Sosyal adalet, genel olarak toplumdaki gücün, kaynakların, sorumlulukların ırk, etnik köken, yaş, cinsiyet, yetenek, cinsel yönelim ve dini veya manevi geçmişe bakılmaksızın tüm insanlara adil ve eşit dağılımı olarak tanımlanmaktadır (Van den Bos, 2003). Bu tanımın altında yatan temel ilkeler, kapsayıcılık, işbirliği ve dayanışma değerlerinin yanı sıra eşit erişim ve fırsat eşitliğini içerir. Bu değerler aynı zamanda demokratik ve eşitlikçi bir toplumun temelidir (Sue, 2001). Bu nedenle sosyal adalet olgusu toplumun tüm kurumlarında mevcut olmalıdır. Ancak özellikle eğitim kurumlarının sosyal adaletin tesis edilmesinde önemli bir rolü vardır. Eğitim sisteminin fırsat eşitliği sunmadığı ve sadece belirli bir gruba ayrıcalıklı hale gelmesi, bir toplumu hem kültürel hem de ekonomik olarak olumsuz etkilemektedir. Eğitimde sosyal adaleti sağlama çabası, eğitimdeki bazı eşitsizliklerin düzeltilmesi çabasını da içermektedir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal adalet/adaletsizlik deneyimlerini ortaya çıkarmaya çalışmak ve bu deneyimlerden yola çıkarak sosyal adalet eğitimi için öngörülerde bulunmaktır.
Social justice is generally defined as the fair and equitable distribution of power, resources, responsibilities in society to all people, regardless of race, ethnicity, age, gender, ability, sexual orientation and religious or spiritual background (Van den Bos 2003). The key principles underlying this definition include the values of inclusion, cooperation and solidarity, as well as equal access and equal opportunity. These values are also the foundation of a democratic and egalitarian society (Sue 2001). Therefore, the phenomenon of social justice should be available in all institutions of the society. However, educational institutions in particular, have a significant role in the establishment of social justice. When the education system does not offer equal opportunities and is privileged only for a certain group, it negatively affects a society both culturally and economically. The effort to achieve social justice in education also includes the effort to correct some inequalities in education. In this context, the aim of this research is to try to reveal the social justice/injustice experiences of social studies teacher candidates and to make predictions for social justice education based on these experiences.
Social justice social justice experiences education phenomenology
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |