Milletlerin sosyal, siyasal, ekonomik iletişim alanlarında birbirine yaklaştığı, her alanda hızlı değişmelerin yaşandığı bir dünyada yaşıyoruz. Milletler ve devletler, küresel baskıları karşısında rahatsızlıklar yaşamaktadır. Bu rahatsızlıklar karşısında yöneticiler, eğitimciler, düşünürler, anne babalar, âdeta şaşkınlık içindedirler. Bir taraftan evrensel gelişmelere ayak uydurmak isterken bir yerde yerli ve millî değerlerini koruma telaşesindedirler. Tüm dünyada rahatsızlıklar yaşanılmakta ancak, bu rahatsızlıklar ve belirsizlikler İslam dünyasında daha da fazladır.
İslam ülkelerinde yetkililer, yetişmekte olan nesillerin, bir taraftan dünyayla uyum içinde olmayı bir yandan da İslam dinine, gelenek, görenek ve kültürüne yabancılaşmamasını istemektedirler. Aslında her eğitim sisteminde, yazılı olarak bu iki istek yazılı olarak yer almaktadır. Ancak bunun pratiği yani uygulamanın nasıl olacağı net değildir. Bu da eğitimde amaçları ve yöntemler konusunu gündeme getirmektedir.
Eğitimde “Niçin öğreteceğiz?” sorusunun cevabı eğitimin amaçlarını, “Nasıl öğreteceğiz?” sorusunun cevabı öğretim yöntemleri konusunu oluşturur. Eğitimin amaçlarını eğitim felsefecileri ve siyasetçiler belirlerken, öğretim yöntemlerini eğitim bilimcileri belirler. Eğitimin amaçlarıyla “Nasıl bir insan?” sorusu cevaplandırılır.
Bu bildiride, dünyadaki gelişmeler ışığında İslam ülkelerinde eğitimin amaçları ve yöntemleri konusu açıklanacaktır. Geleceğe güçlü bir şekilde girmek isteyen İslam ülkeleri, okul öncesi, mesleki eğitim, teknolojiye uyum, din eğitimi konularında amaçlar ve yöntemler konusunu, ciddi, gerçekçi gündeme almalı, tartışmalı ve kararlar almalıdır.
Küreselleşme İslam Ülkeleri Eğitim Amaçları Öğretim Yöntemleri İslam Eğitimi
Milletlerin sosyal, siyasal, ekonomik iletişim alanlarında birbirine yaklaştığı, her alanda hızlı değişmelerin yaşandığı bir dünyada yaşıyoruz. Milletler ve devletler, küresel baskıları karşısında rahatsızlıklar yaşamaktadır. Bu rahatsızlıklar karşısında yöneticiler, eğitimciler, düşünürler, anne babalar, âdeta şaşkınlık içindedirler. Bir taraftan evrensel gelişmelere ayak uydurmak isterken bir yerde yerli ve millî değerlerini koruma telaşesindedirler. Tüm dünyada rahatsızlıklar yaşanılmakta ancak, bu rahatsızlıklar ve belirsizlikler İslam dünyasında daha da fazladır.
İslam ülkelerinde yetkililer, yetişmekte olan nesillerin, bir taraftan dünyayla uyum içinde olmayı bir yandan da İslam dinine, gelenek, görenek ve kültürüne yabancılaşmamasını istemektedirler. Aslında her eğitim sisteminde, yazılı olarak bu iki istek yazılı olarak yer almaktadır. Ancak bunun pratiği yani uygulamanın nasıl olacağı net değildir. Bu da eğitimde amaçları ve yöntemler konusunu gündeme getirmektedir.
Eğitimde “Niçin öğreteceğiz?” sorusunun cevabı eğitimin amaçlarını, “Nasıl öğreteceğiz?” sorusunun cevabı öğretim yöntemleri konusunu oluşturur. Eğitimin amaçlarını eğitim felsefecileri ve siyasetçiler belirlerken, öğretim yöntemlerini eğitim bilimcileri belirler. Eğitimin amaçlarıyla “Nasıl bir insan?” sorusu cevaplandırılır.
Bu çalışmada, dünyadaki gelişmeler ışığında İslam ülkelerinde eğitimin amaçları ve yöntemleri konusu açıklanacaktır. Geleceğe güçlü bir şekilde girmek isteyen İslam ülkeleri, okul öncesi, mesleki eğitim, teknolojiye uyum, din eğitimi konularında amaçlar ve yöntemler konusunu, ciddi, gerçekçi gündeme almalı, tartışmalı ve kararlar almalıdır.
Küreselleşme İslam Ülkeleri Eğitim Amaçları Öğretim Yöntemleri İslam Eğitimi
نحن نعيش في عالم تقترب فيه الدول من بعضها البعض في مجالات التواصل الاجتماعي والسياسي والاقتصادي وحيث توجد تغييرات سريعة في جميع المجالات. تعاني الدول والدول من اضطرابات في مواجهة ضغوطها العالمية. المديرين والمعلمين والمفكرين وأولياء الأمور تقريبا في حالة ذهول في مواجهة هذه الأمراض. من ناحية ، يريدون مواكبة التطورات العالمية ، بينما من ناحية أخرى ، هم في عجلة من أمرهم لحماية قيمهم المحلية والوطنية. ومع ذلك ، فإن هذه الاضطرابات والشكوك أكبر في العالم الإسلامي.
في البلدان الإسلامية ، تريد السلطات أن تكون الأجيال الناشئة متناغمة مع العالم من ناحية وألا تنفر من دين الإسلام والتقاليد والعادات والثقافة من ناحية أخرى. في الواقع ، في كل نظام تعليمي ، يتم تضمين هذين الطلبين كتابة كتابة. لكن ممارسة هذا ، أي كيفية تنفيذه ، ليست واضحة. وهذا بدوره يثير مسألة الأهداف والأساليب في التعليم.
في البرنامج التعليمي " لماذا نحن ذاهبون لتعليم? الجواب على السؤال "أهداف التعليم," كيفية تعليم? الجواب على السؤال " ما هي طرق التدريس? "يشكل الموضوع. يتم تحديد أهداف التعليم من قبل الفلاسفة والسياسيين التربويين ، بينما يحدد علماء التربية طرق التدريس. لأغراض التعليم, السؤال "أي نوع من الأشخاص هو?"يتم الرد على السؤال.
في هذه الدراسة ، سيتم شرح أهداف وأساليب التعليم في البلدان الإسلامية في ضوء التطورات في العالم. يجب على الدول الإسلامية التي ترغب في دخول المستقبل بقوة أن تثير قضية أهداف وأساليب مرحلة ما قبل المدرسة ، والتعليم المهني ، والتكيف مع التكنولوجيا ، والتعليم الديني على أجندة جادة وواقعية ، ومناقشة واتخاذ القرارات.
العولمة الدول الإسلامية الأهداف التربوية طرق التدريس التربية الإسلامية
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |