Agricultural credit aims to increase production value by playing an important role in running all business
operations of enterprises, increasing productivity and overcoming financial problems in compliance with
technology. In this study, the agricultural production value, agricultural credit volume and credit performance of
81 provinces in Turkey were examined together and evaluated similarities and differences of provinces with
multidimensional scaling method analysis. According to the results, it has been determined that agricultural
production value, agricultural loan amount and agricultural credit performance ratio are separated each other.
The results pointed to focus some of the provinces on the effective use of agricultural credits and the
improvement of agricultural credit performance accordingly. In addition, it has been concluded that it is not
enough to take into account only the agricultural production potential in the provinces, and it is also important
that the enterprises implement the credit effectively in the production and marketing process.
Agriculture marketing multidimensional scaling anaysis agricultural credit performance
Tarımsal kredi, işletmelerin tüm işletmecilik faaliyetlerini yürütmede, verimliliği artırmada ve teknolojiye
uyumda karşılaşılan finansal sorunların aşılmasında önemli rol oynayarak üretim değerini artırmayı
amaçlamaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'de 81 ilin tarımsal üretim değeri, tarımsal kredi hacmi ve kredi
performansı birlikte değerlendirilerek, illerin birbirlerine olan benzerlik ve farklılıkları, çok boyutlu ölçekleme
yöntemi yardımı ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, illerin tarımsal üretim değeri, tarımsal kredi
miktarı ve tarımsal kredi performans oranı açısından ayrıştıkları belirlenmiştir. Sonuçlar, tarımsal kredilerin
etkin bir şekilde kullandırılması ve buna bağlı olarak tarımsal kredi performansının iyileştirilmesi açısından bazı
illerin mercek altına alınmasının gerekliliğine işaret etmiştir. Ayrıca, illerde sadece tarımsal üretim potansiyelini
göz önüne almanın yeterli olmadığı, aynı zamanda işletmelerin üretim ve pazarlama sürecinde kredinin etkin bir
şekilde uygulanmasının da önemli olduğu sonucuna varılmıştır.
Tarım pazarlama çok boyutlu ölçekleme analizi tarımsal kredi kredi performansı
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Araştıma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 23 Sayı: 2 |
Dergimiz 2020 yılından itibaren Scopus veri tabanında taranmaya başlanmıştır.
Tarım Ekonomisi Dergisi, DergiPark'ın sunduğu LOCKSS sistemini kullanır. Arşivleme sistemi hakkında daha fazla bilgi için LOCKSS web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Depo Politikası : Arşiv Dünyasında, hakemli makalelere CrossRef tarafından sağlanan bir DOI numarası atanır.
This website is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.