Bu çalışmanın amacı, Kapadokya bölgesindeki 5 yıldızlı
otellerin kurumsal itibar yönetimini ve bu yönetime bağlı olarak örgütsel
bağlılık ile işten ayrılma niyeti üzerine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca
ulaşmak için toplanan veriler anket tekniği yardımı ile analiz edilmiştir.
Çalışma kapsamında 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlerden 304
kişi araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada nicel veri toplama
yöntemlerinden anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen
veriler analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analizlerde,
değişkenler arasındaki ilişkileri, değişkenler arasındaki farklılıkları ve
değişkenlerin birbirleri üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik analiz
teknikleri kullanılarak araştırma sorularına cevap aranmaya çalışılmıştır.
Araştırma sonucunda kurumsal itibar yönetiminin örgütsel
bağlılık üzerinde pozitif etkisi, işten ayrılma niyeti üzerinde etkisinin
bulunmadığı tespit edilmiştir. Örgütsel bağlılık aracı değişken olarak
kullanıldığında kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılığa pozitif etkisi,
örgütsel bağlılığın işten ayrılma niyeti üzerinde negatif etkisi olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler:
Kurumsal İtibar
Yönetimi, Örgütsel Bağlılık, İşten Ayrılma Niyeti.
Kurumsal İtibar Yönetimi Örgütsel Bağlılık İşten Ayrılma Niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 39 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.