In this study, we aim to observe the difficulties of VII and VIII th Period preservice science tecahers during “School Experience and Teaching Practice” courses (theoretical courses) and application process (application school). The research was started at COMU Education Faculty the department of Science Education in the field of 66 fourth-grade preservice science tecahers. Research is conducted as aqualitative study during the 2009-2011years. Preservice science tecahers were asked to reply 5/ 3+2 open-ended questions about, the application of the teaching staff, practice school, practice teacher, and recitation of the application process. The data was analyzed with content analyze. Teacher candidates in this process, the general positive emotions carry an ultimate confrontation with some difficulties, they stated that they felt like the teacher.
School experience teaching practice preservice science teachers
Çalışma, Fen ve Teknoloji Öğretmenliği VII ve VIII. Dönem öğrencilerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri sürecinde karşılaştıkları güçlükleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmaya Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalında okuyan 66 dördüncü sınıf öğrencisi ile başlanmıştır. Araştırma 2009 - 2011 yıllarını kapsayan nitel bir araştırmadır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi ile toplanmış, veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının fakülte ve uygulama okulunda ( Okul Deneyimi, Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde) karşılaştıkları güçlükler sorgulanmıştır. Öğretmen adayları bu süreçte pek çok sıkıntı ile karşılaşmakla birlikte, genel olarak olumlu duygular taşıdıklarını, okulda kendilerini öğretmen gibi hissettiklerini belirtmişlerdir.
Diğer ID | JA22CE92CG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.