Çokuluslu şirketlerde, ana şirket veya bağlı şirketlerin bir bölümü, diğer bölüm ya da bölümlerinin birbirlerinden ara mal veya hizmet satın almaları durumunda satın alma veya satış fiyatının belirlenmesinin ortaya çıkardığı bir sorun olan Transfer Fiyatlama manipülas-yonu ile vergiye tabi karlar azaltılmaktadır. Transfer fiyatJamada günümüz rekabetçi pazar koşullarında Pazara Dayalı Transfer Fiyatlama Yöntemi bu soruna en iyi yaklaşım olarak kabul edilmektedir. Transfer fiyatının kararlaştırılmasında birbirinden farklı klasik yöntemler yanında sürekli ve yoğun rekabet baskısının sonucu olarak son yıllarda gelişen akış içerisinde transfer fiyatını belirlemede yeni bir yöntem biçimi ortaya çıkmıştır. Bunun için Hedef Maliyetleme yönteminden türetilen ve İç transfer fiyatının bulunmasında satış fiyatı eksi (-) maliyet yöntemi olarak Hedef Fiyatlama yöntemi uygun olmaktadır. Bu yöntem ile rekabetçi pazarlarda avantaj sağlayan ve stratejik maliyet yönetiminin en Önemli araçlarından biri olan Pazara Dayalı Hedef Maliyet Yönetiminin (Hedef Maliyetleme) uygulanmasıyla yapılan “Pazara Dayalı Hedef Maliyete Göre Fiyatlama” sonucunda şirket içi ara mal veya hizmet transferinde transfer fiyatı açısından performansa en uygun fiyata ulaşılabilmektedir.
Diğer ID | JA85FD27NA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 7 Sayı: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.