Tercih Etmelerindeki Etkisi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Demir, M. K. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Bahar, Sayı: 23.
  • Dunn, R. S. and Grıggs, S. A. (1995). Hispanic-American and Learning Styles. Emergency. Librarian. 23 (2), 11-16.
  • Erginer, E. (2004). İlköğretim Birinci Devre Çocuklarının Öğrenme Tercihlerinin Değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Ergür, D. O. (1998). Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Ergür, D. O. ve Saraçbaşı, T. (2002). Hacettepe Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu Öğrencilerinin Öğrenme Tercihleri Yönünden İncelenmesi. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 23-25 Mayıs. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir.
  • Erkuş, H., Topçu, U., Yüksel, K., Mawanaısha, M., Kılıç, M., Rjab, M., Dedebali, Ö. ve Şemin, İ. (2006). Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Öğrenme Stilleri İle Eğitim Yöntemleri İlişkisinin Araştırılması. III. Aktif Eğitim Kurultayı, 3-4 Haziran. Dokuz Eylül Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (DESEM), Alsancak, İzmir.
  • Ersoy, S. (2003). İlköğretim 6, 7, 8. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersindeki Başarılarına Göre Öğrenme Stilleri ve Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ewing, N. J. and Yong, L. F. (1993). A Comparative Study of The Learning Style Preferences Among Gifted African-American, Mexican-American and American-Born, Chinese Middle-Grade Students. Roeper Review. 14 (3), 120- 123.
  • Fer, S. (2003). Matematik, Fizik ve Kimya Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Biçemlerine Göre Kolay Öğrendikleri Öğrenme Etkinlikleri. Çağdaş Eğitim Dergisi. 28 (304), 33-44.
  • Garland, D. and Martın, B. N. (2005). Do Gender and Learning Style Play A Role in How Online Courses Should Be Designed? Journal of Interactive Online Learning. 4 (2), 67-81.
  • Gürkan, T. (2007). Hukuk Öğretiminin ve Hukukçunun Eğitiminin Değerlendirilmesi. adresinden, 13 Mart 2007 tarihinde alınmıştır.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Eğitim Programları ve Öğretim) Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Hansen, P. J. (2000). The Preferred Learning Styles of Student Athletic Trainers and Certified Athletic Trainers in Nata District IV and District V. Ph.D Thesis. University of South Dakota.
  • İlhan, A. (2002). İngilizce Kurslarına Devam Eden Kursiyerlerin Öğrenme Stilleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Kabadayı, A. (2001). Bilişsel Öğrenim Biçemleri ve Öğrenci-Merkezli Bir Yabancı Dil Öğretim Modeli Önerisi. Yayınlanmış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Eğitimi Anabilim Dalı, Konya.
  • Karakış, Ö. (2006). Bazı Yükseköğrenim Kurumlarında Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Olan Öğrencilerin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Denetimi Anabilim Dalı, Bolu.
  • Kennedy, P. (2002). Learning Cultures and Learning Styles: Myth- Understandings About Adult (Hong Kong) Chinese Learners. Int. J. Of Lifelong Education. September–October, 21 (5), 430–445.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall, Inc., Engle Wood Cliffs.
  • Littlewood, W. T. (1987). Foreign and Second Language Learning. Language Acquisition Research and Its Implication For The Classroom. USA: Cambridge University Pres.
  • Loo, R. (2002). The Distribution of Learning Styles and Types for Hard and Soft Business Majors. Educational Psychology. 22 (3), 349-360.
  • Mahiroğlu, A. (1999). G.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 1. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Matthews, D. B. (1991). The Effect of Learning Style on Grades of First- Year College Students. Research in Higher Education. 32(3), 253-268.
  • Matthews, D. B. (1996). An Investigation of Learning Styles and Perceived Academic Achievement for High School Students. Clearing House. 69 (4), 249-255.
  • McCarthy, B. (1987). The 4MAT System: Teaching to Learning Styles With Right/Left Mode Techniques. Barrington: Excel, Inc.
  • NOH, M.M. and MUHAMMAD, F. (2005). Learning Styles in Tertiary Education: The Case of Universiti Utara Malaysia. adresinden, 12 Nisan 2007 tarihinde alınmıştır.
  • Numanoğlu, G. ve Şen, B. (2006). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül. Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Muğla.
  • Otrar, M. (2006). Öğrenme Stilleri ile Yetenekler, Akademik Başarı ve ÖSS Başarısı Arasındaki İlişkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Park, C. C. (1997). Learning Style Preferences of Korean, Mexican, Armenian-American and Anglo Students’ in Secondary School. NASP. 81 (585), 103-111.
  • Peker, Murat. (2003). Öğrenme Stilleri ve 4 MAT Yönteminin Öğrencilerin Matematik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Reid, J. (1987). The Learning Style Preferences of ESL Students. TESOL Quarterly. 21 (1), 87-111.
  • Shaw, G. and Marlow, N. (1999). The Role of Student Learning Styles, Gender, Attitudes and Perceptions on Information and Communication Technology Assisted Learning. Computers & Education. 224, 33 (4) 223-234.
  • Şimşek, N. (2002). BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1 (1), 33-47.
  • Şirin, A. ve Güzel, A. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 6 (1), 231-264.
  • Tabanlıoğlu, S. (2003) Orta Düzey Öncesi Akademik Amaçlarla İngilizce Öğrenen Öğrencilerin Öğrenme Stilleri Tercihleri ve Dil Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Taylor, L. (2001). Learning Sytles Preferences of Athletic Training Students and Athletic Training Educators: Similarities, Differences and Impact On Academic Performance. Ph.D Thesis. Texas Teach University.
  • Tepehan, T. (2004). Deniz Harp Okulu 1. Sınıf Öğrencilerinin Mezun Oldukları Lise ve Lisans Ders Grupları İle Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Teziç, I. (1994). Bilkent Üniversitesi Yabancı Dil Hazırlık Okulu’ndaki (BUSEL) Yabancı Dili İngilizce (EFL) Olan Öğrencilerin Öğrenme Stil Tercihleri İle Dil Başarısı Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bilkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Truluck, J. E. and Courtenay, B. C. (1999). Learning Style Preferences Among Older Adults. Educational Gerontology. 25, 221-236.
  • Ülgen, G. (1997). Eğitim Psikolojisi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Yıldırım, B. ve Çirkinoğlu, A. G. (2005). Orta Öğretim 1. Sınıf ve 2. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumları ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28-30 Eylül. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
Yıl 2008, Sayı: 20, 199 - 212, 01.08.2008

Öz

The research investigated to identify the learning modalities of candidate students’ applicant for special ability examination in Physical Education and Sport Department and if this can be changeable depending on their gender, age, type of being graduated high school, type of field being graduated high school and branches of making application for examination. Research’s sample involves randomly chosen from 417 students applicant for special ability examination in Selcuk University Physical Education and Sports Departments. The model of this research is the survey method. We use personal information forms, which is developed by the researcher and “BİG 16 Learning Modality Inventory” which is developed by Simsek 2002 . We evaluate three learning modalities in these inventory; these are kinesthetic, visual, and auditory modalities as a kind of data. Every learning modalities have got 16 items in this inventory, there are totally 48 items in this inventory. The “kinesthetic” text has got .634 reliability coefficient, “auditory” text has got .717 reliability coefficient, “visual” text has got .697 reliability coefficient in this inventory. The reliability coefficient is .853 in the whole inventory. The frequency and percent are used in this data analyses, the relations between the differences are studied by Chi-Square statistics technics. The meaning level is taken 0.05. The result of the research; candidate students 63,3% of them have visual, 18,7% of them have auditory and 18% of them have kinesthetic learning modality; their learning modalities didn’t change depending on gender, age, type of being graduated high school, type of field being graduated high school and branches of making application for examination

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Ames, P. C. (2003). Gender and Learning Style Interactions in Students’ Computer Attitudes. Journal Educational Computing Research. 28 (3), 231-244.
  • Arslan, B. (2003). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mühendislik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Yönelik Betimleyici Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Arslan, B. ve Babadoğan, C. (2005). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş İle İlişkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Sonbahar, Sayı: 21.
  • Baran, A. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Çoklu Yetenek-Öğrenme Stilleri İle Benlik Saygısı ve Sürekli Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Samsun.
  • Boydak, H. A. (2006). Öğrenme Stilleri. (Yedinci Baskı). İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Clump, M. A. and Skogsbergboıse, K. (2003). Differences in Learning Styles of College Students Attending Similar Universities in Different Geographic Locations. College Student Journal. 37 (4), 501-508.
  • Crabtree, D. S. (2003). A Study of Students’ Learning Styles in ITV Broadcast, Remote, and Traditional Classrooms at East Tennessee State University. Ph.D Thesis. East Tennessee State University.
  • Çağlayan, H. S. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Biçemleri İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Çağlayan, H. S., Sezen, M. ve Şirin, E.F. (2007). Spor Yapan ve Spor Yapmayan Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Çelik, L. (2004). Teknoloji Yoğun Ortamların Öğrencilerin Öğrenme Stil Tercihlerine Uygunluğu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen Adaylarının Düşünme Stillerinin Öğrenme Biçimlerini Tercih Etmelerindeki Etkisi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Demir, M. K. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Bahar, Sayı: 23.
  • Dunn, R. S. and Grıggs, S. A. (1995). Hispanic-American and Learning Styles. Emergency. Librarian. 23 (2), 11-16.
  • Erginer, E. (2004). İlköğretim Birinci Devre Çocuklarının Öğrenme Tercihlerinin Değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Ergür, D. O. (1998). Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Ergür, D. O. ve Saraçbaşı, T. (2002). Hacettepe Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu Öğrencilerinin Öğrenme Tercihleri Yönünden İncelenmesi. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 23-25 Mayıs. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir.
  • Erkuş, H., Topçu, U., Yüksel, K., Mawanaısha, M., Kılıç, M., Rjab, M., Dedebali, Ö. ve Şemin, İ. (2006). Tıp Fakültesi Öğrencilerinde Öğrenme Stilleri İle Eğitim Yöntemleri İlişkisinin Araştırılması. III. Aktif Eğitim Kurultayı, 3-4 Haziran. Dokuz Eylül Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (DESEM), Alsancak, İzmir.
  • Ersoy, S. (2003). İlköğretim 6, 7, 8. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersindeki Başarılarına Göre Öğrenme Stilleri ve Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ewing, N. J. and Yong, L. F. (1993). A Comparative Study of The Learning Style Preferences Among Gifted African-American, Mexican-American and American-Born, Chinese Middle-Grade Students. Roeper Review. 14 (3), 120- 123.
  • Fer, S. (2003). Matematik, Fizik ve Kimya Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Biçemlerine Göre Kolay Öğrendikleri Öğrenme Etkinlikleri. Çağdaş Eğitim Dergisi. 28 (304), 33-44.
  • Garland, D. and Martın, B. N. (2005). Do Gender and Learning Style Play A Role in How Online Courses Should Be Designed? Journal of Interactive Online Learning. 4 (2), 67-81.
  • Gürkan, T. (2007). Hukuk Öğretiminin ve Hukukçunun Eğitiminin Değerlendirilmesi. adresinden, 13 Mart 2007 tarihinde alınmıştır.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Eğitim Programları ve Öğretim) Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Hansen, P. J. (2000). The Preferred Learning Styles of Student Athletic Trainers and Certified Athletic Trainers in Nata District IV and District V. Ph.D Thesis. University of South Dakota.
  • İlhan, A. (2002). İngilizce Kurslarına Devam Eden Kursiyerlerin Öğrenme Stilleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Kabadayı, A. (2001). Bilişsel Öğrenim Biçemleri ve Öğrenci-Merkezli Bir Yabancı Dil Öğretim Modeli Önerisi. Yayınlanmış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Eğitimi Anabilim Dalı, Konya.
  • Karakış, Ö. (2006). Bazı Yükseköğrenim Kurumlarında Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Olan Öğrencilerin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Denetimi Anabilim Dalı, Bolu.
  • Kennedy, P. (2002). Learning Cultures and Learning Styles: Myth- Understandings About Adult (Hong Kong) Chinese Learners. Int. J. Of Lifelong Education. September–October, 21 (5), 430–445.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall, Inc., Engle Wood Cliffs.
  • Littlewood, W. T. (1987). Foreign and Second Language Learning. Language Acquisition Research and Its Implication For The Classroom. USA: Cambridge University Pres.
  • Loo, R. (2002). The Distribution of Learning Styles and Types for Hard and Soft Business Majors. Educational Psychology. 22 (3), 349-360.
  • Mahiroğlu, A. (1999). G.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 1. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Matthews, D. B. (1991). The Effect of Learning Style on Grades of First- Year College Students. Research in Higher Education. 32(3), 253-268.
  • Matthews, D. B. (1996). An Investigation of Learning Styles and Perceived Academic Achievement for High School Students. Clearing House. 69 (4), 249-255.
  • McCarthy, B. (1987). The 4MAT System: Teaching to Learning Styles With Right/Left Mode Techniques. Barrington: Excel, Inc.
  • NOH, M.M. and MUHAMMAD, F. (2005). Learning Styles in Tertiary Education: The Case of Universiti Utara Malaysia. adresinden, 12 Nisan 2007 tarihinde alınmıştır.
  • Numanoğlu, G. ve Şen, B. (2006). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül. Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Muğla.
  • Otrar, M. (2006). Öğrenme Stilleri ile Yetenekler, Akademik Başarı ve ÖSS Başarısı Arasındaki İlişkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Park, C. C. (1997). Learning Style Preferences of Korean, Mexican, Armenian-American and Anglo Students’ in Secondary School. NASP. 81 (585), 103-111.
  • Peker, Murat. (2003). Öğrenme Stilleri ve 4 MAT Yönteminin Öğrencilerin Matematik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Reid, J. (1987). The Learning Style Preferences of ESL Students. TESOL Quarterly. 21 (1), 87-111.
  • Shaw, G. and Marlow, N. (1999). The Role of Student Learning Styles, Gender, Attitudes and Perceptions on Information and Communication Technology Assisted Learning. Computers & Education. 224, 33 (4) 223-234.
  • Şimşek, N. (2002). BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1 (1), 33-47.
  • Şirin, A. ve Güzel, A. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 6 (1), 231-264.
  • Tabanlıoğlu, S. (2003) Orta Düzey Öncesi Akademik Amaçlarla İngilizce Öğrenen Öğrencilerin Öğrenme Stilleri Tercihleri ve Dil Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Taylor, L. (2001). Learning Sytles Preferences of Athletic Training Students and Athletic Training Educators: Similarities, Differences and Impact On Academic Performance. Ph.D Thesis. Texas Teach University.
  • Tepehan, T. (2004). Deniz Harp Okulu 1. Sınıf Öğrencilerinin Mezun Oldukları Lise ve Lisans Ders Grupları İle Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Teziç, I. (1994). Bilkent Üniversitesi Yabancı Dil Hazırlık Okulu’ndaki (BUSEL) Yabancı Dili İngilizce (EFL) Olan Öğrencilerin Öğrenme Stil Tercihleri İle Dil Başarısı Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bilkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Truluck, J. E. and Courtenay, B. C. (1999). Learning Style Preferences Among Older Adults. Educational Gerontology. 25, 221-236.
  • Ülgen, G. (1997). Eğitim Psikolojisi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Yıldırım, B. ve Çirkinoğlu, A. G. (2005). Orta Öğretim 1. Sınıf ve 2. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Tutumları ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28-30 Eylül. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hakan Salim Çağlayan Bu kişi benim

Özden Taşğın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Çağlayan, H. S., & Taşğın, Ö. (2008). BEDEN EĞİTİMİVE SPOR YÜKSEKOKULU SINAVINA BAŞVURAN ADAY ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME BİÇEMLERİNİN İNCELENMESİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(20), 199-212.


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.