Bu çalışmada, ortaokul yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin astronomi okuryazarlık düzeylerinin tespit edilmesi ve öğrencilerin astronomi okuryazarlık düzeyleri üzerine artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırma, nicel bir çalışmadır ve yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ankara ili merkez ilçesinde bir ortaokulda öğrenim gören yedinci ve sekizinci sınıf olmak üzere toplam 95 öğrenciden (n7.sınıf = 46 ve n8.sınıf = 49) oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu öğrencileri, uygun örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Araştırmada iki deney, iki kontrol grubu ile çalışılmıştır. Araştırmanın verileri astronomi okuryazarlık ölçeği ile uygulamadan önce ve uygulamadan sonra elde edilmiştir. Elde edilen veriler istatistik paket programı olan SPSS ile analiz edilmiştir. Uygulamada dersler temel astronomi kavramları çerçevesinde, deney gruplarında artırılmış gerçeklik uygulamaları ile, kontrol gruplarında ise öğretim programında belirtilen kazanımlar doğrultusunda ders kitaplarında önerilen etkinlikler ile işlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin uygulama öncesinde astronomi okuryazarlık düzeylerinin düşük seviyede olduğu dikkat çekmiştir. Uygulama sonrasında deney grubu öğrencilerinin astronomi okuryazarlık düzeylerinin yüksek; kontrol grubu öğrencilerinin ise orta seviyeye ulaştığı görülmüştür. Artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının deney grubu öğrencilerinin astronomi okuryazarlık düzeylerini olumlu olarak etkilediği belirlenmiştir.
Astronomi okuryazarlığı artırılmış gerçeklik ortaokul öğrencileri
The aim of this study is to determine the astronomy literacy levels of secondary school seventh and eighth grade students and to investigate the effect of augmented reality (AR) applications on students' astronomy literacy levels. In the study, quasi-experimental method and experimental design with pretest-posttest control group were used. The study group consists of a total of 95 seventh and eighth grade students (n7th grade = 46 and n8th grade = 49) studying at a public secondary school in the central district of Ankara in the spring term of the 2021-2022 academic year. In the study, the study group was selected by using convenient sampling method, one of the non-probability-based sampling methods. Two experimental and two control groups were used in the study. The data of the research were collected with the astronomy literacy scale before and after the application. The data were analyzed with the SPSS package program. In practice, the lessons were taught within the framework of basic astronomy concepts, with augmented reality applications in the experimental groups, and in the control groups as specified in the curriculum. As a result of the analysis of the data, it was noted that the students' astronomy literacy levels were low before the application. After the application, the astronomy literacy levels of the experimental group students were high level; it was seen that the students in the control group reached the intermediate level. It was determined that augmented reality (AR) applications positively affected the astronomy literacy levels of the experimental group students. It has been revealed that the affective and behavioral dimensions of the astronomy literacy levels of the experimental group students have developed at a very high level.
Astronomy literacy Augmented Reality (AR) Secondary school students.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 3 |