BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2013, Sayı: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, - , 17.05.2016

Öz

In this study, we aim to observe the difficulties of VII and VIII th Period preservice science tecahers during “School Experience and Teaching Practice” courses (theoretical courses) and application process (application school). The research was started at COMU Education Faculty the department of Science Education in the field of 66 fourth-grade preservice science tecahers. Research is conducted as aqualitative study during the 2009-2011years. Preservice science tecahers were asked to reply 5/ 3+2 open-ended questions about, the application of the teaching staff, practice school, practice teacher, and recitation of the application process. The data was analyzed with content analyze. Teacher candidates in this process, the general positive emotions carry an ultimate confrontation with some difficulties, they stated that they felt like the teacher.

Kaynakça

  • ALAZ, A., BİRİNCİ KONUR, K., (2009), Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Değerlendirmeleri. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi. Çanakkale: Tam metim bildiri kitabı
  • ALKAN,C.,(1987).Öğretmenlik Uygulamaları El Kitabı Ankara:Yargıçoğlu Matbaası.
  • AYDIN,S.,SELÇUK, A.,YEŞİLYURT, M.(2007). Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi-II Dersine İlişkin Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Dergisi, Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt: IV, Sayı: II
  • AYTAÇ,T.(2003). 21. Yüzyılın Başında Öğretmenin Değişen Rolleri. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 45.
  • BAŞTÜRK,Ş., (2010). Uygulama Öğretmenlerine Göre Okul Deneyimi grubu Dersleri ve Öğretmen Adayları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Cilt: 8, Sayı:4
  • BAYTEKİN,Ç. KIYICI ve HORZUM, M.B(2002). Okul deneyimi-1 Dersinin Öğrenme ve Öğretme Ders Teknolojisi Açısından Saptanması, The Turkish Online Journal of Educational Technology sayı 1, Article 9
  • CANSARAN, A., İDİL, Ö., KALKAN, M., ( 2006). Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki “Okul Deneyimi” Uygulamalarının Değerlendirilmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 26, "Fakülte-Okul İşbirliği"Fen ve Teknoloji Ders programı(Temmuz 2004), MEB, Ankara
  • KARATAŞ, Z.,(2012). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri. www.manevi.sosyalhizmet.com
  • KÖROGLU,H., BAŞER,N.,YAVUZ, G.(2000). Okullarda Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:85 - 95 , 2000.
  • KURU, C. (1995). Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Türkiye de Öğretmen Yetiştirme. Ankara Öğretmen Eğitimi Dizisi.YÖK/DÜNYA BANKASI Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Ankara,1998 Sayı:1 (2006)
  • HARMANDAR, M., BAYRAKÇEKEN, S., KINCAL, R.Y., BÜYÜKKASAP, E., KIZILKAYA,S. (2000). Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesinde “Okul Deneyimi” Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi,148.
  • TURGUT, F. (1998), İlköğretim Fen Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası YÖK/Dünya Bankası (1998). “Fakülte-Okul İşbirliği”, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara: Öğretmen Eğitimi Dizisi.
  • YÖK.(1998). Fakülte Okul İşbirliği, YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
  • YÖK.(1999). Aday Öğretmen Klavuzu, YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi,Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
  • YILDIRIM,A., ŞİMŞEK;H.(2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6.Bakı, Seçkin Yayıncılık.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL DENEYİMİ VE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERLE İLGİLİ ALGILARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2013, Sayı: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, - , 17.05.2016

Öz

Çalışma, Fen ve Teknoloji Öğretmenliği VII ve VIII. Dönem öğrencilerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri sürecinde karşılaştıkları güçlükleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmaya Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında okuyan 66 dördüncü sınıf öğrencisi ile başlanmıştır. Araştırma 2009 - 2011 yıllarını kapsayan nitel bir araştırmadır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi ile toplanmış, veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının fakülte ve uygulama okulunda ( Okul Deneyimi, Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde) karşılaştıkları güçlükler sorgulanmıştır. Öğretmen adayları bu süreçte pek çok sıkıntı ile karşılaşmakla birlikte, genel olarak olumlu duygular taşıdıklarını, okulda kendilerini öğretmen gibi hissettiklerini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • ALAZ, A., BİRİNCİ KONUR, K., (2009), Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Değerlendirmeleri. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi. Çanakkale: Tam metim bildiri kitabı
  • ALKAN,C.,(1987).Öğretmenlik Uygulamaları El Kitabı Ankara:Yargıçoğlu Matbaası.
  • AYDIN,S.,SELÇUK, A.,YEŞİLYURT, M.(2007). Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi-II Dersine İlişkin Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Dergisi, Eğitim Fakültesi Dergisi,Cilt: IV, Sayı: II
  • AYTAÇ,T.(2003). 21. Yüzyılın Başında Öğretmenin Değişen Rolleri. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 45.
  • BAŞTÜRK,Ş., (2010). Uygulama Öğretmenlerine Göre Okul Deneyimi grubu Dersleri ve Öğretmen Adayları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Cilt: 8, Sayı:4
  • BAYTEKİN,Ç. KIYICI ve HORZUM, M.B(2002). Okul deneyimi-1 Dersinin Öğrenme ve Öğretme Ders Teknolojisi Açısından Saptanması, The Turkish Online Journal of Educational Technology sayı 1, Article 9
  • CANSARAN, A., İDİL, Ö., KALKAN, M., ( 2006). Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki “Okul Deneyimi” Uygulamalarının Değerlendirilmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 26, "Fakülte-Okul İşbirliği"Fen ve Teknoloji Ders programı(Temmuz 2004), MEB, Ankara
  • KARATAŞ, Z.,(2012). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri. www.manevi.sosyalhizmet.com
  • KÖROGLU,H., BAŞER,N.,YAVUZ, G.(2000). Okullarda Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:85 - 95 , 2000.
  • KURU, C. (1995). Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Türkiye de Öğretmen Yetiştirme. Ankara Öğretmen Eğitimi Dizisi.YÖK/DÜNYA BANKASI Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Ankara,1998 Sayı:1 (2006)
  • HARMANDAR, M., BAYRAKÇEKEN, S., KINCAL, R.Y., BÜYÜKKASAP, E., KIZILKAYA,S. (2000). Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesinde “Okul Deneyimi” Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi,148.
  • TURGUT, F. (1998), İlköğretim Fen Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası YÖK/Dünya Bankası (1998). “Fakülte-Okul İşbirliği”, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara: Öğretmen Eğitimi Dizisi.
  • YÖK.(1998). Fakülte Okul İşbirliği, YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
  • YÖK.(1999). Aday Öğretmen Klavuzu, YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi,Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
  • YILDIRIM,A., ŞİMŞEK;H.(2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6.Bakı, Seçkin Yayıncılık.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22CE92CG
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Naciye Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Mayıs 2016
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ

Kaynak Göster

APA Şimşek, N. (2016). ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL DENEYİMİ VE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERLE İLGİLİ ALGILARININ BELİRLENMESİ. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(1).

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.