Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İbrahim Aşlamacı. 21. Yüzyıl Becerileri ve Din Eğitimi Eleştirel Bir Yaklaşım

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 240 - 243, 31.12.2024

Öz

Her dönem ve o dönemi takip eden farklı alanlardaki gelişmeler, sahip olduğu gereksinimler ve sunduğu imkanlar yönünden toplumları şekillendirmektedir. 21. yüzyıl ise beraberinde getirdiği teknolojik yenilikler, imkanlar ve beklentiler sebebiyle kendisinden önce gelen dönemlerden çok daha farklı bir portre çizmektedir. Bu dönem en temelde de onu anlayabilen, değişimi kabullenip ayak uydurabilen ve bu düşünce yapısına uygun eğitim almış bireylere ihtiyaç duymaktadır. Nitekim kaçınılması mümkün olmayan bu değişime sağlıklı bir şekilde entegre olabilmek için onun söz konusu olanak ve gereksinimlerini iyi anlamak elzemdir. Bu minvalde İbrahim Aşlamacı incelemesi yapılan eserde, içerisinde yaşadığımız çağın getirdiği yeni nesil beceriler ve bu becerilerin eğitime, dolayısıyla da din eğitimine etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla ele almaktadır.

إبراهيم السلاماجي، مهارات القرن الحادي والعشرين والتعليم الديني نهج نقدي

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 240 - 243, 31.12.2024

Öz

كل فترة والتطورات في المجالات المختلفة التي تلت تلك الفترة تشكل المجتمعات من حيث احتياجاتها والفرص التي تقدمها. يرسم القرن الحادي والعشرون صورة مختلفة تمامًا عن الفترات السابقة بسبب الابتكارات التكنولوجية والفرص والتوقعات التي يجلبها معه. تحتاج هذه الفترة بشكل أساسي إلى أفراد يمكنهم فهمه، ويمكنهم قبول التغيير والتكيف معه، والذين تلقوا تعليمًا يتماشى مع هذه العقلية. وفي واقع الأمر، لكي ننخرط في هذا التغيير الحتمي بطريقة صحية، لا بد من فهم إمكانياته ومتطلباته جيدا. في هذا السياق، يناقش إبراهيم إسلاماجي في عمله مهارات الجيل الجديد التي جلبها العصر الذي نعيش فيه وتأثيرات هذه المهارات على التعليم، وبالتالي على التعليم الديني، من منظور نقدي.

İbrahim Aşlamacı, 21st Century Skills and Religious Education A Critical Approach

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 240 - 243, 31.12.2024

Öz

Each period and the developments in different fields following that period shape societies in terms of the needs they have and the opportunities they offer. The 21st century draws a very different portrait from the previous periods due to the technological innovations, opportunities and expectations it brings with it. This period basically needs individuals who can understand it, who can accept and adapt to change, and who have received education in line with this mindset. As a matter of fact, in order to integrate into this inevitable change in a healthy way, it is essential to understand its possibilities and requirements well. In this context, in his work, İbrahim Aşlamacı discusses the new generation skills brought by the age we live in and the effects of these skills on education, and therefore on religious education, from a critical perspective.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Ahmet Nuri Turanoğlu 0009-0008-9589-5375

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2024
Kabul Tarihi 13 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Turanoğlu, Ahmet Nuri. “İbrahim Aşlamacı. 21. Yüzyıl Becerileri Ve Din Eğitimi Eleştirel Bir Yaklaşım”. Talim 8/2 (Aralık 2024), 240-243.



17973        17974     İLAHİYAT ATIF DİZİNİ20831