Küreselleşme ile ortaya çıkan yoğun rekabet işletmeleri önemli bir şekilde etkisi altına almıştır. İşletmeler, faaliyet gösterdiği pazardaki mevcut rekabetin ağır etkisinden dolayı hem pazardaki yerini koruma noktasında hem de büyüme faaliyetlerinde çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Söz konusu durumun üstesinden gelebilmek için işletmeler, yenilikçi fikirler geliştirerek faaliyetlerine devam etmek zorundadır. Bu noktada işletmeler, rakipleriyle aynı pazar şartlarında çetin rekabetçi mücadeleler yerine değer odaklı yeniliklere yönelerek yeni ve çekişmesiz pazar alanı yaratma stratejisini uygulayabilirler. “Mavi okyanus stratejisi” olarak nitelendirilen bu yaklaşım, işletmelerin klasik pazar kalıplarının dışına çıkması için öğrenilmesi gereken önemli bir strateji niteliğindedir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, mavi okyanus stratejisini anlamak ve öğrenmektir. Çalışmada, kullanıcılara tartışmasız bir pazar alanı yaratmak için iyi bir yol sunan ve görüşleri mevcut rekabetten yenilikçi değer ve talep oluşturmaya yönlendiren mavi okyanus stratejisi teorik bir şekilde ele alınarak, işletmelerin mavi okyanuslar yaratmak için hangi araçları kullanması gerektiği ve izlemesi gereken ilkelerin neler olduğu sırasıyla belirtilmiştir. Ayrıca mavi okyanus yaratmada başarılı olan küresel şirket örnekleri “Ele-Azalt-Arttır-Yarat Tablosu” ile incelenerek hem literatüre hem de mavi okyanus stratejisini uygulamak isteyen işletme yöneticilerine katkı sağlamaya çalışılmıştır.
Strateji rekabet kızıl okyanus stratejisi mavi okyanus stratejisi değer yeniliği
The intense competition that emerged with globalization has affected businesses significantly. Businesses face various difficulties both in terms of maintaining their position in the market and in their growth activities due to the heavy impact of the existing competition in the market in which they operate. To overcome this situation, businesses have to continue their activities by developing innovative ideas. At this point, businesses can apply the strategy of creating a new and uncontested market area by turning to value-oriented innovations instead of tough competitive struggles under the same market conditions with their competitors. This approach, described as the “blue ocean strategy”, is an important strategy that should be learned for businesses to move beyond the classical market patterns. Therefore, the purpose of this study is to understand and learn the blue ocean strategy. In the study, the blue ocean strategy, which offers users a way to create undisputed market space and directs opinions to create innovative value and demand from the existing competition, is theoretically discussed, and what tools should be used by businesses to create blue oceans and what are the principles to follow. In addition, the examples of global companies that have succeeded in creating blue ocean are examined with the "Hand-Reduce-Increase-Create Table", trying to contribute to both the literature and business managers who want to implement the blue ocean strategy.
Strategy competition red ocean strategy blue ocean strategy value innovation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |