Araştırmanın temel amacı, okul müdürlerinin ders denetimi sürecini ortaokulda görev yapan öğretmenlerinin görüşlerine göre incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Sakarya, örneklemini ise Sapanca ilçesi MEB ortaokullarında görev yapan 40 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Görüşme formunda yer alan soruların, görüşme amacına uygun olup olmadığını belirlemek amacıyla, uzman görüşüne başvurulmuştur. Uzmanlardan gelen öneriler ve eleştiriler doğrultusunda gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma verileri incelendiğinde elde edilen bulgular doğrultusunda; okul müdürlerinin genellikle yılda 1 sefer denetim yaptığı, denetimden önce öğretmenlere bilgi verdiği, denetim esnasında en çok sınıfı yönetimine dikkat ettiği, yapılan denetimin öğretmenler tarafından etkili ve olumlu bulunmadığı, öğretmenlerin baskı altında olduğu, müdürle tanış olmanın denetimi olumsuz yönde etkilediği sonuçlarına ulaşılmış ve ders denetimlerinin uzmanlar tarafından yapılması gerektiği önerilmiştir.
The main purpose of the study is to examine the course supervision process of school principals according to the opinions of teachers working in secondary schools. Case study, one of the qualitative research methods, was used in the study. The population of the study is composed of Sakarya and the sample consists of 40 teachers working in Sapanca district MEB secondary schools. In the research, as a data collection tool, "semi-structured interview form" developed by the researchers was used. Expert opinion was consulted in order to determine whether the questions in the interview form were suitable for the purpose of the interview. Necessary corrections were made in line with the suggestions and criticisms of the experts. The obtained data were analyzed by descriptive analysis method. When the research data were examined, in line with the findings obtained; It has been concluded that school principals usually conduct audits once a year, give information to teachers before the audit, pay attention to classroom management during the audit, that the supervision is not effective and positive by teachers, teachers are under pressure, meeting the principal negatively affects the supervision, and lesson supervision It was suggested that it should be done by experts.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)
Synergy International Journal of Field Education Research is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License