Tüketici
satın alma davranışı; nihai tüketicinin yani kişisel tüketim için mal ve hizmet
satın alan hane halkı ya da bireylerin satın alma davranışıdır. Satın alma
davranışı sosyal, kültürel, psikolojik ve kişisel faktörlerden etkilendiği
için, kişiler homojen özellik
göstermemektedirler. Bundan dolayı kişiden kişiye değişip farklı satın alma
eylemleri ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın ana amacı, tüketicilerin gıda
ürünleri satın alırken dikkat ettikleri temel özelliklerin belirlenmesine
yöneliktir. Bununla birlikte tüketicilerin gıda ürünlerini ilk kez satın alma
kararı vermede etkili olan faktörleri ve gıda ürünleri satın alırken marka
tercihinde gösterilen davranış şekillerini belirlemek çalışmanın amaçları
arasında yer almaktadır. Araştırma İzmir ili merkez ilçelerdeki (Karabağlar,
Buca, Bornova, Konak, Karşıyaka, Bayraklı, Çiğli, Gaziemir, Balçova, Narlıdere,
Güzelbahçe) tüketicileri kapsamaktadır. Çalışmada, 300 tüketiciden elde edilen
veriler kullanılmıştır. Tüketicilerin gıda ürünlerini satın alma davranışı
incelenirken, tüketicilerin yaş ve cinsiyetleri ile bağlantı kurulmuştur.
Tüketiciler gıda ürünlerini satın alırken dikkat ettikleri en önemli faktörün
fiyat olduğu saptanmıştır. ‘Fiyat’ kriterini, ‘doğal içerik’ ve ‘duygusal
çekicilik’ kriteri takip etmektedir. Gıda ürünlerini ilk kez satın almada ise
en önemli faktörün ‘tat’ olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği |
Bölüm | Araştıma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 2 |
Dergimiz 2020 yılından itibaren Scopus veri tabanında taranmaya başlanmıştır.
Tarım Ekonomisi Dergisi, DergiPark'ın sunduğu LOCKSS sistemini kullanır. Arşivleme sistemi hakkında daha fazla bilgi için LOCKSS web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Depo Politikası : Arşiv Dünyasında, hakemli makalelere CrossRef tarafından sağlanan bir DOI numarası atanır.
This website is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.