The aim of the research is to determine the consumer environmental awareness perception levels of social studies teacher candidates and their views on the issue. For this reason, the research was carried out using the combining pattern, which is one of the mixed research methods. The study group of the research consisted of 357 social studies teacher candidates determined by convenient sampling method in the quantitative section, and 20 social studies teacher candidates determined through easily accessible case sampling, one of the purposive sampling methods, in the qualitative section. In this context, "Consumer Environmental Awareness Perception Scale", "Semi-Structured Interview" and "Personal Information Form" were used as data collection tools. Quantitative and qualitative data were analysed by descriptive statistical methods and content analysis respectively and the collected data were combined and interpreted. As a result of the research, it was determined that the social studies teacher candidates' perceptions of consumer environmental awareness were high. Similarly, it was found that a statistically significant difference existed in the participating in environmental activities variable in favor of those who participated in environmental activities. It was also determined that the results obtained from the quantitative findings of the research were similar to the results obtained from the qualitative findings.
Consumer environmental awareness perception social studies teacher candidate
Araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının küresel iklim değişikliği farkındalıklarını incelemek ve konuya yönelik görüşlerini tespit etmektir. Bu nedenle araştırma karma araştırma yöntemlerinden açıklayıcı ardışık desen kullanılarak yürütülmüştür. Katılımcıların belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Buna göre, 357 sosyal bilgiler öğretmen adayından nicel veri toplanmış, nicel veriler analiz edildikten sonra aynı grubun içinden farkındalık düzeyi yüksek çıkan adaylardan 20 kişi gönüllük esasına göre seçilerek görüşme yapılmıştır. Bu kapsamda veri toplama aracı olarak “Küresel İklim Değişikliği Farkındalık Ölçeği”, “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Nicel veriler betimsel istatistik yöntemleriyle nitel veriler ise içerik analiziyle çözümlenmiş ve toplanan veriler birleştirilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının küresel iklim değişikliği farkındalıklarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının küresel iklim değişikliği farkındalık düzeylerinin cinsiyet, sınıf, çevre eğitimi ile ilgili ders alma ve çevre koruma amaçlı kuruluşlara üye olma değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı belirlenirken küresel iklim değişikliği farkındalık düzeyleri ile çevre konulu görsel yayınları takip etme değişkeni arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel bulgularından elde edilen sonuçların nicel bulgulardan elde edilen sonuçlarla benzerlik gösterdiği belirlenmiştir.
Küresel iklim değişikliği farkındalık sosyal bilgiler öğretmen adayı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |