Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Mevlana Anadolu İmam Hatip Lisesinde Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Uyum Deneyimlerinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 168 - 195, 31.12.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı, Uluslararası Mevlana Anadolu İmam Hatip Lisesinde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin eğitsel, sosyal, kültürel ve dilsel açıdan uyum deneyimlerini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak durum çalışması deseninde yapılandırılmıştır. Veri toplama aracı olarak görüşme, gözlem ve doküman incelemesi teknikleri kullanılmıştır. Çalışma grubunu farklı ülkelerden gelen 20 uluslararası öğrenci oluşturmuştur. Yarı yapılandırılmış 11 soru ile mülakatlar gerçekleştirilmiş, okulda gerekli gözlemler yapılmış, gerekli dokümanlar incelenmiş ve elde edilen veriler analiz edilerek bulgular raporlaştırılmıştır. Uluslararası öğrencilerin uyum durumlarının incelendiği çalışmada elde edilen bulgular 7 temada ve bunlara bağlı 20 kategoride toplanmıştır. Araştırma sonucunda uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye gelmeden önce Türkiye hakkında çok fazla bir bilgilerinin olmadığı, çeşitli tavsiyeler ve yönlendirmeler sonucunda Uluslararası Anadolu İmam Hatip lisesini tercih ettikleri tespit edilmiştir. Ayrıca uluslararası öğrencilerin sosyal, kültürel, akademik ve dil uyumlarında çeşitli zorluk ve sorunlarla karşılaştıkları, bu zorluk ve sorunların ilk zamanlarda öğrencilerin uyum durumlarını olumsuz etkilediği sonucuna varılmıştır. Ancak bu zorlukları süreç içerisinde atlatan öğrencilerin uyumlarının genel olarak olumlu bir şekilde gerçekleştiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akgedik Can, M. (2019). Uluslararası Öğrencilerin Uyum Yıllarındaki Deneyimleri, Sorunları ve Çözüm Önerileri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aşlamacı, İ. (2014). Pakistan medreselerine bir model olarak İmam Hatip Okulları. İstanbul: DEM Yayınları.
  • Ateş, M. H. (2021). Uluslararası İmam Hatip Liseleri Öğrencilerinin Uyumu: Uluslararası Prof. Dr. Muhammed Hamidullah Anadolu İmam Hatip Lisesi Örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aykol, B.G. ve Yıldırım, B. (2020). “Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Ailenin Eğitime Katılımı”, Yıldız Journal of Educational Research, 5 (1), ss. 89-118.
  • Bayezit, F. (2017). “Yumuşak Güç Unsuru Olarak Uluslararası İmam Hatip Liseleri”, Journal of Education in Muslim Societies and Communities, 1 (2), ss. 293-309.
  • Büküşoğlu, N. ve Bayturan, A. F. (2005). “Serbest Zaman Etkinliklerinin Gençlerin Psiko-Sosyal Durumlarına İlişkin Algısı Üzerindeki Rolü”, Ege Tıp Dergisi, 44 (3), ss. 173-177.
  • Büyüköztürk, Ş., vd., (2019). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (26. baskı), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, E. (2020). Uluslararası Anadolu İmam Hatı̇p Liselerinde Eğitim (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Ghanbary, R. (2017). Hacettepe Üniversitesinde Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Profili, İhtiyaçları Ve Sorunları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Göver, İ. H. (2013). Kayseri’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kayseri, Türkiye ve İslam Algısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Kaleli Yılmaz, G. (2014). “Durum Çalışması”, Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (1.baskı), ed. Mustafa Metin, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Korkut, M. (2016). Yabancı Uyruklu Öğrencilerde Türk Türkiye ve İslam Algısı: Uluslararası İmam Hatip Liseleri Örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Koyuncu A. ve Birekul M. (2014). “Bir Model Arayışı Olarak Uluslararası İmam Hatip Liseleri”, Muhafazakar Düşünce Dergisi (40), ss. 171-188.
  • MEB (2017). Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri Vizyon Belgesi, Ankara. <http://dinogretimi.meb.gov.tr/kilavuz/Vizyon_Belgesi_UA.pdf> (29.10.2020).
  • MEB (2021). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • MEB, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Anadolu İmam Hatip Liselerinde Program Çeşitliliği (Proje Okulları) <https://dogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_04/29212747_ProgramCesitliligi.pdf> (20.10.2020).
  • MEB, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri Tanıtım Kitapçığı.<http://religiouseducation.meb.gov.tr/wp-content/uploads/UAIHL_TR.pdf > (02.04.2022).
  • OECD (2022). International Student Mobility Data, <https://data.oecd.org/students/international-student-mobility.htm> (30.03.2022).
  • Öcal, M. (2011). Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Din Eğitimi, İstanbul: Düşünce Kitabevi Yayınları.
  • Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, M.(2012). “Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2 (1), ss. 10-13.
  • Şeker, B.D ve Akman E. (2016), “Uluslararası Öğrencilerin Psikolojik Ve Sosyokültürel Süreçleri”, Çukurova Tıp Dergisi, 41 (3), ss. 504-514.
  • Taylan, Ş. (2019). Sakarya Üniversitesindeki Uluslararası Öğrencilerin Sorunları, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • UNESCO (2022). Data on İnternational Mobil Students; <http://data.uis.unesco.org/index.aspx?queryid=121#> (30.03.2022).
  • Yıldıran C., Özkan, D. ve Büyükyılmaz, O. (2016). “Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Durum Analizi: Karabük Üniversitesi” Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1 (1), ss. 21-34
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (8.baskı), , Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YTB (2020). Uluslararası Öğrenci Hareketliliği Hakkında, <https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi> (14.09.2020).

دراسة تجارب التكيف للطلاب الدوليين الذين يدرسون في ثانوية مولانا الأناضول الدولية للأئمة والخطباء

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 168 - 195, 31.12.2022

Öz

الغرض من هذا البحث هو دراسة تجارب التكيف التربوي والاجتماعي والثقافي واللغوي للطلاب الدوليين الذين يدرسون في ثانوية مولانا الأناضول الدولية للأئمة والخطباء. تم تنظيم البحث في نمط دراسة الحالة بناءً على منهج البحث النوعي. تم استخدام تقنيات المقابلة والملاحظة وتحليل الوثائق كأدوات لجمع البيانات. تكونت مجموعة الدراسة من 20 طالبًا دوليًا من دول مختلفة. تم إجراء المقابلات من خلال طرح 11 سؤالاً شبه منظم ، وتم في المدرسة إجراء الملاحظات ، وفحص الوثائق اللازمة ، وبعد تحليل البيانات التي تم الحصول عليها ، تم إعداد تقرير يحتوي على النتائج. تم جمع النتائج التي تم الحصول عليها في الدراسة ، والتي فحصت حالة التكيف للطلاب الدوليين ، في 7 موضوعات و 20 فئة ذات صلة. ونتيجة للبحث تبين أن الطلاب الدوليين لم يعرفوا الكثير عن تركيا قبل مجيئهم إليه ، وفضلوا ثانوية الأناضول للأئمة والخطباء نتيجة للتوصيات والتوجيهات المختلفة. بالإضافة إلى ذلك ، تم التوصل إلى أن الطلاب الدوليين واجهوا صعوبات ومشاكل مختلفة في التكيف الاجتماعي والثقافي والأكاديمي واللغوي ، وهذه الصعوبات والمشاكل أثرت في البداية سلبًا على حالة تكيفهم. ومع ذلك ، فقد تم التوصل إلى أن تكيف الطلاب الذين تغلبوا على هذه الصعوبات بمرور الوقت كان إيجابيًا بشكل عام.

Kaynakça

  • Akgedik Can, M. (2019). Uluslararası Öğrencilerin Uyum Yıllarındaki Deneyimleri, Sorunları ve Çözüm Önerileri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aşlamacı, İ. (2014). Pakistan medreselerine bir model olarak İmam Hatip Okulları. İstanbul: DEM Yayınları.
  • Ateş, M. H. (2021). Uluslararası İmam Hatip Liseleri Öğrencilerinin Uyumu: Uluslararası Prof. Dr. Muhammed Hamidullah Anadolu İmam Hatip Lisesi Örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aykol, B.G. ve Yıldırım, B. (2020). “Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Ailenin Eğitime Katılımı”, Yıldız Journal of Educational Research, 5 (1), ss. 89-118.
  • Bayezit, F. (2017). “Yumuşak Güç Unsuru Olarak Uluslararası İmam Hatip Liseleri”, Journal of Education in Muslim Societies and Communities, 1 (2), ss. 293-309.
  • Büküşoğlu, N. ve Bayturan, A. F. (2005). “Serbest Zaman Etkinliklerinin Gençlerin Psiko-Sosyal Durumlarına İlişkin Algısı Üzerindeki Rolü”, Ege Tıp Dergisi, 44 (3), ss. 173-177.
  • Büyüköztürk, Ş., vd., (2019). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (26. baskı), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, E. (2020). Uluslararası Anadolu İmam Hatı̇p Liselerinde Eğitim (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Ghanbary, R. (2017). Hacettepe Üniversitesinde Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Profili, İhtiyaçları Ve Sorunları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Göver, İ. H. (2013). Kayseri’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kayseri, Türkiye ve İslam Algısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Kaleli Yılmaz, G. (2014). “Durum Çalışması”, Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (1.baskı), ed. Mustafa Metin, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Korkut, M. (2016). Yabancı Uyruklu Öğrencilerde Türk Türkiye ve İslam Algısı: Uluslararası İmam Hatip Liseleri Örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Koyuncu A. ve Birekul M. (2014). “Bir Model Arayışı Olarak Uluslararası İmam Hatip Liseleri”, Muhafazakar Düşünce Dergisi (40), ss. 171-188.
  • MEB (2017). Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri Vizyon Belgesi, Ankara. <http://dinogretimi.meb.gov.tr/kilavuz/Vizyon_Belgesi_UA.pdf> (29.10.2020).
  • MEB (2021). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • MEB, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Anadolu İmam Hatip Liselerinde Program Çeşitliliği (Proje Okulları) <https://dogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_04/29212747_ProgramCesitliligi.pdf> (20.10.2020).
  • MEB, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri Tanıtım Kitapçığı.<http://religiouseducation.meb.gov.tr/wp-content/uploads/UAIHL_TR.pdf > (02.04.2022).
  • OECD (2022). International Student Mobility Data, <https://data.oecd.org/students/international-student-mobility.htm> (30.03.2022).
  • Öcal, M. (2011). Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Din Eğitimi, İstanbul: Düşünce Kitabevi Yayınları.
  • Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, M.(2012). “Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2 (1), ss. 10-13.
  • Şeker, B.D ve Akman E. (2016), “Uluslararası Öğrencilerin Psikolojik Ve Sosyokültürel Süreçleri”, Çukurova Tıp Dergisi, 41 (3), ss. 504-514.
  • Taylan, Ş. (2019). Sakarya Üniversitesindeki Uluslararası Öğrencilerin Sorunları, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • UNESCO (2022). Data on İnternational Mobil Students; <http://data.uis.unesco.org/index.aspx?queryid=121#> (30.03.2022).
  • Yıldıran C., Özkan, D. ve Büyükyılmaz, O. (2016). “Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Durum Analizi: Karabük Üniversitesi” Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1 (1), ss. 21-34
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (8.baskı), , Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YTB (2020). Uluslararası Öğrenci Hareketliliği Hakkında, <https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi> (14.09.2020).

Investigation of adaptation experiences of international students studying at international Mevlana Anatolian İmam Hatip high school

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 168 - 195, 31.12.2022

Öz

The aim of this research is to reveal the adaptation status of international students by examining the experiences of international students studying at the International Mevlana Anatolian Imam-Hatip High School in terms of educational, social, cultural and linguistic factors. The case study method based on the qualitative research approach was used in the research. Interview, observation and document analysis techniques were used as data collection tools. The study group consists of 20 international students from different countries. Interviews were conducted with 11 semi-structured questions, necessary observations were made at the school, necessary documents were examined, and the data obtained were analyzed and the findings were reported. The findings obtained in the study examining the adjustment status of international students were formed in 7 themes and in 20 categories related to them. As a result of the research, it was determined that international students did not know much about Turkey before coming to Turkey, and they preferred the International Anatolian Imam Hatip High School as a result of various recommendations and directions. In addition, it has been concluded that international students face various difficulties and problems in their social, cultural, academic and language adaptation, and these difficulties and problems negatively affect the adaptation status of students in the first place. However, it has been concluded that the adaptation of the students who overcome these difficulties in the process is generally positive.

Kaynakça

  • Akgedik Can, M. (2019). Uluslararası Öğrencilerin Uyum Yıllarındaki Deneyimleri, Sorunları ve Çözüm Önerileri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aşlamacı, İ. (2014). Pakistan medreselerine bir model olarak İmam Hatip Okulları. İstanbul: DEM Yayınları.
  • Ateş, M. H. (2021). Uluslararası İmam Hatip Liseleri Öğrencilerinin Uyumu: Uluslararası Prof. Dr. Muhammed Hamidullah Anadolu İmam Hatip Lisesi Örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aykol, B.G. ve Yıldırım, B. (2020). “Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Ailenin Eğitime Katılımı”, Yıldız Journal of Educational Research, 5 (1), ss. 89-118.
  • Bayezit, F. (2017). “Yumuşak Güç Unsuru Olarak Uluslararası İmam Hatip Liseleri”, Journal of Education in Muslim Societies and Communities, 1 (2), ss. 293-309.
  • Büküşoğlu, N. ve Bayturan, A. F. (2005). “Serbest Zaman Etkinliklerinin Gençlerin Psiko-Sosyal Durumlarına İlişkin Algısı Üzerindeki Rolü”, Ege Tıp Dergisi, 44 (3), ss. 173-177.
  • Büyüköztürk, Ş., vd., (2019). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (26. baskı), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, E. (2020). Uluslararası Anadolu İmam Hatı̇p Liselerinde Eğitim (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Ghanbary, R. (2017). Hacettepe Üniversitesinde Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Profili, İhtiyaçları Ve Sorunları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Göver, İ. H. (2013). Kayseri’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kayseri, Türkiye ve İslam Algısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Kaleli Yılmaz, G. (2014). “Durum Çalışması”, Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (1.baskı), ed. Mustafa Metin, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Korkut, M. (2016). Yabancı Uyruklu Öğrencilerde Türk Türkiye ve İslam Algısı: Uluslararası İmam Hatip Liseleri Örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Koyuncu A. ve Birekul M. (2014). “Bir Model Arayışı Olarak Uluslararası İmam Hatip Liseleri”, Muhafazakar Düşünce Dergisi (40), ss. 171-188.
  • MEB (2017). Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri Vizyon Belgesi, Ankara. <http://dinogretimi.meb.gov.tr/kilavuz/Vizyon_Belgesi_UA.pdf> (29.10.2020).
  • MEB (2021). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • MEB, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Anadolu İmam Hatip Liselerinde Program Çeşitliliği (Proje Okulları) <https://dogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_04/29212747_ProgramCesitliligi.pdf> (20.10.2020).
  • MEB, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri Tanıtım Kitapçığı.<http://religiouseducation.meb.gov.tr/wp-content/uploads/UAIHL_TR.pdf > (02.04.2022).
  • OECD (2022). International Student Mobility Data, <https://data.oecd.org/students/international-student-mobility.htm> (30.03.2022).
  • Öcal, M. (2011). Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Din Eğitimi, İstanbul: Düşünce Kitabevi Yayınları.
  • Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, M.(2012). “Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2 (1), ss. 10-13.
  • Şeker, B.D ve Akman E. (2016), “Uluslararası Öğrencilerin Psikolojik Ve Sosyokültürel Süreçleri”, Çukurova Tıp Dergisi, 41 (3), ss. 504-514.
  • Taylan, Ş. (2019). Sakarya Üniversitesindeki Uluslararası Öğrencilerin Sorunları, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • UNESCO (2022). Data on İnternational Mobil Students; <http://data.uis.unesco.org/index.aspx?queryid=121#> (30.03.2022).
  • Yıldıran C., Özkan, D. ve Büyükyılmaz, O. (2016). “Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Durum Analizi: Karabük Üniversitesi” Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1 (1), ss. 21-34
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (8.baskı), , Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YTB (2020). Uluslararası Öğrenci Hareketliliği Hakkında, <https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi> (14.09.2020).
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Alişan Erol 0000-0002-6528-5946

İbrahim Aşlamacı 0000-0002-9030-5216

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Kabul Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Erol, Alişan - Aşlamacı, İbrahim. “Uluslararası Mevlana Anadolu İmam Hatip Lisesinde Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Uyum Deneyimlerinin İncelenmesi”. Talim 6/2 (Aralık 2022), 168-195.



17973        17974     İLAHİYAT ATIF DİZİNİ20831