Purpose of the research, it has been determined which
components are included in the mission and vision expressions of the Public
Hospital Unions. It is identified which components are emphasized in these
expressions. It was determined whether or not sektörel emphasis was made. It
has been determined whether the role of top Organization is emphasized. In this
research adopted by qualitative research method, secondary data collection
method has been used. The system of the work is composed all of the 89 Public
Hospital Unions in Turkey. The acquired knowledge has been investigated by
content analysis method. In the result of the study, the vision and mission
statements of 43 Public Hospital Unions have been gathered. In the result
analysis of the mission components, service, location/market and customer
components are most emphasized. The most mentioned concepts in the mission
components were patient, reliable service, advanced technology, ethical principles,
ecofriendly and employee satisfaction. The most mentioned concepts in the
vision components were of human-focused understanding, safe health service,
quality service, meet the expectation of patients, being effective leaders
among in the international health market
Araştırmanın
amacı, Kamu Hastane Birliklerinin misyon
ve vizyon bildirgeleri oluşturulurken literatürde geçen bileşenlerin hangisine/
hangilerine yer verildiğini, bu ifadelerde hangi bileşenlere vurgu yapıldığı,
sektörel vurgu ve çatı kuruluş rolüne vurgu yapılıp yapılmadığının belirlenmesidir.
Nitel
araştırma yaklaşımı benimsenen bu
çalışmada, ikincil veri toplama yöntemi kullanılmıştır. Türkiye’de 81 ilde bulunan Kamu Hastane Birliklerinin ulaşılan
misyon ve vizyon bildirgelerinin alt bileşenleri dikkate alınarak içerik
analizi ile çözümlenmesi yapılması hedeflenmiştir. Çalışmanın sonucunda 89 Kamu
Hastane Birliklerinden 43 Kamu Hastane Birliklerinin, misyon ve vizyon
bildirgesine ulaşılmıştır. Analiz sonucunda misyon bileşenlerinden hizmet,
yer/piyasa ve müşteri bileşenine en çok vurgu yapıldığı tespit edilmiştir. Bu
bileşenlerde en çok geçen kavramlar; hasta, güvenilir hizmet, gelişmiş
teknoloji, etik ilkeler, çevreye duyarlı ve çalışan memnuniyeti olmuştur.
Çalışmada vizyon bildirgelerinde ise insan odaklı anlayış, güvenli sağlık
hizmeti, hedeflenen kalite kriterlerine ulaşmak, hastaların beklentilerini
karşılamak ve uluslararası sağlık pazarında etkili liderler arasında olmak en
çok geçen kavramlardır. Misyon ve vizyon bildirgelerinde sağlık sektörüne yönelik
vurgunun düşük oranda olduğu görülmüştür. Ayrıca genel sekreterlik rollerine dair
vurgu beklenenden daha az olmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |