As the role of museums in preserving cultural heritage and passing it on to future generations becomes increasingly significant, virtual museums in a digitalized world have introduced a new dimension to the discovery and learning process of this heritage. This study aims to examine the views and experiences of social studies teacher candidates regarding virtual museums. The study was designed using a qualitative research method with a phenomenological approach. The study group consisted of 45 teacher candidates. A virtual museum interview form was used as the data collection tool. The data were collected in a digital environment through the completion of virtual museum interview forms. Content analysis was utilized for data analysis. The virtual museum visits of teacher candidates were analyzed under themes such as archaeology museums, history and ethnography museums, science and technology museums, and nature and environment museums, with prominent sites like Göbeklitepe and the Museum of Anatolian Civilizations coming to the forefront. Teacher candidates positively assessed the use of virtual museums in social studies lessons for reasons such as supporting permanent learning by concretizing the teaching-learning process and making lessons more enjoyable. They designed various learning materials and activities using virtual museums, increased their cultural awareness, and contributed to their educational practices. As a result of the study, it was suggested to strengthen schools’ technical infrastructure, enrich virtual museum content, encourage teacher candidates to use virtual museums as teaching materials, and integrate virtual and physical museum visits to enhance the educational impact of virtual museums.
Cultural heritage museum virtual museum social studies education teacher candidate
Kültürel mirasın korunması ve gelecek nesillere aktarılmasında müzelerin rolü her geçen gün daha da önem kazanırken dijitalleşen dünyada sanal müzeler, bu mirası keşfetme ve öğrenme sürecine yeni bir boyut kazandırmıştır. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sanal müzelere yönelik görüş ve deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yönteminde, fenomenoloji deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 45 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak sanal müze görüş formu kullanılmıştır. Araştırma verileri dijital ortamda sanal müze görüş formlarının doldurulması suretiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Veriler, alt temalar ve kodlar doğrultusunda tablolar halinde sunulmuş, doğrudan alıntılarla desteklenerek yorumlanmıştır. Öğretmen adaylarının sanal müze ziyaretleri; arkeoloji müzeleri, tarih ve etnografya müzeleri, bilim ve teknoloji müzeleri ile doğa ve çevre müzeleri temaları altında incelenmiş ve Göbeklitepe, Anadolu Medeniyetleri Müzesi gibi önemli mekânların ön plana çıktığı görülmüştür. Öğretmen adayları, öğrenme-öğretme sürecini somutlaştırarak kalıcı öğrenmeyi desteklemesi ve dersleri daha eğlenceli hale getirmesi gibi sebeplerle sanal müzelerin sosyal bilgiler derslerinde kullanılmasını olumlu değerlendirmişlerdir. Öğretmen adayları, sanal müzeleri kullanarak çeşitli öğrenme materyalleri ve etkinlikler tasarlamış, bu süreçte kültürel farkındalıklarını artırmış ve eğitim-öğretim hayatına katkılar sağlamışlardır. Araştırma sonucunda; sanal müzelerin eğitici etkisini artırmak için okulların teknik alt yapısının güçlendirilmesi, sanal müze içeriklerinin zenginleştirilmesi, öğretmen adaylarının sanal müzeleri ders materyali olarak kullanmaya teşvik edilmesi ile sanal ve fiziksel müze gezilerinin birleştirilmesi önerilmiştir.
Öğretmen Adayı Kültürel miras müze sanal müze sosyal bilgiler eğitimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |