BibTex RIS Kaynak Göster

Klâsik Türk Edebiyatı Çalışmaları: Metotlar ve Ekoller

Yıl 2007, Sayı: 9, 19 - 46, 01.05.2007

Öz

Klâsik Türk edebiyatı sahasında yapılan çalışmalar XIX. yüzyılda başlamıştır. Önceleri belirli bir metottan uzak olan bu çalışmalar, XX. yüzyılın başlarında modern metotlara göre yapılmaya başlanmıştır. Modern metot kurucularının başında gelen Köprülü'yü, üniversitelerde bilimsel çalışmalar yapan pek çok bilim adamı takip etmiştir. Katalog çalışmaları, metin tahlilleri ve şerhleri, mukayeseli incelemeler, antolojiler ve popüler yayınların yapılmasıyla, klâsik Türk şiirinin, muhteva ve teknik özelliklerine dikkat çekilmiştir. Sahada en çok duyulan ihtiyaç, modern şerhçilik anlayışının esaslarının belirlenmesi ve şiirlerin arka plânlarını oluşturan kültür dünyasına açılan bilgi birikimi kapısının aralanmasıdır. Akademik hassasiyeti de içinde bulunduran popüler çalışmaların son zamanlarda nitelik ve nicelik olarak artması sevindiricidir. Fakat 2000'i aşan makale ve 800 civarında kitap ile klâsik Türk edebiyatının henüz yeteri kadar derinlemesine bir incelemeye tâbi tutulduğu söylenemez. Ancak, saha ile ilgili olarak 1920'lerde başlayan olumsuz kanaatler 1985'lerden itibaren artan ve yaygınlaşan bilimsel ve popüler çalışmaların etkisiyle, ortadan kalkmaya başlamıştır.

The Classical Turkish Literature: Methods and Schools

Yıl 2007, Sayı: 9, 19 - 46, 01.05.2007

Öz

The study of Classical Turkish Literature began in the 19th century. Even though initially they lacked a specific methodology, by the beginning of the 20th century, these studies on the Classical Turkish Literature embraced the methods of modern literary scholarship. Dr. Köprülü, who was one of the initiators of modern methodological approach, was soon followed by many other scholars. Archival cataloging, textual analysis and interpretation, comparative studies, anthologies and mass-market publications drew scholarly attention to the content and formal characteristics of the Classical Turkish Poetry. Acquiring the basic principles of the modern exegetical and interpretive approach, along with the historical knowledge to illuminate the cultural background of classical poetry, has become an urgent necessity in this specific field. The increasing quantity and quality of the mass-market publications that also include academic sensibilities, is a signal of progress in the field. Nevertheless, despite the availability of over 2000 articles and 800 books, it is still not possible to state that the Classical Turkish Literature has been studied intensively. Yet the negative outlook of the 1920's upon the Classical Turkish Literature has gradually vanished through the impact of academic and popular literary studies since 1985.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53TG55TK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nâmik Açıkgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2007
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Açıkgöz, N. (2007). Klâsik Türk Edebiyatı Çalışmaları: Metotlar ve Ekoller. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi(9), 19-46.
AMA Açıkgöz N. Klâsik Türk Edebiyatı Çalışmaları: Metotlar ve Ekoller. TALİD. Mayıs 2007;(9):19-46.
Chicago Açıkgöz, Nâmik. “Klâsik Türk Edebiyatı Çalışmaları: Metotlar Ve Ekoller”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, sy. 9 (Mayıs 2007): 19-46.
EndNote Açıkgöz N (01 Mayıs 2007) Klâsik Türk Edebiyatı Çalışmaları: Metotlar ve Ekoller. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 9 19–46.
IEEE N. Açıkgöz, “Klâsik Türk Edebiyatı Çalışmaları: Metotlar ve Ekoller”, TALİD, sy. 9, ss. 19–46, Mayıs 2007.
ISNAD Açıkgöz, Nâmik. “Klâsik Türk Edebiyatı Çalışmaları: Metotlar Ve Ekoller”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 9 (Mayıs 2007), 19-46.
JAMA Açıkgöz N. Klâsik Türk Edebiyatı Çalışmaları: Metotlar ve Ekoller. TALİD. 2007;:19–46.
MLA Açıkgöz, Nâmik. “Klâsik Türk Edebiyatı Çalışmaları: Metotlar Ve Ekoller”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, sy. 9, 2007, ss. 19-46.
Vancouver Açıkgöz N. Klâsik Türk Edebiyatı Çalışmaları: Metotlar ve Ekoller. TALİD. 2007(9):19-46.