Bu araştırmanın amacı ortaöğretimde görev yapan felsefe öğretmenlerinin 2009 yılında hazırlanan felsefe öğretim programına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemi benimsenerek desenlenen bu çalışma 2012 yılında araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve Sivas il merkezinde görev yapan 12 (7 erkek, 5 kadın) felsefe öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada yarı yapılandırılmış yazılı görüşme tekniği kullanılmış, veriler betimsel ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin büyük çoğunluğu programın uygulamaya konulmasıyla ilgili olarak olumlu görüş belirtmişlerdir. Yeni felsefe programında yer alan kazanımlar hakkında da olumlu görüş belirten öğretmenlerin sayısı olumsuz görüş belirten öğretmenlere göre daha fazladır. Öğretmenler, programın içerik olarak daha iyi olduğunu, eski programın günün şartlarına cevap veremeyecek durumda olduğunu, hem süreç hem de ürün ağırlıklı değerlendirme yapıldığını, öğrenci merkezli yöntem ve tekniklerin bulunması nedeniyle eski programa göre daha iyi hazırlandığını ifade etmektedirler.
The aim of this study is to determine secondary education philosophy teachers’ views about philosophy education program prepared in 2009. The study group of this study, which was designed with qualitative research paradigm, is composed of 12 (7 male, 5 female) philosophy teachers who worked in Sivas city center in 2012 and who voluntarily participated in the study. In this study, a semi-structured written interview technique was used and data were analyzed with descriptive and content analysis methods. According to the results of the study, most of the teachers had positive views about the application of the new program. The number of teachers who stated positive views about the attainments in the new philosophy program is higher than those who stated negative views. Teachers stated that the new program was better in terms of content, that the old program was short in meeting today’s needs, that both process and product oriented assessment was made and that it was better than the old program as it had student-centered methods and techniques.
Diğer ID | JA22CR67AP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.