BibTex RIS Kaynak Göster

Yazılım Mühendisliği Eğitim Öğretimi İçinde Yazılım Kulubeleri ve Yazılım Kalite Kontrol Elemanı Kullanımı

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 1 - Cilt: 3 Sayı: 1, 53 - 62, 24.06.2016

Öz

Bilgisayar Mühendisliği bölüm programı içinde Yazılım Mühendisliği (Software Engineering Course) dersinde, Yazılım Kulubesi (Software Hut) yöntemi ile 28 yazılım kulubesinden elde ettiğimiz ve henüz elde edemediğimiz amaçlar özetlen-mektedir. Yazılım Kulubesi içinde, not ortalaması en yüksek öğrenciyi Yazılım Kalite Kontrol Elemanı olarak atamak son yıllardaki başarılı buluşumuz olarak görünmektedir. Elde etmiş olduğumuz amaçlar arasında, “Yazılım Kalite Kontrol Elemanı” kavramının pekiştirilmesi, üç akademik yılda öğrenci başına 0.5 KDSI den 1.0 KDSI ye yükselen “yazılım üretkenliği”, “çok dilli kullanıcı arabirimi (Multi-Lingual User Interface Design & Implementation)” bulunmaktadır. Öğrenci projelerinde, üç akademik yılda KDSI başına 5.26 hata oranından 2.64 hata oranına iniş ulaşabildiğimiz düzeydir.

Kaynakça

  • [1] Karakas, Ümit M. Mühendislik Üretim Ortamında bir yaşam biçimidir ! Yazılım Mühendisliği Eğitim – Öğretiminde bir Model: Yazılım Firmaları ile Yakın İşbirliği ; UYMS’05, 22-24 Eylül 2005, Ankara, ISBN 975-395-937-0, s. 173- 182
  • [2] Karakaş, Ü. M.. & Taylı, M. AB uyum sürecinde Bilgisayar Mühendisliği Programlarında gerekli rota değişikliği: Bilgisayar Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği ayırımı; EEB’06: Elektrik, Elektronik, Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, EMO 2006.
  • [3] Bagert, D. J. ve Ardis, M. A. Software Engineering Baccalaurete Programs in the United States : An Overview; 33rd ASEE/IEEE frontiers in education– Conf.; Nov. 5 – 8 Boulder, CO, ISBN 0-7803-7444- 4/03.
  • [4] Karakaş, Ü. M. Yazılım Mühendisliği artık bir üniversite dersi adı değildir ! Yazılım Mühendisliği artık bir Mühendislik Bölümü adıdır. Bilişim Kongresi 2003, İstanbul, Eylül 2003.
  • [5] Karakaş, Ümit M. & Murat Taylı; AB uyum sürecinde Bilgisayar Mühendisliği Programlarında gerekli rota değişikliği: Bilgisayar Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği ayırımı; EEB’06: Elektrik, Elektronik, Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi Sempozyumu, EMO 2006, İstanbul.
  • [6] Horning, J.J. and Wortman, D.B., Software Hut: A Computer Program Engineering Project in the Form of a Game, IEEE Transaction on Software Engineering, vol(3):4, 325-330, July, 1977.
  • [7] Shaw, M and Tomayko, J.E., Models for Undergraduate Project Courses in Software Engineering, Technical Report, School of Computer Science and Software Engineering Institute, Carnegie Mellon University, 1991.
  • [8] IEEE-CS & ACM ccCS1991: Tucker, A. B., Barnes, B., Aiken, R. M., Barker, K., Bruce, K. B., Cain, J. T., Conry, S. E., Engel, G.L., Epstein, R. G., Lidtke, D. K., Mulder, M. C., Rogers, J., Spafford, E. H. ve Turner, A. J. Computing Curricula ’91.pö Association for Computing Machinery and the Computer Society of the Institute of Electrical and Electronics Engineers, 1991
  • [9] Sommerville, I. Software Engineering, Pearson Education Limited, Harlow, England, 2008: [10]Pfleeger, S.L. & Joanne M. Atlee; Software Engineering: Fourt edition; Pearson, 2010, ISBN 978- 0-13,814181-3.
  • [11] vanVliet, H. Software Engineering : Principles And Practice; second edition, John wiley 200, ISBN 0- 471-97508-7 [
  • [12] Halstead. M.H. Elements of Software Science. Elsevier, New York, 1977.
  • [13] Thomson, C.& Holcombe, M. The Sheffield Software Engineering Observatory Archive: Six years of Emprical Data Collected from 73 complete projects; tech report CS-09-03, Univ. of Sheffield, 2009,
  • [14] Thompson, C., Andrea O., and Holcombe, M. Managing Inquiry Based Learning: learning from experience; proc. 3rd learning through enquiry alliance Conf. 2008, Sheffield, UK, s.185-20, 325-27 June 2008, [15] Holcombe, M., Gheorghe, M. ve Macias, F. Teaching XP for Real: some initial observations and plans, In Proceedings of 2nd International Conference on Extreme Programming and Flexible Processes in Software Engineering, 2001.
  • [16] Tvedt, J.D., Tesoriero, R. ve Gary, K. A. The Software Factory: Combining Undergraduate Computer Science and Software Engineering Education, 23rd International Conference on Software Engineering (ICSE'01), pp.0633, 2001.
  • [17] Dawson, R. J. ve Newsham, R. W. Introducing Software Engineers to the Real World, IEEE Software, vol. 14, (6): 37 – 43, Nov, 1997. ISSN:0740-7459
  • [18] Karakaş, Ü. M. Yazılım Firması, Kontrol Mühendisi ve Yazılım Alıcısı Arasında Ortak Dil Ne olmalıdır ? Altıncı Bilişim Kongresi, Ankara, 1986.
  • [19] Karakaş, Ü. M. YKGS’08 : Yazılım Kalitesi ve Yazılım Geliştirme Araçları Sempozyumu Açılış konuşması, İstanbul, ISBN 978-975-6957-88-2, s.ix - xi, 9 -10 Ekim 2008.
  • [20] Boehm, B., Abts, C., Brown, A. W., Chulani, S., Clark, B. K., Horowitz, K., Madachy, R., Reifer, D., and Steece, B. Software Cost Estimation with COCOMO II, Prentice Hall, New Jersey, 2000.
Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 1 - Cilt: 3 Sayı: 1, 53 - 62, 24.06.2016

Öz

This paper summarize our achievement and still unachieved
aims while teaching Software Engineering
Course (SWE-course) within curriculum of
Computer Engineering by using Software Hut
approach (28 Software Hut) for student projects.
Adding the top GPA students as a Software Quality
Auditor to the Software Hut seems our successful
modification to Software Hut approach. Our
achievements included in adding Software Quality
Auditor to Software Hut, increasing Software
Productivity from 0.5 KDSI to 1.0 KDSI per
student, promoting Multi-Lingual User Interface
Design & Implementation. Error rate per KDSI is reduced from 5.26 errors per KDSI to 2.64 errors
per KDSI.

Kaynakça

  • [1] Karakas, Ümit M. Mühendislik Üretim Ortamında bir yaşam biçimidir ! Yazılım Mühendisliği Eğitim – Öğretiminde bir Model: Yazılım Firmaları ile Yakın İşbirliği ; UYMS’05, 22-24 Eylül 2005, Ankara, ISBN 975-395-937-0, s. 173- 182
  • [2] Karakaş, Ü. M.. & Taylı, M. AB uyum sürecinde Bilgisayar Mühendisliği Programlarında gerekli rota değişikliği: Bilgisayar Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği ayırımı; EEB’06: Elektrik, Elektronik, Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, EMO 2006.
  • [3] Bagert, D. J. ve Ardis, M. A. Software Engineering Baccalaurete Programs in the United States : An Overview; 33rd ASEE/IEEE frontiers in education– Conf.; Nov. 5 – 8 Boulder, CO, ISBN 0-7803-7444- 4/03.
  • [4] Karakaş, Ü. M. Yazılım Mühendisliği artık bir üniversite dersi adı değildir ! Yazılım Mühendisliği artık bir Mühendislik Bölümü adıdır. Bilişim Kongresi 2003, İstanbul, Eylül 2003.
  • [5] Karakaş, Ümit M. & Murat Taylı; AB uyum sürecinde Bilgisayar Mühendisliği Programlarında gerekli rota değişikliği: Bilgisayar Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği ayırımı; EEB’06: Elektrik, Elektronik, Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi Sempozyumu, EMO 2006, İstanbul.
  • [6] Horning, J.J. and Wortman, D.B., Software Hut: A Computer Program Engineering Project in the Form of a Game, IEEE Transaction on Software Engineering, vol(3):4, 325-330, July, 1977.
  • [7] Shaw, M and Tomayko, J.E., Models for Undergraduate Project Courses in Software Engineering, Technical Report, School of Computer Science and Software Engineering Institute, Carnegie Mellon University, 1991.
  • [8] IEEE-CS & ACM ccCS1991: Tucker, A. B., Barnes, B., Aiken, R. M., Barker, K., Bruce, K. B., Cain, J. T., Conry, S. E., Engel, G.L., Epstein, R. G., Lidtke, D. K., Mulder, M. C., Rogers, J., Spafford, E. H. ve Turner, A. J. Computing Curricula ’91.pö Association for Computing Machinery and the Computer Society of the Institute of Electrical and Electronics Engineers, 1991
  • [9] Sommerville, I. Software Engineering, Pearson Education Limited, Harlow, England, 2008: [10]Pfleeger, S.L. & Joanne M. Atlee; Software Engineering: Fourt edition; Pearson, 2010, ISBN 978- 0-13,814181-3.
  • [11] vanVliet, H. Software Engineering : Principles And Practice; second edition, John wiley 200, ISBN 0- 471-97508-7 [
  • [12] Halstead. M.H. Elements of Software Science. Elsevier, New York, 1977.
  • [13] Thomson, C.& Holcombe, M. The Sheffield Software Engineering Observatory Archive: Six years of Emprical Data Collected from 73 complete projects; tech report CS-09-03, Univ. of Sheffield, 2009,
  • [14] Thompson, C., Andrea O., and Holcombe, M. Managing Inquiry Based Learning: learning from experience; proc. 3rd learning through enquiry alliance Conf. 2008, Sheffield, UK, s.185-20, 325-27 June 2008, [15] Holcombe, M., Gheorghe, M. ve Macias, F. Teaching XP for Real: some initial observations and plans, In Proceedings of 2nd International Conference on Extreme Programming and Flexible Processes in Software Engineering, 2001.
  • [16] Tvedt, J.D., Tesoriero, R. ve Gary, K. A. The Software Factory: Combining Undergraduate Computer Science and Software Engineering Education, 23rd International Conference on Software Engineering (ICSE'01), pp.0633, 2001.
  • [17] Dawson, R. J. ve Newsham, R. W. Introducing Software Engineers to the Real World, IEEE Software, vol. 14, (6): 37 – 43, Nov, 1997. ISSN:0740-7459
  • [18] Karakaş, Ü. M. Yazılım Firması, Kontrol Mühendisi ve Yazılım Alıcısı Arasında Ortak Dil Ne olmalıdır ? Altıncı Bilişim Kongresi, Ankara, 1986.
  • [19] Karakaş, Ü. M. YKGS’08 : Yazılım Kalitesi ve Yazılım Geliştirme Araçları Sempozyumu Açılış konuşması, İstanbul, ISBN 978-975-6957-88-2, s.ix - xi, 9 -10 Ekim 2008.
  • [20] Boehm, B., Abts, C., Brown, A. W., Chulani, S., Clark, B. K., Horowitz, K., Madachy, R., Reifer, D., and Steece, B. Software Cost Estimation with COCOMO II, Prentice Hall, New Jersey, 2000.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA37HF39MH
Bölüm Makaleler(Araştırma)
Yazarlar

Ümit M. Karakaş Bu kişi benim

U. Ayan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 1 - Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakaş, Ü. M., & Ayan, U. (2016). Yazılım Mühendisliği Eğitim Öğretimi İçinde Yazılım Kulubeleri ve Yazılım Kalite Kontrol Elemanı Kullanımı. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, 3(1), 53-62.
AMA Karakaş ÜM, Ayan U. Yazılım Mühendisliği Eğitim Öğretimi İçinde Yazılım Kulubeleri ve Yazılım Kalite Kontrol Elemanı Kullanımı. TBV-BBMD. Haziran 2016;3(1):53-62.
Chicago Karakaş, Ümit M., ve U. Ayan. “Yazılım Mühendisliği Eğitim Öğretimi İçinde Yazılım Kulubeleri Ve Yazılım Kalite Kontrol Elemanı Kullanımı”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2016): 53-62.
EndNote Karakaş ÜM, Ayan U (01 Haziran 2016) Yazılım Mühendisliği Eğitim Öğretimi İçinde Yazılım Kulubeleri ve Yazılım Kalite Kontrol Elemanı Kullanımı. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 3 1 53–62.
IEEE Ü. M. Karakaş ve U. Ayan, “Yazılım Mühendisliği Eğitim Öğretimi İçinde Yazılım Kulubeleri ve Yazılım Kalite Kontrol Elemanı Kullanımı”, TBV-BBMD, c. 3, sy. 1, ss. 53–62, 2016.
ISNAD Karakaş, Ümit M. - Ayan, U. “Yazılım Mühendisliği Eğitim Öğretimi İçinde Yazılım Kulubeleri Ve Yazılım Kalite Kontrol Elemanı Kullanımı”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 3/1 (Haziran 2016), 53-62.
JAMA Karakaş ÜM, Ayan U. Yazılım Mühendisliği Eğitim Öğretimi İçinde Yazılım Kulubeleri ve Yazılım Kalite Kontrol Elemanı Kullanımı. TBV-BBMD. 2016;3:53–62.
MLA Karakaş, Ümit M. ve U. Ayan. “Yazılım Mühendisliği Eğitim Öğretimi İçinde Yazılım Kulubeleri Ve Yazılım Kalite Kontrol Elemanı Kullanımı”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, c. 3, sy. 1, 2016, ss. 53-62.
Vancouver Karakaş ÜM, Ayan U. Yazılım Mühendisliği Eğitim Öğretimi İçinde Yazılım Kulubeleri ve Yazılım Kalite Kontrol Elemanı Kullanımı. TBV-BBMD. 2016;3(1):53-62.

https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü

 

Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız.

Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır:

1.       Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir.

2.       Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır.

3.       Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır.

4.       Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir.

5.       İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir.

6.       Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.

 88x31.png   Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.