Bu araştırmanın amacı; İzmir’in Konak, Karşıyaka ve Bornova ilçelerinde
taze (yaş) sera sebzesi tüketimine yönelik hane halkı yapısını, tüketim
eğilimlerini ve tercihlerini analiz etmektir. Bu amaçla oransal örnek hacmi
formülünden yararlanarak Karşıyaka, Konak ve Bornova ilçe merkezlerinde yaşayan
139 hane halkı üyesinden anket yöntemiyle veriler derlenmiştir. Toplanan
verilerin analizinde, öncelikle hane halklarının demografik ve sosyo-ekonomik
özellikleri ortaya konulmuş, daha sonra sera sebzeleri satın alma ve tüketim
davranışları analiz edilmiştir. Hane halklarının sera sebzeleri satın alma ve
tüketiminde önem verdikleri faktörlerin, gelecek eğilim ve beklentilerinin
değerlendirilmesinde beşli likert ölçeği kullanılmıştır. Hane halklarının sera
sebzeleri tüketimini etkileyen sosyo-ekonomik faktörlerin analizinde lojistik
regresyon (logit) modelleri oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre,
görüşülen hane halkı üyelerinin %67.63’ü kadın, %32.37’si ise erkektir. Hane
halklarının ortalama aylık geliri 4554.32 TL olarak hesaplanmıştır. Hane halkı
üyelerinin %49.64’ünün sera sebzeleri konusunda bilgili veya çok bilgili olduğu
belirlenmiştir. %31.65’i az bilgili olduğunu belirtmiştir. Hane halklarının
%71.22’si sera sebzesi tüketmektedir. Hane halklarının sera sebzesi tüketiminde
dikkate aldıkları en önemli kriter tazeliktir. Bunu sırasıyla hijyen, tat ve
lezzet izlemektedir. Hane halklarının sera sebzesi tüketme olasılığını bireyin
çalışıyor olması, ailesindeki birey sayısı ve hane halkının geliri pozitif
yönde etkilemektedir.
Sera sebzeleri tüketici tercihi tüketici tutum ve davranışları
The aim of this study was to analyze household consumption, consumption trends and preferences of fresh greenhouse vegetables in Konak, Karsiyaka and Bornova districts of Izmir. For this purpose, data have been evaluated by survey method from 139 household members which live in Karsiyaka, Konak and Bornova district. In data analysis, firstly the demographic and socio-economic characteristics of the households have been determined, and then the purchase and consumption behaviors of their for greenhouse vegetables have been analyzed. The important factors for purchasing and consumption of greenhouse vegetables and future trends and expectations of households have been assessed from the Likert scale. Logistic regression (logit) models were formed in the analysis of socio-economic factors affecting greenhouse vegetables consumption of household. According to the results, 67.63% of household members were female and 32.37% were male. The average monthly income of households was calculated as 4554.32 TL. It was determined that 49.64% of the household members were knowledgeable
or very knowledgeable and 31.65% determined as less knowledgeable about greenhouse vegetables. The most important criteria that households take into account the consumption of greenhouse vegetables is freshness. This has been followed by hygiene, taste and flavor. The possibility of households consume greenhouse vegetables positively affects the number of individuals in the family and the household income.
Greenhouse vegetables consumer preference consumer attitudes and behaviors consume tendency
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği |
Bölüm | Araştıma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 1 |
Dergimiz 2020 yılından itibaren Scopus veri tabanında taranmaya başlanmıştır.
Tarım Ekonomisi Dergisi, DergiPark'ın sunduğu LOCKSS sistemini kullanır. Arşivleme sistemi hakkında daha fazla bilgi için LOCKSS web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Depo Politikası : Arşiv Dünyasında, hakemli makalelere CrossRef tarafından sağlanan bir DOI numarası atanır.
This website is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.