Bu çalışma; Ankara ilinde tüketicilerin ekmek tercihlerine etki eden
faktörlerin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ankete
katılacak ekmek tüketici sayısı basit tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenmiş ve
anketler 2015 yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, Ankara ilinde
hane başına günlük 2.4 adet (600 g), kişi başına 1.4 adet (350 g) ekmek
tüketildiği belirlenmiştir. Kişi başına geleneksel beyaz ekmek 2.3 adet (575
g), tam buğday ekmeği 1.3 adet (325 g) olarak tüketilmektedir. Tüketicilerin
%59.9’u aldıkları ekmeği aynı gün tüketmediklerini ve bu ekmeklerin %10.1’ini
hayvan beslemede kullanmak için bayat ekmek toplayan kişilere verildiklerini
ifade etmişlerdir. Kalan ekmeklerin %2.2’sinin ise çöpe atıldığı
belirlenmiştir. Yapılan korelasyon analizi sonuçlarına göre; ekmek fiyatları
satın alma gücü açısından farklı gelir düzeyindeki tüketicilere göre farklılık
göstermektedir. Gelir düzeyi yüksek olan tüketiciler ekmek fiyatlarını düşük,
geliri düşük olan tüketiciler ise ekmek fiyatlarını yüksek bulmuşlardır (p<0.05). Gelir artışına bağlı olarak
hane halkının aldığı toplam ekmek sayısı azalırken, gelir düzeyi düşük hanelerin
satın aldığı toplam ekmek sayısının arttığı belirlenmiştir (p<0.01).
This study was carried out to determine the
factors affecting consumers' bread preferences in Ankara. The number of bread
consumers to participate in the survey was determined by simple random sampling
and surveys were conducted in 2015. As a result of the research, it was
determined that 2.4 per day (600 g) per household
and 1.4 per person (350 g) of bread were consumed in the province of Ankara.
The traditional white bread is consumed as 2.3 pieces (575 g) and whole wheat
bread as 1.3 pieces (325 g) per person. 59.9% of the consumers stated that they
did not consume the bread they bought the same day and they were given to the
people who collected stale bread to use 10.1% of these breads for animal
feeding. It was determined that 2.2% of the remaining breads were garbage.
According to the results of correlation analysis; Bread prices differ in terms
of purchasing power from consumers with different income levels. Consumers with
a high income level found bread prices low and consumers with low income found
bread prices high (p <0.05). It was determined that the total number of
bread bought by the households with low income level increased while the number of total bread bought by the
household decreased due to the income increase (p <0.01).
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 1 |