BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2003, Cilt: 3 Sayı: 5, 115 - 136, 01.06.2003

Öz

In the process of transition from national industrial economy to global knowledge
economy, organizations pursue their activities under intensive competitive circumstances.
In today’s world of business in which the probability of foreseeing the type and speed of
change is low, organizations aiming to survive in the long-term have to perceive the
destructive threat of competition as invariable. It is inevitable for organizations to meet
the increasing and limitless needs and expectations of the consumers with fast methods
and to shape them with innovative products in order to obtain competitive advantage. In
this context, this study focuses on the time dimension in the innovation management and
time-based competition, and aims to determine the competitive priorities reflecting the needs and expectations in the markets that have an increasing competitive level.
Moreover, the transformations occurring in the traditional competition paradigm and the
concept of time-based competition are discussed and the opportunities presented by the
process of fast innovation development to the organizations are elaborated.

YENİLİK YÖNETİMİNDE ZAMAN BOYUTU VE ZAMAN TEMELLİ REKABET

Yıl 2003, Cilt: 3 Sayı: 5, 115 - 136, 01.06.2003

Öz

Ulusal sanayi ekonomisinden, küresel bilgi ekonomisine geçiş sürecinde örgütler yoğun rekabet koşulları altında faaliyetlerini sürdürmektedirler. Değişimin türü ve hızının öngörülmesi olasılığının düşük olduğu günümüz iş dünyasında uzun dönemli devamlılık sağlamayı hedefleyen örgütlerin yıkıcı rekabet tehdidini veri olarak algılamaları gerekmektedir. Rekabet üstünlüğü açısından örgütlerin, tüketicilerin artan ve giderek sınırsızlaşan gereksinim ve beklentilerini ekonomik ve hızlı yöntemlerle karşılamaları ve yenilikçi ürünlerle müşteri gereksinim ve beklentilerini biçimlendirmeleri kaçınılmazdır. Bu çalışma, yenilik yönetiminde zaman boyutu ve zaman temelli rekabet üzerinde odaklanmakta ve rekabetçilik düzeyi artan pazarlarda müşterilerin istem ve beklentilerini yansıtan rekabet önceliklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, geleneksel rekabet paradigmasında yaşanan dönüşümler ve zaman temelli rekabet konsepti tartışılmakta ve hızlı yenilik geliştirme sürecinin örgütlere sunduğu fırsatlar irdelenmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54SR76KA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adem Öğüt Bu kişi benim

Hasan Bülbül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2003
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Öğüt, A., & Bülbül, H. (2003). YENİLİK YÖNETİMİNDE ZAMAN BOYUTU VE ZAMAN TEMELLİ REKABET. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3(5), 115-136.