Masal, hikâye, roman, fabl, tekerleme vb. gibi edebiyat ürünleri, çocuklara verileneğitimin başarıya ulaşmasında etkili olan önemli araçlardandır. Bunlar arasında fabllarkısa, özlü ve manzum olmaları, açıkça bir ahlak dersi vermeleri bakımından özelliklekişilerin bireysel ve sosyal gelişimde önemli bir yer tutmaktadır. Edebî bir tür olarakfabllar, toplumun benimsediği değerleri ya da karşı olduğu tutum ve davranışları konuedinirler. İnsanları sembolize eden hayvanlar üzerinden eleştirilere yer verilerekokurların birtakım evrensel değerleri kazanması ve onların gerçek yaşamahazırlanması amaçlanmaktadır. Bu çalışmada La Fontaine’in fabllarında -toplumdakişilerin ilişkilerini şekillendiren önemli unsurlardan olan- güçlü-zayıf ilişkisi elealınmaktadır. Bu kavramları temsil eden hayvanlar, bu hayvanların diğer özellikleri,güç unsurunun kaynağı ve bunlar üzerinden verilen dersler ortaya konulmaktadır.
Diğer ID | JA29DV48KA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 32 |
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.