Bu çalışma, performans yönetiminin kamu kurumları, özellikle üniversiteler ve akademik personel üzerindeki uygulamalarını ve bu uygulamalardaki temel sorunları ele almaktadır. Performans yönetimi, bireylerin ve kurumların faaliyetlerini verimli ve etkili bir şekilde sürdürmelerine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Kamu yönetimi bağlamında, performans yönetiminin hedefleri hesap verebilirlik, şeffaflık, hizmet kalitesinin artırılması ve ekonomik faydaların sağlanmasını içermektedir. Ancak, üniversitelerdeki performans yönetimi süreçlerinin etkinliği genellikle sınırlıdır ve zamanla çeşitli sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Bu bağlamda en önemli sorunlardan biri, "performans paradoksu"dur; bu durum, performans değerlendirme sistemlerinin etkinliğini yitirmesi ve akademik faaliyetler üzerinde olumsuz etkiler yaratmasıyla tanımlanmaktadır. Bu çalışma, Türkiye'deki akademik performans değerlendirme sistemlerinin eksikliklerini vurgulamakta ve ideal bir performans değerlendirme sisteminin nasıl olması gerektiğine dair öneriler geliştirmektedir. Bu çalışmada, akademik teşvikler, atama ve terfi kriterleri ile araştırma üniversitelerinin değerlendirme süreçleri bağlamında değerlendirmeler yapılmaktadır. Böylelikle, performans paradoksu ve bunun olumsuz etkileri akademik dünya ekseninde ele alınmaktadır. Elde edilen bulgular, akademik performans değerlendirme sistemlerinin iyileştirilmesi için kamu politikası yapıcılarına, uygulayıcılara ve akademisyenlere önemli öneriler sunmaktadır.
Performans Paradoksu Yönetim Akademik Personel Kamu Politikası
This study investigates the application of performance management in public institutions, focusing specifically on universities and academic staff while identifying key challenges associated with these practices. Performance management aims to enhance the efficiency and effectiveness of individuals and organizations. In public administration, its goals include fostering accountability, promoting transparency, improving service quality, and delivering economic benefits. However, the effectiveness of performance management process within universities can be constrained, and it poses various challenges over time. A significant issue is the "performance paradox," which arises when performance evaluation systems lose efficacy and paradoxically undermine academic activities. This study highlights the shortcomings of academic performance evaluation systems in Turkey and proposes suggestions for developing an optimal performance appraisal framework. This study also evaluates the academic incentives, appointment/promotion criteria and evaluation processes of research universities. In this way, it discusses the emergence of performance paradox and its negative effects in the academic world. The findings provide valuable recommendations for public policymakers, practitioners, and scholars, to improve the effectiveness of academic performance appraisal systems.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2 |