BibTex RIS Kaynak Göster

Advertising Restrictions in the Field of Health Services and Their Legal Consequences

Yıl 2018, Sayı: 34, 253 - 282, 01.04.2018

Öz

Under Turkish law, doctors and private hospitals are only allowed to announce specified information such as area of expertise and address. Despite this regulation, there are many examples of infringements including misleading advertisements and claims commercializing these services. The aim of this article is to examine regulations concerning advertising in the field of health services and main infringement examples. This study also analyses the Board of Advertisement and Radio and Television Supreme Council’s decisions for concerning advertisements.

Kaynakça

  • Adak, Agah: Türk Hukuku Açısından Haksız Rekabet Müessesesi ve Reklam Yolu ile Haksız Rekabet, Adana İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, S. 4, 1975.
  • Aygün, Ezgi: Sağlık Sektöründe Reklam, Ankara 2007.
  • Avşar, Zakir/ Elden, Müge: Reklam ve Reklam Mevzuatı, Ankara 2004.
  • Büyükay, Yusuf: Hekimin Reklam Yasağı, Sağlık Hukuku Sempozyumu (Erzincan 15-16 Mayıs 2006), Ankara 2007.
  • Demir, Mehmet: Hekimin Hukuksal Sorumluluğunun Kaynakları ve Özel Hastane-Kamu Hastanesi Ayırımı, (Ayrım), Prof.Dr. Ali Naim İnan’a Armağan (ed. Ünal, Mehmet vd.), Ankara 2009.
  • Demir, Mehmet: Hekimin Sözleşmeden Doğan Sorumluluğu, (Sorumluluk), AÜHF Dergisi, C. 57, S. 3, 2008.
  • Demir, Mehmet: Sağlık ve Tıp Hukuku Uluslararası Kaynaklar, (Kaynaklar) Ankara 2006.
  • Dişbudak, Aylin: Türk Hukukunda Aldatıcı Reklamlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2007.
  • Er, Ünal : Sağlık Hukuku, Ankara 2008.
  • Ersoy, Verda/ Güler, Mustafa/ Giritlioğlu, Hakan: Sağlık Hizmeti Sunumunda Reklam ve Tanıtım, Ankara, 2008.
  • Göle, Celal: Ticaret Hukuku Açısından Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması, (Aldatıcı Reklam), Ankara, 1983.
  • Göle, Celal: Türk Hukukunda Reklamların Ön-Denetimi Sorunu, (Ön-Denetim), Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Dergisi, C.40, S.1, 1985.
  • Hakeri, Hakan: Tıp Hukuku (Tıp), Ankara 2007.
  • Hakeri, Hakan: Tıp Hukukunun Temel Kavramları (Temel Kavramlar), Roche Sağlık Hukuku Günleri Tebliğler, İstanbul 2007.
  • Harte-Bavendamm, Henning/ Henning-Bodewig, Frauke: Gesetz gegen den unlauteren Wettbewerb (UWG), 4. Baskı, 2016.
  • İnal, Emrehan: Reklam Hukuku ve Aldatıcı Reklamlar, İstanbul, 2000.
  • İnal, Emrehan/ Başak, Baysal: Reklam Hukuku ve Uygulaması, İstanbul, 2008.
  • Longman, K. A.: Advertising, New York 1971.
  • Mandell, Maurice I.: Advertising, New Jersey 1974.
  • Özay, Merter: Estetik Amaçlı Tıbbi Müdahalelerde Hekimin Hukuki Sorumluluğu, Ankara 2006.
  • Özdemir, Semih S.: Haksız Rekabet Kavramı Açısından Dürüstlük Kuralına Aykırı Reklamlar, İstanbul 2013.
  • Özkan, Hasan/Akyıldız, Sunay: Hasta-Hekim Hakları ve Davaları, Ankara, 2008.
  • Pınar, Hamdi: Reklam ve Satış Yöntemlerine İlişkin Haksız Rekabet Halleri, Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Hukuk Araştırmaları Dergisi, C. 18, S. 2 (Özel Sayı), 2012, Spickhoff, A.: Medizinrecht, 2. Baskı, 2014.
  • Suluk, Cahit/Karasu, Rauf/Nal,Temel: Fikri Mülkiyet Hukuku, Ankara 2017.
  • Türkmen, Ali:Hasta ve Hekim Hukuku, Samsun 2009.
  • Uzunal, Beyza/Uydacı, Mert: Sağlık Kurumlarında Ağızdan Ağıza Pazarlama ve Bir Pilot Çalışma, Öneri Dergisi, C. 9, S. 34, Temmuz 2010.
  • Ürey, Yelda: Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklamlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2010.
  • -Reklam Kurulu: http://www.tuketici.gov.tr/?wapp=reklamkurulukararlari_ tr&open=2
  • http://tuketici.gtb.gov.tr/reklam-kurulu/reklam-kurulu-kararlari -RTÜK: https://www.rtuk.gov.tr/ust-kurul-kararlari

SAĞLIK HİZMETLERİNDE REKLAMA YÖNELİK SINIRLANDIRMALAR ve HUKUKİ SONUÇLARI

Yıl 2018, Sayı: 34, 253 - 282, 01.04.2018

Öz

Türk hukukunda, hekimlerin ve özel sağlık kuruluşlarının, ancak uzmanlık alanı ve adres gibi belirli bilgileri ilan etmelerine izin verilmektedir. Bu düzenlemeye rağmen, yanıltıcı reklamları ve bu hizmetleri ticarileştiren beyanları da içeren, çok sayıda ihlal örneği ile karşılaşılmaktadır. Bu makalenin amacı, sağlık alanındaki reklamlara ilişkin düzenlemelerin ve başlıca ihlal örneklerinin incelenmesidir. Bu çalışma, aynı zamanda, Reklam Kurulu ve Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun ilgili reklamlara ilişkin kararlarını da değerlendirmektedir

Kaynakça

  • Adak, Agah: Türk Hukuku Açısından Haksız Rekabet Müessesesi ve Reklam Yolu ile Haksız Rekabet, Adana İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, S. 4, 1975.
  • Aygün, Ezgi: Sağlık Sektöründe Reklam, Ankara 2007.
  • Avşar, Zakir/ Elden, Müge: Reklam ve Reklam Mevzuatı, Ankara 2004.
  • Büyükay, Yusuf: Hekimin Reklam Yasağı, Sağlık Hukuku Sempozyumu (Erzincan 15-16 Mayıs 2006), Ankara 2007.
  • Demir, Mehmet: Hekimin Hukuksal Sorumluluğunun Kaynakları ve Özel Hastane-Kamu Hastanesi Ayırımı, (Ayrım), Prof.Dr. Ali Naim İnan’a Armağan (ed. Ünal, Mehmet vd.), Ankara 2009.
  • Demir, Mehmet: Hekimin Sözleşmeden Doğan Sorumluluğu, (Sorumluluk), AÜHF Dergisi, C. 57, S. 3, 2008.
  • Demir, Mehmet: Sağlık ve Tıp Hukuku Uluslararası Kaynaklar, (Kaynaklar) Ankara 2006.
  • Dişbudak, Aylin: Türk Hukukunda Aldatıcı Reklamlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2007.
  • Er, Ünal : Sağlık Hukuku, Ankara 2008.
  • Ersoy, Verda/ Güler, Mustafa/ Giritlioğlu, Hakan: Sağlık Hizmeti Sunumunda Reklam ve Tanıtım, Ankara, 2008.
  • Göle, Celal: Ticaret Hukuku Açısından Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması, (Aldatıcı Reklam), Ankara, 1983.
  • Göle, Celal: Türk Hukukunda Reklamların Ön-Denetimi Sorunu, (Ön-Denetim), Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Dergisi, C.40, S.1, 1985.
  • Hakeri, Hakan: Tıp Hukuku (Tıp), Ankara 2007.
  • Hakeri, Hakan: Tıp Hukukunun Temel Kavramları (Temel Kavramlar), Roche Sağlık Hukuku Günleri Tebliğler, İstanbul 2007.
  • Harte-Bavendamm, Henning/ Henning-Bodewig, Frauke: Gesetz gegen den unlauteren Wettbewerb (UWG), 4. Baskı, 2016.
  • İnal, Emrehan: Reklam Hukuku ve Aldatıcı Reklamlar, İstanbul, 2000.
  • İnal, Emrehan/ Başak, Baysal: Reklam Hukuku ve Uygulaması, İstanbul, 2008.
  • Longman, K. A.: Advertising, New York 1971.
  • Mandell, Maurice I.: Advertising, New Jersey 1974.
  • Özay, Merter: Estetik Amaçlı Tıbbi Müdahalelerde Hekimin Hukuki Sorumluluğu, Ankara 2006.
  • Özdemir, Semih S.: Haksız Rekabet Kavramı Açısından Dürüstlük Kuralına Aykırı Reklamlar, İstanbul 2013.
  • Özkan, Hasan/Akyıldız, Sunay: Hasta-Hekim Hakları ve Davaları, Ankara, 2008.
  • Pınar, Hamdi: Reklam ve Satış Yöntemlerine İlişkin Haksız Rekabet Halleri, Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Hukuk Araştırmaları Dergisi, C. 18, S. 2 (Özel Sayı), 2012, Spickhoff, A.: Medizinrecht, 2. Baskı, 2014.
  • Suluk, Cahit/Karasu, Rauf/Nal,Temel: Fikri Mülkiyet Hukuku, Ankara 2017.
  • Türkmen, Ali:Hasta ve Hekim Hukuku, Samsun 2009.
  • Uzunal, Beyza/Uydacı, Mert: Sağlık Kurumlarında Ağızdan Ağıza Pazarlama ve Bir Pilot Çalışma, Öneri Dergisi, C. 9, S. 34, Temmuz 2010.
  • Ürey, Yelda: Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklamlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2010.
  • -Reklam Kurulu: http://www.tuketici.gov.tr/?wapp=reklamkurulukararlari_ tr&open=2
  • http://tuketici.gtb.gov.tr/reklam-kurulu/reklam-kurulu-kararlari -RTÜK: https://www.rtuk.gov.tr/ust-kurul-kararlari
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Semih Sırrı Özdemir

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Özdemir, S. S. (2018). SAĞLIK HİZMETLERİNDE REKLAMA YÖNELİK SINIRLANDIRMALAR ve HUKUKİ SONUÇLARI. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi(34), 253-282.
AMA Özdemir SS. SAĞLIK HİZMETLERİNDE REKLAMA YÖNELİK SINIRLANDIRMALAR ve HUKUKİ SONUÇLARI. TAAD. Nisan 2018;(34):253-282.
Chicago Özdemir, Semih Sırrı. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE REKLAMA YÖNELİK SINIRLANDIRMALAR Ve HUKUKİ SONUÇLARI”. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi, sy. 34 (Nisan 2018): 253-82.
EndNote Özdemir SS (01 Nisan 2018) SAĞLIK HİZMETLERİNDE REKLAMA YÖNELİK SINIRLANDIRMALAR ve HUKUKİ SONUÇLARI. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi 34 253–282.
IEEE S. S. Özdemir, “SAĞLIK HİZMETLERİNDE REKLAMA YÖNELİK SINIRLANDIRMALAR ve HUKUKİ SONUÇLARI”, TAAD, sy. 34, ss. 253–282, Nisan 2018.
ISNAD Özdemir, Semih Sırrı. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE REKLAMA YÖNELİK SINIRLANDIRMALAR Ve HUKUKİ SONUÇLARI”. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi 34 (Nisan 2018), 253-282.
JAMA Özdemir SS. SAĞLIK HİZMETLERİNDE REKLAMA YÖNELİK SINIRLANDIRMALAR ve HUKUKİ SONUÇLARI. TAAD. 2018;:253–282.
MLA Özdemir, Semih Sırrı. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE REKLAMA YÖNELİK SINIRLANDIRMALAR Ve HUKUKİ SONUÇLARI”. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi, sy. 34, 2018, ss. 253-82.
Vancouver Özdemir SS. SAĞLIK HİZMETLERİNDE REKLAMA YÖNELİK SINIRLANDIRMALAR ve HUKUKİ SONUÇLARI. TAAD. 2018(34):253-82.