ÖZ
Günümüz eğitim sisteminde birçok program ve dersler
elektronik ortamda sunulmaktadır. Kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesi hem
geleneksel eğitimin hem de elektronik öğrenme için önemli bir konudur. Ancak
elektronik öğrenmede, öğretmen ve öğrencinin fiziki bir ortamda bulunmaması ve
teknoloji boyutu çeşitli sorunları da beraberinde getirmektedir. Bireysel
başarını artırılmasında en önemli faktör öğrenci bireysel farklılıklarına uygun
etkili öğrenme sistemlerinin oluşturulmasıdır. Öğrencinin duyuşsal
özelliklerine uygun tasarlanan bir öğrenme ortamı kalıcı öğrenme ve başarıyı da
beraberinde getirecektir. Bu çalışmanın
amacı, elektronik öğrenmede öğrenci tutumu ile akademik başarı arasındaki
ilişkide öğrenci ilgi ve heyecanının aracılık etkisini incelemektir. Çalışma en
az bir dersi elektronik ortamda almış 756 önlisans, lisans ve lisansüstü
öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında oluşturulmuş model
yardımıyla, öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik ilgi ve heyecanının öğrenci tutumu
ve başarı arasındaki nedensel ve aracı ilişkileri ortaya konmuştur.
Araştırmadan elde edilen bulgular, e-öğrenmeye yönelik ilgi ve heyecanı öğrenci
tutumu ile akademik başarısı arasındaki ilişkiye aracılık ettiğini
göstermektedir.
Anahtar
Kelimeler: Duyuşsal Özellikler, Akademik
Başarı, Elektronik Öğrenme
Jel Kodları: C91, I21, D83
Selçuk Üniversitesi BAP Koordinatörlüğü
17203015
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 17203015 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 38 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.