Yeni yüzyılın girişimciliği olarak lansmanı yapılan internet girişimciliği, sanal ortamda maddi bir beklenti hedefleyerek, proje oluşturmak ve oluşturulan projeyi müşterilere internet aracılığıyla sunmaktır. Türkiye’de de internete duyulan güvensizliğin son yıllarda kırılmaya başlanmasıyla internet girişimciliği önemli ölçüde bir ivme kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı öncelikle yeni girişimcilik modeli olarak adlandırılan internet girişimciliğini tanımlayıp bir internet girişimcisi profili oluşturarak gelecekte yapılacak uygulamalı çalışmaların ihtiyaç duyacağı teorik altyapıyı oluşturmak ve kuşakların sahip oldukları özelliklere göre Y, M ve Z kuşaklarından hangisinin yeni girişimci profiline (internet girişimcisi) uyduğunu saptayarak bu konuda literatürdeki önemli bir boşluğu doldurmaktır.
An Internet entrepreneurship as launching entrepreneurship of new century is meant to
create projects and to offer these projects to customers by targeting financial expectations in
virtual environment through Internet. In recent years, Internet entrepreneurship has gained a
considerable acceleration within breaking distrust of Internet in Turkey. This study aims
filling an important gap in litreature to identify Internet Entrepreneurship as a new entrepreneurship
model and creates an internet entrepreneur profile to build an theoretical base for
future practical studies. In the direction of this aim, characteristic of Y, M, and Z generations
to determine which of them is totally Internet entrepreneurs or has a potential to be an Internet
entrepreneur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA48NP93RT |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.