This paper analyzes the portrayal of working-class relations and workers’ rights in contemporary cinema through “Cross Road” and “Forgotten Love” using Marxist theory. It examines capitalism, labor exploitation, and class struggle as depicted in the lives of blue-collar workers. Using content analysis, the study evaluates narrative themes, character dynamics, and socio-economic contexts in each film, examining blue-collar workers’ experiences of exploitation, conflict, and their fight for justice. The methodology is grounded in Marxist theory, which provides a critical framework for analyzing themes related to capitalism, labor exploitation, and class struggle as they are depicted through narrative and visual elements in contemporary cinema. The findings highlight the nuanced portrayal of working-class struggles while also noting limitations in addressing the root causes of exploitation and the potential for change. The paper argues for the relevance of Marxist theory in advocating for a more equitable society, emphasizing the need for critical engagement with film representations of labor politics and social justice.
Bu makale, “Yol Ayrımı” ve “Forgotten Love” filmlerinin karşılaştırmalı analizi yoluyla, çağdaş sinemada işçi sınıfı ilişkilerinin ve işçi haklarının nasıl tasvir edildiğini Marksist teori kullanarak incelemektedir. Mavi yakalı işçilerin yaşamlarında kapitalizmin, emek sömürüsünün ve sınıf mücadelesinin nasıl ele alındığını araştırmaktadır. İçerik analizi kullanılarak yapılan çalışmada, her filmdeki anlatı temaları, karakter dinamikleri ve sosyo- ekonomik bağlamlar değerlendirilmiş; mavi yakalı işçilerin sömürü, çatışma ve adalet arayışı deneyimleri incelenmiştir. Bu metodoloji, çağdaş sinemada kapitalizm, emek sömürüsü ve sınıf mücadelesiyle ilgili temaların anlatı ve görsel unsurlar aracılığıyla nasıl analiz edileceğine dair Marksist bir çerçeve sunar. Bulgular, işçi sınıfı mücadelesinin ayrıntılı bir şekilde tasvir edildiğini ve sömürünün kök nedenleri ile değişim potansiyelini ele almada sınırlamalar olduğunu ortaya koymaktadır. Makale, daha adil bir toplum için Marksist teorinin önemini savunmakta ve sinemada işçi politikalarının ve sosyal adaletin temsillerine eleştirel bir şekilde yaklaşılması gerektiğini vurgulamaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İş ve İşgücü Tarihi, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Teorik Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1 |