Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hacer Aşık Ev. Eleştirel Düşünme ve Din Eğitimi-Öğretimi

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 234 - 238, 31.12.2024

Öz

Balıkesir Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyelerinden Hacer Aşık Ev 2024 yılında Eleştirel Düşünme ve Din Eğitimi-Öğretimi isimli eserini, 2012 tarihinde yayımlanan Eleştirel Düşünme ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri başlıklı kitabına bazı düzeltmelerde bulunarak ve konuyu içeren makalelerini ekleyerek hazırlamıştır. Aşık Ev, kitabının giriş bölümünde çalışmasının amacının genel eğitim-öğretimde ve din eğitim-öğretiminde eleştirel düşünmenin önemini araştırmak, değerlendirmek ve bu becerinin din eğitim öğretiminde geliştirilmesine katkı sağlayacak ders işleyiş örnekleri sunmak olduğunu ifade etmektedir. Çalışmasında hızla değişen ve küreselleşen dünyada çağın sorunlarına geçmişten gelen kalıp çözümler ile ne derece cevap verilebileceğini sorgulamakta olan Aşık Ev, bu kalıp çözümlerin olduğu gibi alınmasından ziyade değerlendirilerek, günümüz dünyanın şartları içinde yeniden çözümler üretilmesinin hayatı çok daha yaşanır kılacağını belirtmektedir. Bu gerekçelere binaen eleştirel düşünme beceresinin kazandırılmasının düşünebilen bir toplum için önemine dikkat çeken Aşık Ev, çalışmasını eleştirel düşünme becerisinin kazandırılması doğrultusunda sürdürmektedir.

Hacer Aşık Ev. Eleştirel Düşünme ve Din Eğitimi-Öğretimi. Ankara: Akademisyen Kitabevi, 2024

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 234 - 238, 31.12.2024

Öz

Balıkesir Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyelerinden Hacer Aşık Ev 2024 yılında Eleştirel Düşünme ve Din Eğitimi-Öğretimi isimli eserini, 2012 tarihinde yayımlanan Eleştirel Düşünme ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri başlıklı kitabına bazı düzeltmelerde bulunarak ve konuyu içeren makalelerini ekleyerek hazırlamıştır. Aşık Ev, kitabının giriş bölümünde çalışmasının amacının genel eğitim-öğretimde ve din eğitim-öğretiminde eleştirel düşünmenin önemini araştırmak, değerlendirmek ve bu becerinin din eğitim öğretiminde geliştirilmesine katkı sağlayacak ders işleyiş örnekleri sunmak olduğunu ifade etmektedir. Çalışmasında hızla değişen ve küreselleşen dünyada çağın sorunlarına geçmişten gelen kalıp çözümler ile ne derece cevap verilebileceğini sorgulamakta olan Aşık Ev, bu kalıp çözümlerin olduğu gibi alınmasından ziyade değerlendirilerek, günümüz dünyanın şartları içinde yeniden çözümler üretilmesinin hayatı çok daha yaşanır kılacağını belirtmektedir. Bu gerekçelere binaen eleştirel düşünme beceresinin kazandırılmasının düşünebilen bir toplum için önemine dikkat çeken Aşık Ev, çalışmasını eleştirel düşünme becerisinin kazandırılması doğrultusunda sürdürmektedir.

Hacer Aşık Ev. Eleştirel Düşünme ve Din Eğitimi-Öğretimi. Ankara: Akademisyen Kitabevi, 2024

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 234 - 238, 31.12.2024

Öz

Balıkesir Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyelerinden Hacer Aşık Ev 2024 yılında Eleştirel Düşünme ve Din Eğitimi-Öğretimi isimli eserini, 2012 tarihinde yayımlanan Eleştirel Düşünme ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri başlıklı kitabına bazı düzeltmelerde bulunarak ve konuyu içeren makalelerini ekleyerek hazırlamıştır. Aşık Ev, kitabının giriş bölümünde çalışmasının amacının genel eğitim-öğretimde ve din eğitim-öğretiminde eleştirel düşünmenin önemini araştırmak, değerlendirmek ve bu becerinin din eğitim öğretiminde geliştirilmesine katkı sağlayacak ders işleyiş örnekleri sunmak olduğunu ifade etmektedir. Çalışmasında hızla değişen ve küreselleşen dünyada çağın sorunlarına geçmişten gelen kalıp çözümler ile ne derece cevap verilebileceğini sorgulamakta olan Aşık Ev, bu kalıp çözümlerin olduğu gibi alınmasından ziyade değerlendirilerek, günümüz dünyanın şartları içinde yeniden çözümler üretilmesinin hayatı çok daha yaşanır kılacağını belirtmektedir. Bu gerekçelere binaen eleştirel düşünme beceresinin kazandırılmasının düşünebilen bir toplum için önemine dikkat çeken Aşık Ev, çalışmasını eleştirel düşünme becerisinin kazandırılması doğrultusunda sürdürmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Sevil Demir 0009-0007-2158-223X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 10 Kasım 2024
Kabul Tarihi 11 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Demir, Sevil. “Hacer Aşık Ev. Eleştirel Düşünme Ve Din Eğitimi-Öğretimi”. Talim 8/2 (Aralık 2024), 234-238.



17973        17974     İLAHİYAT ATIF DİZİNİ20831