Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin İSG uygulamasının etkililiğine ilişkin görüşlerini ortaya koyarak okul İş Sağlığı ve Güvenliği [İSG] performans göstergelerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Amaçlı örnekleme yöntem türlerinden biri olan ölçüt örnekleme ile belirlenmiş Millî Eğitim Bakanlığına [MEB] bağlı 50 ve daha fazla çalışanı olan kamu ve özel okullar ile ilk, orta ve liselerde görev yapan on okul yöneticisine uygulanmıştır. Analizler sonucunda altı ana kategoriye (İSG Eğitim Etkililiği, İSG Bilinci, İSG Materyal Etkililiği, İSG Yönetsel Etkililiği, Öğretmen ve Öğrenci İSG Tutum ve Davranışları, Pandemide İSG Etkililiği) ulaşılmıştır. İSG Materyal Etkinliği ana kategorisi üç alt kategoriye (Görsel Materyal Anlaşılabilirliği, Görsel Materyal Etkililiği, İSG Materyal Kullanımı Yeterliliği) ayrılmıştır. İSG Yönetsel Etkililik ana kategorisi “Yönetsel Görev ve Sorumluluk Bilinci” ve “Karşılaşılan Yönetsel Sorunlar ve Çözümleri” olarak iki alt kategoriye ayrılmıştır. Bulguların okul İSG performans göstergesinin oluşturulmasına büyük katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmacılara İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sisteminin [OHSAS] sadece okullar için uygulanabilecek bir sürümü geliştirilebileceği ve okul güvenliği koçluğu konusunda çalışmalar yapılabileceği önerisinde bulunabilinir.
Performans iş sağlığı ve güvenliği okul iş sağlığı ve güvenliği öğretmen
The aim of this study is to determine school Occupational Health and Safety [OHS] performance indicators by revealing the opinions of school administrators about the effectiveness of OHS implementation. In line with this purpose, a semi-structured interview form was created. This method was applied randomly to ten school administrators working in public and private, primary, secondary, and high schools with 50 or more employees affiliated to the Ministry of National Education [MoNE] with criterion sampling, one of the purposeful sampling method types. Because of the analyses, six main categories were reached: OHS Education Effectiveness, OHS Awareness, OHS Material Effectiveness, OHS Managerial Effectiveness, Teacher and Student OHS Attitudes and Behaviors, and OHS Effectiveness in Pandemic. The main category of OHS Material Effectiveness is divided into three subcategorie: “Visual Material intelligibility”, “Visual Material Effectiveness”, “OHS Material Use Adequacy”. OHS Managerial Effectiveness: It was divided into two subcategorie: “Managerial Duty and Responsibility Awareness” and “Managerial Problems Encountered and Solutions”. It is expected that the findings will greatly contribute to the creation of indicator of school OHS performance. At the end of the research, researchers may be advised to The Occupational Health and Safety Management System [OHSAS] can be developed only for schools and studies on school safety coaching can be conducted.
Performance occupational health and safety school occupational health and safety teacher
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |