Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Kaygı Düzeyleri ve Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 3, 529 - 561, 30.11.2024

Öz

Bu çalışmada, Mardin ili Midyat ilçesindeki 328 sınıf öğretmeninin sınıf yönetimi kaygıları ve mülteci öğrencilere ilişkin tutumları çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Nicel desenlerden betimsel tarama kullanılmıştır. Veriler, “sınıf yönetimi kaygısı ölçeği” ve “mülteci öğrenci tutum ölçeği” ile toplanmıştır. Çalışmada, öğretmenlerin sınıf yönetimi kaygılarının “yüksek”; mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının “olumlu” olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin sınıf yönetimi kaygılarının; mesleki kıdem, okuttukları sınıf, sınıf mevcudu, mülteci öğrenci sayısı, mülteci öğrenciler ve velileri ile iletişim kurabilme değişkenlerine göre farklılaşmamıştır. Ancak, öğretmenlerin kıdemi arttıkça sınıf yönetimi kaygılarının azaldığı; ara sınıf okutanların birinci sınıf okutanlardan daha çok kaygılı olduğu görülmüştür. Öte yandan öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik olumlu tutumlarının; mesleki kıdem, okuttukları sınıf, sınıf mevcudu ve mülteci öğrenci sayısına göre farklılaşmamıştır. Ancak, öğretmenlerin kıdemi arttıkça ve sınıf mevcutları azaldıkça mültecilere yönelik olumlu tutumları artmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik olumlu tutumlarının mülteci öğrenciler ve velileriyle iletişim kurabilenlerin lehine farklılaşmıştır. Bu bulgulara dayalı olarak öğretmenlere farklılaştırılmış ortamlarda kapsayıcı ve çokkültürlü eğitim ile etkili sınıf yönetimi ve iletişim becerilerinin kazandırılması, mültecilere Türkçe öğretilmesi, dil eğitiminden sonra şubelere eşit dağıtılması önerilmiştir.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Akalın, A. T. (2016). Türkiye’ye gelen Suriyeli göçmen çocukların eğitim sorunları [The educational problems of the Syrian refugee children in Turkey]. (Publication No. 438364) [Master thesis, İstanbul Aydın University]. National Thesis Center.
  • Akman, Y. (2020). Öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumları ile çokkültürlü eğitim algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi [An analysis of the relationship between teachers’ attitudes towards refugee students and their perceptions of multicultural education]. Pamukkale University Journal of Education, 49, 247-262.
  • Aksoy, Z. (2012). Uluslararası göç ve kültürlerarası iletişim [International migration and intercultural communication]. Journal of International Social Research, 5(20), 292-303.
  • Arabacı, İ. B., Başar, M., Akan, D., & Göksoy, S. (2014). Suriyeli mültecilerin kaldığı kamplardaki eğitim sorunlarına ilişkin bir analiz: Durum analizi [An analysis on educational problems in camps in which Syrian refugees stay: Condition analysis]. International Journal of Social Sciences and Education, 4(3), 80-94.
  • Arslan, Ü., & Ergül, M. (2022). Mülteci öğrencilerin eğitimlerinde yaşadıkları sorunlar: Öğretmenlerin perspektifinden bir delphi çalışması [Education problems of refugee students: A delphi study from teachers' perspective]. Pamukkale University Journal of Education, 54, 1-31.
  • Aydın, H., Gündoğdu, M., & Akgül, A. (2019). Türkiye'deki Suriyeli mültecilerin entegrasyonu: Eğitimcilerin algısını anlamak [Integration of Syrian refugees in Turkey: Understanding the educators’ perception]. Journal of International Migration and Integration, 20(4), 1029-1040.
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri [The opinions of the class teachers regarding the educational situations of the Syrian students in their classes]. Turkish Journal of Primary Education, 2, 44-56.
  • Başar, H. (2005). Sınıf yönetimi [Classroom management]. Anı.
  • Başar, M.; Akan, D., & Çiftçi, M. (2018). Mülteci öğrencilerin bulunduğu sınıflarda öğrenme surecinde karşılaşılan sorunlar [Learning-teaching process issues in classrooms with refugee students]. Kastamonu Education Journal, 26(5), 1571-1578.
  • Bernard, H. R. (2002). Research methods in anthropology: Qualitative and quantitative approaches (3rd ed.). Alta Mira.
  • Bernard, H. R. (2011). Research methods in anthropology: Qualitative and quantitative approaches. Rowman Altamira.
  • Berti, B. (2015). Syrian refugee crisis: Regional and human security implications. Strategic Assessment, 17(4), 41-53.
  • Best, J. W., & Kahn, J. V. (1993). Research in education (9th ed.). Allyn and Bacon.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods (5th ed.). Allyn and Bacon. Boyden, J., de Berry, J., Feeny, T., & Hart, J. (2002). Children affected by conflict in South Asia: A review of trends and issues identified through secondary research. Refugee Studies Center, University of Oxford.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2014). Research methods, design and analysis (12nd ed.). Pearson.
  • Cin, G. (2018). Suriyeli öğrencilere eğitim veren sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlar ve psikolojik sağlamlılık düzeyi: Adana ili örneği [Living problems and self efficacy level of classroom teachers who educate to Syrian students (Adana province example)]. (Publication No. 490635) [Master thesis, Çağ University]. National Thesis Center.
  • Cook, B. (2001). A comparison of teachers’ attitudes toward students with mild and severe disabilities. The Journal of Special Education, 34(4), 203-213.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson.
  • Cüceloğlu, D. (2009). İnsan ve davranış [Man and behaviour]. (2th ed.). Remzi.
  • Çar, B. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin sınıf yönetimi davranışları açısından incelenmesi [Investigation of the technological pedagogical field knowledge competencies of physical education and sports teachers in terms of class management behavior]. (Publication No. 666059) [Doctoral dissertation, Gazi University]. National Thesis Center.
  • Çınar, F., & Tutkun, Ö. F. (2022). Ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetimi kaygı düzeyleri [The level of classroom management anxiety of middle school teachers]. The Journal of Academic Social Science, 10(128), 257-272.
  • Çifçi, T., Arseven, İ., Arseven, A., & Orhan, A. (2019). Öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Sivas İli Örneği) [Investigation of teachers’ attitudes towards refugee students based on certain variables (The case of Sivas province)]. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(4), 1082-1101.
  • Delen, A., & Ercoşkun, M. H. (2019). Yabancı uyruklu öğrencilerin bulunduğu ilkokullarda istenmeyen öğrenci davranışlarının nitel açıdan incelenmesi [The qualitative investigation of the undesirable student behaviors in the primary schools where there are foreign students]. Milli Eğitim Dergisi, 48(223), 299-322.
  • Efe, E., Bek, Y., Şahin, M. (2000). SPSS’te çözümleri ile istatistik yöntemler II [Statistical methods with solutions in SPSS II]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Ellis, P. D. (2010). Essential guide to affect sizes: Statistical power, meta-analysis, and interpretation of research results. Cambridge University.
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: Temel eğitim politikaları. Seta.
  • Er, A., & Bayındır, N. (2015). İlkokula giden mülteci çocuklara yönelik sınıf öğretmenlerinin pedagojik yaklaşımları [Pedagogical approaches of elementary teachers for primary refugee children]. International Journal of Social and Educational Sciences, 2(4), 175-185. Evertson, C. M., & Weinstein, C. S. (2006). Handbook of classroom management: Research, practice, and contemporary issues. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Fisher, C. B., Wallace, S. A., & Fenton, R. E. (2000). Discrimination distress during adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 29, 679-695.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw Hill.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian, P. W. (2012). Educational research: Competencies for analysis and applications. Pearson.
  • Gencer, T. E. (2017). Göç ve eğitim ilişkisi üzerine bir değerlendirme: Suriyeli çocukların eğitim gereksinimi ve okullaşma süreçlerinde karşılaştıkları güçlükler [An evaluation of the relationship of immigration and education: education needs of the Syrian refugee children and challenges of exposed delays in schooling processes]. Journal of International Social Research, 10(54), 838-851.
  • George, D., & Mallery, P. (2010). SPSS for windows step by step: A simple study guide and reference. Pearson.
  • Gezen, H. (2021, June 11-12). Ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetimi kaygı düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [The level of classroom management anxiety of middle school teachers]. 1st Internatıonal Congress on Teaching and Teacher, Biruni University.
  • G. B. Goularas, & Sunata, U. (2015). Türk dış politikasında göç ve mülteci rejimi [Migration and refugee regime in Turkish foreign policy]. Moment Journal, 2(1), 12-40.
  • Göçer, V., Özer, S., & Ürünibrahimoğlu, M. (2020). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının hizmet içi eğitim bağlamında incelenmesi: Bir karma yöntem araştırması [Examining the attitudes of classroom teachers towards Syrian refugee students in the context of in-service training: A mixed method research]. Inonu University Journal of the Graduate School of Education, 7(14), 24-41.
  • Gözübüyük Tamer, M. (2017). Geçici koruma kapsamındaki Suriyeli çocukların Trabzon devlet okullarındaki durumu [Syrian refugee children in public schools in Trabzon]. TPL Journal, 4(1), 119-152.
  • Grix, J. (2010). The foundations of research. Palgrave Macmillan.
  • Güler, A. (2021). Göç olgusunun çok boyutlu etkileri ve Türkiye’ye yansımaları [Multidimensional effects of migration and its reflections in Turkey]. Kırklareli University Journal of the Faculty of Economics and Administrative Sciences, 10(2), 218-239.
  • Gülüm, K., & Akçalı, H. (2017). Balıkesir’deki mülteci çocukların eğitim sorunları [Education problems of refugee children in Balıkesir]. Van Yüzüncü Yıl University the Journal of Social Sciences Institute, 1(1), 127-136.   Harunoğulları, M. (2016). Suriyeli mülteci çocuk işçiler ve sorunları: Kilis örneği [Syrian refugee child workers and their problems: Kilis example]. Journal of Migration, 3(1), 29-63.
  • Heflin, J., & Bullock, L. (1999). Inclusion of students with emotional and behavioral disorders: A survey of teachers in general and special education. Preventing School Failure, 43(3), 103-111.
  • Hones, D. F., & Cha, C. S. (1999). Educating new Americans: Immigrant lives and learning. Erlbaum.
  • Ihlamur Öner, S. G. (2014). Türkiye’nin Suriyeli mültecilere yönelik politikası [Turkey's policy toward Syrian refugees]. Middle East Analysis, 6(61), 42-45.
  • Ingersoll, R. M., & Smith, T. M. (2003). The wrong solution to the teacher shortage. Educational Leadership, 60(8), 30-33.
  • Jones, V., & Jones, L. (2007). Comprehensive classroom management: Creating communities of support and solving problems. Pearson.
  • Karaatlı, M. (2006). Verilerin düzenlenmesi ve gösterimi [Organizing and displaying data]. In Ş. Kalaycıoğlu (Ed.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri [SPSS applied multivariate statistical techniques] (pp. 3-42). Asil.
  • Kardeş, S., & Akman, B. (2018). Suriyeli sığınmacıların eğitimine yönelik öğretmen görüşleri [Teachers' views on the education of Syrian refugees]. Elementary Education Online, 17(3), 1224-1237.
  • Kartal, B., & Başçı, E. (2014). Türkiye’ye yönelik mülteci ve sığınmacı hareketleri [Asylum-seeker and refugee movements toward Turkey]. Manisa Celal Bayar University Journal of Social Sciences, 12(2), 275-299.
  • Kazu, H., & Deniz, E. (2019). Kapsayıcı eğitim bağlamında öğretmenlerin mülteci öğrencilere ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [An examination of the teachers’ attitudes towards the refugee students in terms of various variables within the scope of inclusive education]. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 1336-1368.
  • Keskin, A., & Okçu, V. (2021). Ortaokullardaki mülteci öğrencilere yönelik öğretmen ve öğrencilerin tutumlarının incelenmesi [Investigation of attitudes of teacher and students towards refugee students in the middle schools]. Academia Journal of Educational Research, 6(2), 311-332.
  • Kiremit, R. F., Akpınar, Ü., & Tüfekçi Akcan, A. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri [Teachers’ views about Syrian students’ adaptation to school]. Kastamonu Education Journal, 26(6), 2139-2149.
  • Köse, N., Bülbül, Ö., & Uluman, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Investigation attitudes towards refugee students of class teachers' in terms of several variables]. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2(1), 16-29.
  • Lampadan, N. (2014). Understanding the causes of anxiety and coping strategies of student teachers during their internship: A phenomenological study. Catalyst, 10(2), 34-45.
  • Layard, R. (2008). Mental health in children: Key to a healthier society. London School of Economics. Levent, F., & Çayak, S. (2017). Türkiye'deki Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri [School administrators' views on Syrian students’ education in Turkey]. HAYEF Journal of Education, 14(1), 21-46.
  • Marshall, M. N. (1996). Sampling for qualitative research. Family Practice, 13(6), 522-526.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry. Pearson.
  • Memduhoğlu, H. B., & Kultas, E. (2022). Türkiye’de bulunan eğitim çağındaki Suriyeli mültecilerin eğitimi sorunu (Van ili örneği). [The education problem of the Syrian refugees located in Turkey (sample for Van city)]. YYU Journal of Education Faculty, 19(Special Issue), 28-55.
  • Merriam, S. B. (1998). Case studies are qualitative research. Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass.
  • Miller, R. G. (1969). Simultaneous statistical inference. McGraw-Hill.
  • Ministry of National Education (MoNE). (2023). PİKTES projesi [PIKTES project]. Retrieved January 2, 2023, from https://piktes.gov.tr/
  • Ministry of National Education (MoNE). (2024). PİKTES projesi [PIKTES project]. Retrieved January 2, 2023, from https://piktes.gov.tr/cms/Home/Hakkimizda.
  • Mishra, S. K., & Yadav, B. (2013). Job anxiety and personality adjustment of secondary school teachers in relation to gender and types of teacher. Educational Research International, 1(1), 105-126.
  • Myers, D. G. (2010). Social psychology (10th ed.). McGraw-Hill.
  • Ogbu, J. U. (1982). Cultural discontinuities and schooling. Anthropology and Education Quarterly, 13, 290-307.
  • Olsen, L. (1988). Crossing the schoolhouse border: Immigrant children in California. Phi Delta Kappan, 70, 211-218.
  • Oral, B. (2012). Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi kaygısı: Davranış yönetimi ve öğretim yönetimi üzerine bir çalışma [Student teachers’ classroom management anxiety: A study on behavior management and teaching management]. Journal of Applied Social Psychology, 42(12), 2901-2916.
  • Önder, E., & Önder Öz, Y. (2018). Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi kaygılarını ve sınıf yönetimi kaygı düzeylerini yordayan değişkenler [Variables that predict classroom management anxiety and classroom management anxieties level of pre-service teachers]. Pegem Journal of Education and Instruction, 8(4), 645-664.
  • Özdamar, K. (2002). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi 1 [Statistical data analysis with package programs 1]. Kaan.   Özkul, R. (2021). Öğretmenlerin öz-yeterlik algısı, sınıf yönetimi kaygısı ve öğrenci kontrol ideolojileri arasındaki ilişkilerin analizi [Analysis of the relationship between teachers' self-efficacy perception, classroom management concern and pupil control ideologies] (Publication No. 666341) [Doctoral dissertation, İnönü University]. National Thesis Center.
  • Özkul, R., & Dönmez, B. (2019). Sınıf yönetimi kaygısı: Bir ölçek geliştirme çalışması [Classroom management concerns: A scale development study]. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 20(3), 673-694.
  • Recepoğlu, E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam doyumları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Analyzing the relationship between prospective teachers’ life satisfaction and attitudes concerning teaching profession]. H. U. Journal of Education, Special Issue(1), 311-326.
  • Sadık, F., & Nasırcı, H. (2019). Ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi kaygı düzeylerinin incelenmesi [Investigation of classroom management anxiety levels of teachers working in high schools]. Scientific Educational Studies, 3(2), 109-131.
  • Sağır, M., & Kökocak, S. (2023). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi kaygı düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki [The relationship between primary school teachers' classroom management anxiety levels and problem solving skills]. International Journal of Leadership Training, 8(2), 1-17.
  • Sağlam, H. İ., & İlksen Kanbur, N. (2017). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Investigation attitudes towards refugee students of class teachers' in terms of several variables]. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 310-323.
  • Sakız, H. (2016). Göçmen çocuklar ve okul kültürleri: Bir bütünleştirme çalışması [Migrant children and school cultures: A suggestion for inclusion]. TPL Journal, 2, 65-81.
  • Sarıer, Y. (2020). Türkiye’de mülteci öğrencilerin eğitimi üzerine bir meta-sentez çalışması: Sorunlar ve çözüm önerileri [Student education for refugees in turkey on the meta-synthesis study: Problems and solution suggestions]. Journal of New Approaches in Education, 3(1), 80-111.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü., & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar [Problems faced with foreign students in primary schools]. Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute, 25(1), 208-229.
  • Sekin, S. A., & Çakir, R. (2021). Mülteci öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar [The problems faced by refugee students in the education process]. Education Quarterly Reviews, Primary and Secondary Education, 4(1), 169-181.
  • Semerci, N., & Semerci, Ç. (2004). Türkiye'de öğretmenlik tutumları [Attitudes toward teaching in Turkey]. Firat University Journal of Social Sciences, 14(1), 137-146.
  • Sincich, M. C. (2003). Statistics. Prentice Hall.
  • Şahin, S., & Sümer, S. (2018). Suriyeli öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyon sürecinde yaşanan zorluklar [The problems experienced in the integration process of Syrian students into the Turkish education system]. Universal Journal of Educational Research, 6(5), 909-918.
  • Şeker, B. D., & Aslan, Z. (2015). Eğitim sürecinde mülteci çocuklar: Sosyal psikolojik bir değerlendirme [Refugee children in the educational process: An social psychological assessment]. Journal of Theoretical Educational Science, 8(1), 86-105.
  • Şimşek, A. (2010). Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarih öğretimine ilişkin tutumları [Attitudes of primary and social studies teacher’ candidates toward history teaching in Turkey]. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 181-203.
  • Taşğın, S. (2006). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi [Observation of concern levels teacher candidates, who enrolled physical education and sports college, according to some variables]. Kastamonu Education Journal, 14(2), 679-786.
  • Toker Gokce, A., & Acar, E. (2018). Okul müdürleri ve öğretmenlerin Türkiye'deki mülteci öğrencilerin eğitimiyle ilgili sorunları [School principals' and teachers' problems related to the education of refugee students in Turkey]. European Journal of Educational Research, 7(3), 473-484.
  • Tollefson, J. (1989). Alien winds: America's reeducation’s Indochinese refugees. Praeger.
  • Tösten, R., Toprak, M., & Kayan, M. S. (2017). Türkiye'deki devlet okullarında zorla göç ettirilen Suriyeli mülteci öğrenciler üzerine bir araştırma [An investigation of forcibly migrated Syrian refugee students at Turkish public schools]. Universal Journal of Educational Research, 5(7), 1149-1160.
  • Trueba, H. T., Jacobs, L., and Kirton, E. (1990). Cultural conflict and adaptation: Hmong's case children in American society. Falmer.
  • Tukey, J. W. (1949). Comparing individual means in analyses of variance. Biometrics, 5, 99-114.
  • Uluğ, M., Özden, M. S., & Eryılmaz, A. (2011). Öğretmen tutumlarının öğrenci kişiliği ve performansı üzerindeki etkileri [The effects of teachers’ attitudes on students personality and performance]. Prodecia-Social and Behavioral Sciences, 30(2011), 738-742.
  • Ulukan, N. C. (2013). Göçmenler için kaçış yok: Göç politikaları ve göçmen emeği [No escape for migrants: Migration policies and migrant labor]. Journal of Education Science Society, 11(44), 32-47.
  • United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR). (2000). UNHCR global report, 1999. Oxford University.
  • Uzun, E. M., & Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri [Teachers' views on the problems faced by Syrian refugee children in preschool education institutions]. International Journal of Early Childhood Education Studies, 1(1), 72-83.
  • Ünal, S. (2014). Türkiye’nin beklenmedik konukları: “Öteki” bağlamında yabancı göçmen ve mülteci deneyimi [Unexpected Turkey guests: Foreign migrant and refugee experiences in the context of “the other”]. Journal of World of Turks, 6(3), 65-89.
  • Vaezi, S., & Fallah, N. (2011). The relationship between self-efficacy and stress levels among Iranian EFL teachers. Journal of Language Teaching and Research, 2(5), 1168-1174.
  • Vangölü, M. S. (2022). Öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Van ili örneği [Examination of teachers' attitudes to refugee students in terms of various variables: the example of Van province]. Ulakbilge - Journal of Social Sciences, 10(75), 897-905.
  • Wagner, L. A. (2009). Occupational stress and coping resources of K-12 probationary teachers. [Unpublished doctoral dissertation] University of Denver.
  • Yalçınkaya, M., & Tonbul, Y. (2002). İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algı ve gözlemler [The perception and observation regarding to the primary school teachers’ classroom management skills]. Ege Journal of Education, 1(2), 1-10.
  • Zhou, M. (2001). Straddling different worlds: Acculturation of Vietnamese refugee children. In R. G. Rumbaut & A. Portes (Eds.), Ethnicities: Children of immigrants in America (pp. 187-227). University of California.

Examining Classroom Management Anxiety Levels of Classroom Teachers and Their Attitudes Towards Refugee Pupils

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 3, 529 - 561, 30.11.2024

Öz

In this study, the classroom management concerns and attitudes towards refugee students of 328 classroom teachers in the Midyat district of Mardin province were examined according to various variables. Descriptive scanning from quantitative designs was used. Data were collected using the “classroom management anxiety scale” and the “refugee student attitude scale.” In the study, it was observed that teachers' classroom management anxieties were “high,” while their attitudes towards refugee students were “positive.” The teachers' classroom management anxieties did not vary according to the variables of professional seniority, the grade they taught, class size, the number of refugee students, and their ability to communicate with refugee students and their parents. However, it has been observed that as teachers' seniority increases, their concerns about classroom management decrease; those teaching intermediate grades are more anxious than those teaching first grade. On the other hand, teachers' positive attitudes towards refugee students did not vary according to their professional seniority, the grade they taught, class size, and the number of refugee students. However, as teachers' seniority increased and class sizes decreased, their positive attitudes towards refugees also increased. Additionally, teachers' positive attitudes towards refugee students have varied in favor of those who can communicate with refugee students and their parents. Based on these findings, it has been recommended that teachers be provided with inclusive and multicultural education, effective classroom management, and communication skills in differentiated environments, that Turkish be taught to refugees, and that they be evenly distributed among branches after language training.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Akalın, A. T. (2016). Türkiye’ye gelen Suriyeli göçmen çocukların eğitim sorunları [The educational problems of the Syrian refugee children in Turkey]. (Publication No. 438364) [Master thesis, İstanbul Aydın University]. National Thesis Center.
  • Akman, Y. (2020). Öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumları ile çokkültürlü eğitim algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi [An analysis of the relationship between teachers’ attitudes towards refugee students and their perceptions of multicultural education]. Pamukkale University Journal of Education, 49, 247-262.
  • Aksoy, Z. (2012). Uluslararası göç ve kültürlerarası iletişim [International migration and intercultural communication]. Journal of International Social Research, 5(20), 292-303.
  • Arabacı, İ. B., Başar, M., Akan, D., & Göksoy, S. (2014). Suriyeli mültecilerin kaldığı kamplardaki eğitim sorunlarına ilişkin bir analiz: Durum analizi [An analysis on educational problems in camps in which Syrian refugees stay: Condition analysis]. International Journal of Social Sciences and Education, 4(3), 80-94.
  • Arslan, Ü., & Ergül, M. (2022). Mülteci öğrencilerin eğitimlerinde yaşadıkları sorunlar: Öğretmenlerin perspektifinden bir delphi çalışması [Education problems of refugee students: A delphi study from teachers' perspective]. Pamukkale University Journal of Education, 54, 1-31.
  • Aydın, H., Gündoğdu, M., & Akgül, A. (2019). Türkiye'deki Suriyeli mültecilerin entegrasyonu: Eğitimcilerin algısını anlamak [Integration of Syrian refugees in Turkey: Understanding the educators’ perception]. Journal of International Migration and Integration, 20(4), 1029-1040.
  • Aykırı, K. (2017). Sınıf öğretmenlerinin sınıflarındaki Suriyeli öğrencilerin eğitim durumlarına ilişkin görüşleri [The opinions of the class teachers regarding the educational situations of the Syrian students in their classes]. Turkish Journal of Primary Education, 2, 44-56.
  • Başar, H. (2005). Sınıf yönetimi [Classroom management]. Anı.
  • Başar, M.; Akan, D., & Çiftçi, M. (2018). Mülteci öğrencilerin bulunduğu sınıflarda öğrenme surecinde karşılaşılan sorunlar [Learning-teaching process issues in classrooms with refugee students]. Kastamonu Education Journal, 26(5), 1571-1578.
  • Bernard, H. R. (2002). Research methods in anthropology: Qualitative and quantitative approaches (3rd ed.). Alta Mira.
  • Bernard, H. R. (2011). Research methods in anthropology: Qualitative and quantitative approaches. Rowman Altamira.
  • Berti, B. (2015). Syrian refugee crisis: Regional and human security implications. Strategic Assessment, 17(4), 41-53.
  • Best, J. W., & Kahn, J. V. (1993). Research in education (9th ed.). Allyn and Bacon.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods (5th ed.). Allyn and Bacon. Boyden, J., de Berry, J., Feeny, T., & Hart, J. (2002). Children affected by conflict in South Asia: A review of trends and issues identified through secondary research. Refugee Studies Center, University of Oxford.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2014). Research methods, design and analysis (12nd ed.). Pearson.
  • Cin, G. (2018). Suriyeli öğrencilere eğitim veren sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlar ve psikolojik sağlamlılık düzeyi: Adana ili örneği [Living problems and self efficacy level of classroom teachers who educate to Syrian students (Adana province example)]. (Publication No. 490635) [Master thesis, Çağ University]. National Thesis Center.
  • Cook, B. (2001). A comparison of teachers’ attitudes toward students with mild and severe disabilities. The Journal of Special Education, 34(4), 203-213.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson.
  • Cüceloğlu, D. (2009). İnsan ve davranış [Man and behaviour]. (2th ed.). Remzi.
  • Çar, B. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin sınıf yönetimi davranışları açısından incelenmesi [Investigation of the technological pedagogical field knowledge competencies of physical education and sports teachers in terms of class management behavior]. (Publication No. 666059) [Doctoral dissertation, Gazi University]. National Thesis Center.
  • Çınar, F., & Tutkun, Ö. F. (2022). Ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetimi kaygı düzeyleri [The level of classroom management anxiety of middle school teachers]. The Journal of Academic Social Science, 10(128), 257-272.
  • Çifçi, T., Arseven, İ., Arseven, A., & Orhan, A. (2019). Öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Sivas İli Örneği) [Investigation of teachers’ attitudes towards refugee students based on certain variables (The case of Sivas province)]. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(4), 1082-1101.
  • Delen, A., & Ercoşkun, M. H. (2019). Yabancı uyruklu öğrencilerin bulunduğu ilkokullarda istenmeyen öğrenci davranışlarının nitel açıdan incelenmesi [The qualitative investigation of the undesirable student behaviors in the primary schools where there are foreign students]. Milli Eğitim Dergisi, 48(223), 299-322.
  • Efe, E., Bek, Y., Şahin, M. (2000). SPSS’te çözümleri ile istatistik yöntemler II [Statistical methods with solutions in SPSS II]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Ellis, P. D. (2010). Essential guide to affect sizes: Statistical power, meta-analysis, and interpretation of research results. Cambridge University.
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: Temel eğitim politikaları. Seta.
  • Er, A., & Bayındır, N. (2015). İlkokula giden mülteci çocuklara yönelik sınıf öğretmenlerinin pedagojik yaklaşımları [Pedagogical approaches of elementary teachers for primary refugee children]. International Journal of Social and Educational Sciences, 2(4), 175-185. Evertson, C. M., & Weinstein, C. S. (2006). Handbook of classroom management: Research, practice, and contemporary issues. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Fisher, C. B., Wallace, S. A., & Fenton, R. E. (2000). Discrimination distress during adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 29, 679-695.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw Hill.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian, P. W. (2012). Educational research: Competencies for analysis and applications. Pearson.
  • Gencer, T. E. (2017). Göç ve eğitim ilişkisi üzerine bir değerlendirme: Suriyeli çocukların eğitim gereksinimi ve okullaşma süreçlerinde karşılaştıkları güçlükler [An evaluation of the relationship of immigration and education: education needs of the Syrian refugee children and challenges of exposed delays in schooling processes]. Journal of International Social Research, 10(54), 838-851.
  • George, D., & Mallery, P. (2010). SPSS for windows step by step: A simple study guide and reference. Pearson.
  • Gezen, H. (2021, June 11-12). Ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetimi kaygı düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [The level of classroom management anxiety of middle school teachers]. 1st Internatıonal Congress on Teaching and Teacher, Biruni University.
  • G. B. Goularas, & Sunata, U. (2015). Türk dış politikasında göç ve mülteci rejimi [Migration and refugee regime in Turkish foreign policy]. Moment Journal, 2(1), 12-40.
  • Göçer, V., Özer, S., & Ürünibrahimoğlu, M. (2020). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının hizmet içi eğitim bağlamında incelenmesi: Bir karma yöntem araştırması [Examining the attitudes of classroom teachers towards Syrian refugee students in the context of in-service training: A mixed method research]. Inonu University Journal of the Graduate School of Education, 7(14), 24-41.
  • Gözübüyük Tamer, M. (2017). Geçici koruma kapsamındaki Suriyeli çocukların Trabzon devlet okullarındaki durumu [Syrian refugee children in public schools in Trabzon]. TPL Journal, 4(1), 119-152.
  • Grix, J. (2010). The foundations of research. Palgrave Macmillan.
  • Güler, A. (2021). Göç olgusunun çok boyutlu etkileri ve Türkiye’ye yansımaları [Multidimensional effects of migration and its reflections in Turkey]. Kırklareli University Journal of the Faculty of Economics and Administrative Sciences, 10(2), 218-239.
  • Gülüm, K., & Akçalı, H. (2017). Balıkesir’deki mülteci çocukların eğitim sorunları [Education problems of refugee children in Balıkesir]. Van Yüzüncü Yıl University the Journal of Social Sciences Institute, 1(1), 127-136.   Harunoğulları, M. (2016). Suriyeli mülteci çocuk işçiler ve sorunları: Kilis örneği [Syrian refugee child workers and their problems: Kilis example]. Journal of Migration, 3(1), 29-63.
  • Heflin, J., & Bullock, L. (1999). Inclusion of students with emotional and behavioral disorders: A survey of teachers in general and special education. Preventing School Failure, 43(3), 103-111.
  • Hones, D. F., & Cha, C. S. (1999). Educating new Americans: Immigrant lives and learning. Erlbaum.
  • Ihlamur Öner, S. G. (2014). Türkiye’nin Suriyeli mültecilere yönelik politikası [Turkey's policy toward Syrian refugees]. Middle East Analysis, 6(61), 42-45.
  • Ingersoll, R. M., & Smith, T. M. (2003). The wrong solution to the teacher shortage. Educational Leadership, 60(8), 30-33.
  • Jones, V., & Jones, L. (2007). Comprehensive classroom management: Creating communities of support and solving problems. Pearson.
  • Karaatlı, M. (2006). Verilerin düzenlenmesi ve gösterimi [Organizing and displaying data]. In Ş. Kalaycıoğlu (Ed.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri [SPSS applied multivariate statistical techniques] (pp. 3-42). Asil.
  • Kardeş, S., & Akman, B. (2018). Suriyeli sığınmacıların eğitimine yönelik öğretmen görüşleri [Teachers' views on the education of Syrian refugees]. Elementary Education Online, 17(3), 1224-1237.
  • Kartal, B., & Başçı, E. (2014). Türkiye’ye yönelik mülteci ve sığınmacı hareketleri [Asylum-seeker and refugee movements toward Turkey]. Manisa Celal Bayar University Journal of Social Sciences, 12(2), 275-299.
  • Kazu, H., & Deniz, E. (2019). Kapsayıcı eğitim bağlamında öğretmenlerin mülteci öğrencilere ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [An examination of the teachers’ attitudes towards the refugee students in terms of various variables within the scope of inclusive education]. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 1336-1368.
  • Keskin, A., & Okçu, V. (2021). Ortaokullardaki mülteci öğrencilere yönelik öğretmen ve öğrencilerin tutumlarının incelenmesi [Investigation of attitudes of teacher and students towards refugee students in the middle schools]. Academia Journal of Educational Research, 6(2), 311-332.
  • Kiremit, R. F., Akpınar, Ü., & Tüfekçi Akcan, A. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri [Teachers’ views about Syrian students’ adaptation to school]. Kastamonu Education Journal, 26(6), 2139-2149.
  • Köse, N., Bülbül, Ö., & Uluman, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Investigation attitudes towards refugee students of class teachers' in terms of several variables]. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2(1), 16-29.
  • Lampadan, N. (2014). Understanding the causes of anxiety and coping strategies of student teachers during their internship: A phenomenological study. Catalyst, 10(2), 34-45.
  • Layard, R. (2008). Mental health in children: Key to a healthier society. London School of Economics. Levent, F., & Çayak, S. (2017). Türkiye'deki Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri [School administrators' views on Syrian students’ education in Turkey]. HAYEF Journal of Education, 14(1), 21-46.
  • Marshall, M. N. (1996). Sampling for qualitative research. Family Practice, 13(6), 522-526.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry. Pearson.
  • Memduhoğlu, H. B., & Kultas, E. (2022). Türkiye’de bulunan eğitim çağındaki Suriyeli mültecilerin eğitimi sorunu (Van ili örneği). [The education problem of the Syrian refugees located in Turkey (sample for Van city)]. YYU Journal of Education Faculty, 19(Special Issue), 28-55.
  • Merriam, S. B. (1998). Case studies are qualitative research. Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass.
  • Miller, R. G. (1969). Simultaneous statistical inference. McGraw-Hill.
  • Ministry of National Education (MoNE). (2023). PİKTES projesi [PIKTES project]. Retrieved January 2, 2023, from https://piktes.gov.tr/
  • Ministry of National Education (MoNE). (2024). PİKTES projesi [PIKTES project]. Retrieved January 2, 2023, from https://piktes.gov.tr/cms/Home/Hakkimizda.
  • Mishra, S. K., & Yadav, B. (2013). Job anxiety and personality adjustment of secondary school teachers in relation to gender and types of teacher. Educational Research International, 1(1), 105-126.
  • Myers, D. G. (2010). Social psychology (10th ed.). McGraw-Hill.
  • Ogbu, J. U. (1982). Cultural discontinuities and schooling. Anthropology and Education Quarterly, 13, 290-307.
  • Olsen, L. (1988). Crossing the schoolhouse border: Immigrant children in California. Phi Delta Kappan, 70, 211-218.
  • Oral, B. (2012). Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi kaygısı: Davranış yönetimi ve öğretim yönetimi üzerine bir çalışma [Student teachers’ classroom management anxiety: A study on behavior management and teaching management]. Journal of Applied Social Psychology, 42(12), 2901-2916.
  • Önder, E., & Önder Öz, Y. (2018). Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi kaygılarını ve sınıf yönetimi kaygı düzeylerini yordayan değişkenler [Variables that predict classroom management anxiety and classroom management anxieties level of pre-service teachers]. Pegem Journal of Education and Instruction, 8(4), 645-664.
  • Özdamar, K. (2002). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi 1 [Statistical data analysis with package programs 1]. Kaan.   Özkul, R. (2021). Öğretmenlerin öz-yeterlik algısı, sınıf yönetimi kaygısı ve öğrenci kontrol ideolojileri arasındaki ilişkilerin analizi [Analysis of the relationship between teachers' self-efficacy perception, classroom management concern and pupil control ideologies] (Publication No. 666341) [Doctoral dissertation, İnönü University]. National Thesis Center.
  • Özkul, R., & Dönmez, B. (2019). Sınıf yönetimi kaygısı: Bir ölçek geliştirme çalışması [Classroom management concerns: A scale development study]. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 20(3), 673-694.
  • Recepoğlu, E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam doyumları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Analyzing the relationship between prospective teachers’ life satisfaction and attitudes concerning teaching profession]. H. U. Journal of Education, Special Issue(1), 311-326.
  • Sadık, F., & Nasırcı, H. (2019). Ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi kaygı düzeylerinin incelenmesi [Investigation of classroom management anxiety levels of teachers working in high schools]. Scientific Educational Studies, 3(2), 109-131.
  • Sağır, M., & Kökocak, S. (2023). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi kaygı düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki [The relationship between primary school teachers' classroom management anxiety levels and problem solving skills]. International Journal of Leadership Training, 8(2), 1-17.
  • Sağlam, H. İ., & İlksen Kanbur, N. (2017). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Investigation attitudes towards refugee students of class teachers' in terms of several variables]. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 310-323.
  • Sakız, H. (2016). Göçmen çocuklar ve okul kültürleri: Bir bütünleştirme çalışması [Migrant children and school cultures: A suggestion for inclusion]. TPL Journal, 2, 65-81.
  • Sarıer, Y. (2020). Türkiye’de mülteci öğrencilerin eğitimi üzerine bir meta-sentez çalışması: Sorunlar ve çözüm önerileri [Student education for refugees in turkey on the meta-synthesis study: Problems and solution suggestions]. Journal of New Approaches in Education, 3(1), 80-111.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü., & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar [Problems faced with foreign students in primary schools]. Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute, 25(1), 208-229.
  • Sekin, S. A., & Çakir, R. (2021). Mülteci öğrencilerin eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar [The problems faced by refugee students in the education process]. Education Quarterly Reviews, Primary and Secondary Education, 4(1), 169-181.
  • Semerci, N., & Semerci, Ç. (2004). Türkiye'de öğretmenlik tutumları [Attitudes toward teaching in Turkey]. Firat University Journal of Social Sciences, 14(1), 137-146.
  • Sincich, M. C. (2003). Statistics. Prentice Hall.
  • Şahin, S., & Sümer, S. (2018). Suriyeli öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyon sürecinde yaşanan zorluklar [The problems experienced in the integration process of Syrian students into the Turkish education system]. Universal Journal of Educational Research, 6(5), 909-918.
  • Şeker, B. D., & Aslan, Z. (2015). Eğitim sürecinde mülteci çocuklar: Sosyal psikolojik bir değerlendirme [Refugee children in the educational process: An social psychological assessment]. Journal of Theoretical Educational Science, 8(1), 86-105.
  • Şimşek, A. (2010). Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarih öğretimine ilişkin tutumları [Attitudes of primary and social studies teacher’ candidates toward history teaching in Turkey]. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 181-203.
  • Taşğın, S. (2006). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi [Observation of concern levels teacher candidates, who enrolled physical education and sports college, according to some variables]. Kastamonu Education Journal, 14(2), 679-786.
  • Toker Gokce, A., & Acar, E. (2018). Okul müdürleri ve öğretmenlerin Türkiye'deki mülteci öğrencilerin eğitimiyle ilgili sorunları [School principals' and teachers' problems related to the education of refugee students in Turkey]. European Journal of Educational Research, 7(3), 473-484.
  • Tollefson, J. (1989). Alien winds: America's reeducation’s Indochinese refugees. Praeger.
  • Tösten, R., Toprak, M., & Kayan, M. S. (2017). Türkiye'deki devlet okullarında zorla göç ettirilen Suriyeli mülteci öğrenciler üzerine bir araştırma [An investigation of forcibly migrated Syrian refugee students at Turkish public schools]. Universal Journal of Educational Research, 5(7), 1149-1160.
  • Trueba, H. T., Jacobs, L., and Kirton, E. (1990). Cultural conflict and adaptation: Hmong's case children in American society. Falmer.
  • Tukey, J. W. (1949). Comparing individual means in analyses of variance. Biometrics, 5, 99-114.
  • Uluğ, M., Özden, M. S., & Eryılmaz, A. (2011). Öğretmen tutumlarının öğrenci kişiliği ve performansı üzerindeki etkileri [The effects of teachers’ attitudes on students personality and performance]. Prodecia-Social and Behavioral Sciences, 30(2011), 738-742.
  • Ulukan, N. C. (2013). Göçmenler için kaçış yok: Göç politikaları ve göçmen emeği [No escape for migrants: Migration policies and migrant labor]. Journal of Education Science Society, 11(44), 32-47.
  • United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR). (2000). UNHCR global report, 1999. Oxford University.
  • Uzun, E. M., & Bütün, E. (2016). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki Suriyeli sığınmacı çocukların karşılaştıkları sorunlar hakkında öğretmen görüşleri [Teachers' views on the problems faced by Syrian refugee children in preschool education institutions]. International Journal of Early Childhood Education Studies, 1(1), 72-83.
  • Ünal, S. (2014). Türkiye’nin beklenmedik konukları: “Öteki” bağlamında yabancı göçmen ve mülteci deneyimi [Unexpected Turkey guests: Foreign migrant and refugee experiences in the context of “the other”]. Journal of World of Turks, 6(3), 65-89.
  • Vaezi, S., & Fallah, N. (2011). The relationship between self-efficacy and stress levels among Iranian EFL teachers. Journal of Language Teaching and Research, 2(5), 1168-1174.
  • Vangölü, M. S. (2022). Öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Van ili örneği [Examination of teachers' attitudes to refugee students in terms of various variables: the example of Van province]. Ulakbilge - Journal of Social Sciences, 10(75), 897-905.
  • Wagner, L. A. (2009). Occupational stress and coping resources of K-12 probationary teachers. [Unpublished doctoral dissertation] University of Denver.
  • Yalçınkaya, M., & Tonbul, Y. (2002). İlköğretim okulu sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algı ve gözlemler [The perception and observation regarding to the primary school teachers’ classroom management skills]. Ege Journal of Education, 1(2), 1-10.
  • Zhou, M. (2001). Straddling different worlds: Acculturation of Vietnamese refugee children. In R. G. Rumbaut & A. Portes (Eds.), Ethnicities: Children of immigrants in America (pp. 187-227). University of California.
Toplam 97 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Research Article
Yazarlar

Adnan Delen 0000-0001-9036-1501

Muhammet Hanifi Ercoşkun 0000-0001-9932-3659

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 27 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Delen, A., & Ercoşkun, M. H. (2024). Examining Classroom Management Anxiety Levels of Classroom Teachers and Their Attitudes Towards Refugee Pupils. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal), 8(3), 529-561.

2613928412   28976  19030            19029       19031  logo1.jpg27281     27280  27284  27285   27290  27291 2729227294          27937   28409