Araştırmanın amacı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İİBF öğrencilerinin öğrenme stilleri ile akademik başarı durumlarını cinsiyet, sınıf düzeyi ve kayıtlı olunan programa göre incelemektir. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubunda 427 İİBF öğrencisi bulunmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Kolb Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Mevcut araştırmada öğrenme biçemleri ile ilgili ölçümlerin güvenirlik katsayıları .63 ile .76 arasında değişmektedir. Öğrencilerin öğrenme stillerine göre dağılımının anlamlı farklılık gösterdiği; çalışma grubundaki öğrencilerin oransal olarak dağılımının sırası ile özümseyen, ayrıştıran, değiştiren ve yerleştiren olduğu belirlenmiştir. Özümseyen ve ayrıştıran öğrencilerin oranı beklenenin üzerinde iken, değiştiren ve yerleştirenlerin oranları beklenen oranın altındadır. İİBF öğrencilerinin öğrenme stillerine göre akademik başarı durumlarının değişmediği tespit edilmiştir. Farklı öğrenme stiline sahip olan öğrencilerin akademik başarı ortalamaları birbirine yakın bulunmuştur. Bu bulguya dayalı olarak çalışma grubunda öğrenme stilinin, akademik başarının belirlenmesinde önemli bir değişken olmadığı söylenebilir. Cinsiyet ile öğrenme stili arasında da herhangi bir bağlantı bulunmamıştır. Kız ve erkek öğrencilerin öğrenme stillerine göre dağılım oranları benzerlik göstermektedir. Çalışma grubunda cinsiyetin de öğrenme stilinin belirlenmesinde önemli bir değişken olmadığı söylenebilir. Ancak cinsiyet ve sınıf düzeyinin akademik başarıda önemli değişkenler olduğu söylenebilir. Cinsiyete göre kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha başarılı olduğu, başarı düzeyinin birinci sınıftan üçüncü sınıfa doğru azaldığı, dördüncü sınıfta tekrar yükselme eğilimine girdiği tespit edilmiştir. Çalışmada, kayıtlı olunan programın da öğrenme stilinin belirlenmesinde önemli bir değişken olmadığı belirlenmiştir. Dört farklı programa kayıtlı olan öğrencilerin, öğrenme stillerine göre dağılım oranları benzerlik göstermektedir. Diğer bir ifade ile, kayıtlı olunan program ile öğrenme stili arasında herhangi bir bağlantı yoktur. Bölümlere göre öğrencilerin akademik başarı durumlarının anlamlı fark gösterdiği tespit edilmiştir. Sosyal hizmet programına kayıtlı olan öğrencilerin en başarılı, iktisat ve işletme programına kayıtlı olan öğrencilerin ise en az başarılı gruplar olduğu belirlenmiştir. Sosyal hizmet programına kayıt yaptıran öğrencilerin daha yüksek giriş puanlarına sahip olması, programların farklı derslerden oluşması akademik başarı farkının oluşma sebepleri olabilir.
Öğrenme stili Kolb öğrenme stili Akademik başarı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri
The aim of the study is to examine Faculty of Economics and Business Administration students’ learning styles and academic success according to gender, class level and undergraduate program. Sample, which is in screening model, consists of 427 Faculty of Economics and Business Administration students. Personal information forms and Kolb Learning Styles Inventory LSI were used to obtain data. In the present study, reliability coefficients of the measures related to learning styles vary between .63 and .76. It was determined that the dispersion of students according to their learning styles differ significantly and proportional dispersion of the students in the sample are assimilator, converger, divergent, accomodator respectively. While on the expected rate of assimilator and convertor students are high, accommodator and diverger rates are lower than expected rate. It was found that related faculty students’ academic success did no change according to their learning styles. The average academic achievement of students who have different learning styles were similar. It said that based on these findings learning styles in sample is not an important variable in determining academic success. There was not any relation between gender and learning style. Distribution ratio according to the learning styles of boys and girls is similar. Appears that gender is an important variable in determining the learning style in the study. However, it is important for the variables of gender and grade level in academic achievement. According to gender it was concluded that girls are more successful than boys and level of success decreases from first class to third, and it increases again in the fourth class. It is clear that registered in the program is not a significant variable in determining the learning style. Registered four different programs with the students are similar distribution rates according to their learning styles. There is no relation between the programs and learning styles. Significant difference was found in students’ academic success according to their programs. It was determined that students of the department of social services are the most successful and students of the departments of economics and business are the least successful groups. Causes of academic success may be differences that have higher entry points for students who enroll in social service programs and the programs consist of different courses
Learning Styles Kolb Learning Styles Academic Success Faculty of Economics and Business Administration students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 38 |