Bu çalışmanın amacı, özel dershanelerde üniversite sınavına hazırlanan lise mezunu öğrencilerin matematik dersine yönelik geliştirdikleri tutumlarına dershanelerin etkisini ortaya koymaktır. Çalışma, Kahramanmaraş ili merkez ilçede 10 farklı dershanede uygulanmıştır. Uygulamaya lise mezunu 1720 öğrenci katılmış, ön test – son test eşleştirmesinden sonra 1400 öğrencinin anket ve tutum ölçeği sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Aşkar (1986) tarafından geliştirilen, güvenirlik katsayısı Şentürk (2010) tarafından (Cronbach’s Alpha) 0,89 bulunan Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ) ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde t- Testi kullanılmıştır. Analiz sonuçları, dershanelerin öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına olumlu yönde bir etkisi olduğunu göstermiştir.
The aim of this research is to evaluate the effect of private courses on mathematics attitudes of students graduated from high school preparing for the university exams in private courses. This research, which is a pre- experimental design, was conducted in 10 different private courses in the central province of Kahramanmaraş. 1720 high school students participated in the study. After pre- and post-test match, survey and attitudes scale pointss of 1400 students were evaluated. In this study, data were collected personal information form and Mathematics Attitude Inventory (MBI) which is developed by Askar (1986) was used. The reliability coefficient of MBI (Cronbach's alpha) 0.89 by Şentürk (2010) was found. At the end of the study, the data obtained were evaluated using the SPSS package program. Analysis of the data t-test is used for pre- and post-test results of mathematics attitude scale points investigated whether there is a meaningful difference or not. Results of the analysis have shown that private courses were effected students attitudes towards mathematics positively.
private courses attitudes towards mathematics mathematics instruction
Diğer ID | JA22CU26YA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.