Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 2, 20 - 29, 15.11.2018

Öz

Kaynakça

  • [1] Karasar, Ş. , Eğitimde yeni iletişim teknolojileri-internet ve sanal yüksek eğitim, The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 3(4), pp. 117-125 , 2004.
  • [2] Aksoy, H. H. , Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine İlişkin Bir Çözümleme, Eğitim Bilim Toplum Dergisi Cilt:1 , Sayı: 4, 2003.
  • [3] Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., & Reisoğlu, İ. ,Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), pp. 177-199, 2012.
  • [4]Küçük, S., Yılmaz, R. M., & Göktaş, Y., İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri, Eğitim ve Bilim, 39(176), pp. 393-404, 2014.
  • [5] Kayabaşı, Y., Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması, Turkish Online, 4(3), pp. 151-158., 2002
  • [6] Çankaya, İ.A., Yüksel,A.S., & Koyun, A. iOS Platformunda Artırılmış Gerçeklik ile Yön Belirleme, Akademik bilişim Konferansı Bildirileri, 2013.
  • [7] Sırakaya, M. (2015). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Kavram Yanılgıları ve Derse Katılımlarına Etkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2015.
  • [8] Yuen, S., Yaoyuneyong, G., ve Johnson, E., Augmented reality: An overview and five directions for AR in education, Journal of Educational Technology Development and Exchange, 4(1), 2011.
  • [9] Korucu, A. T., Gençtürk, T., & Sezer, C., Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi, Akademik Bilişim Kongresi, 2016.
  • [10] Tülü, M., Yılmaz, M. , İphone İle Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanılması, Akademik Bilişim Kongresi, 2013.
  • [11] Köroğlu, O. , En yaygın iletişim ortamında artırılmış gerçeklik uygulamaları, Türkiye’de 17. Internet Konferansı,2012.
  • [12] Greg Smedley-Warren(2017), Augmented Realıty In The Classroom, 22/11/2017 tarihinde https://thekindergartensmorgasboard.com/2017/04/augmented-reality-classroom-alive-studios.html adrsinden erişilmiştir.
  • [13] Ogasawara, T.(2011), PBS Kids, WGBH’ New Augmented Reality Math App Gets Kids Moving, 22/11/2017 tarihinde http://www.adweek.com/digital/pbs-kidswgbh-app-dev-group-talks-about-augmented-reality-math-app-for-kids-fetch-lunch-rush/?red=im adresinden erişilmiştir.
  • [14]Melnick, C. (2011), PBS KIDS Launches Its First Educational Augmented Reality App, 22/11/2017 tarihinde http://www.pbs.org/about/blogs/news/pbs-kids-launches-its-first-educational-augmented-reality-app/ adresinden erişilmiştir.
  • [15] Reitmayr, G., & Schmalstieg, D. , Collaborative augmented reality for outdoor navigation and information browsing, In Proc. Symposium Location Based Services and TeleCartography , pp. 31-41,2004.

Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 2, 20 - 29, 15.11.2018

Öz

Teknolojide yaşanan
gelişmelerle birlikte eğitim ortamında da güncel teknolojilerin kullanımına
yönelik gereklilikler artmaktadır. Yaşanan bu gelişmelerle birlikte eğitimde de
değişiklikler meydana gelmiş ve geleneksel yöntemlerin yerini sosyal ve gündelik
öğrenme yöntemleri almıştır. Bu bağlamda gelişen teknolojilerden birisi de Artırılmış
Gerçeklik teknolojisidir. Artırılmış gerçeklik sanal nesnelerin gerçek dünya
ile birleştirildiği ve birbirleriyle etkileşimde bulunduğu bir teknolojidir. Bu
çalışmanın amacı, Artırılmış gerçekliğin Uzaktan Eğitim öğrencileri üzerinde
öğrenme, ilgi, tutum ve davranışları açısından ne gibi faydaları olduğunu
incelemektir. Çalışma içerisinde artırılmış gerçekliğin sanal sınıf
ortamlarında öğrenciler üzerinde etkisi araştırılmakta ve bu araştırma
sonucunda artırılmış gerçekliğin sanal sınıf ortamlarında kullanımının
artırılması amaçlanmaktadır. Çalışma grubu, 2017-2018 öğretim yılında Süleyman
Demirel Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu’nda okumakta olan 40
Adet öğrenciden oluşmaktadır. Öncelikle çalışmada artırılmış gerçeklikle ilgili
öğrencilere kısaca bilgi verilmiş ve artırılmış gerçeklik alanında var olan
örnek bir uygulama gösterilmiştir. Daha sonra öğrenciler üzerinde hem kişisel
bilgileri hem de artırılmış gerçeklikle ilgili olmak üzere toplamda 12 adet
sorudan oluşan bir anket düzenlenmiştir. Anket soruları 5’li Likert türünde
oluşturulmuş ve katılım internet üzerinden sağlanmıştır. İnternet ortamında
elde edilen sonuçlar analiz edilmiş ve sanal sınıf ortamlarında etkisi
araştırılmıştır.

Kaynakça

  • [1] Karasar, Ş. , Eğitimde yeni iletişim teknolojileri-internet ve sanal yüksek eğitim, The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 3(4), pp. 117-125 , 2004.
  • [2] Aksoy, H. H. , Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine İlişkin Bir Çözümleme, Eğitim Bilim Toplum Dergisi Cilt:1 , Sayı: 4, 2003.
  • [3] Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., & Reisoğlu, İ. ,Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), pp. 177-199, 2012.
  • [4]Küçük, S., Yılmaz, R. M., & Göktaş, Y., İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri, Eğitim ve Bilim, 39(176), pp. 393-404, 2014.
  • [5] Kayabaşı, Y., Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması, Turkish Online, 4(3), pp. 151-158., 2002
  • [6] Çankaya, İ.A., Yüksel,A.S., & Koyun, A. iOS Platformunda Artırılmış Gerçeklik ile Yön Belirleme, Akademik bilişim Konferansı Bildirileri, 2013.
  • [7] Sırakaya, M. (2015). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Kavram Yanılgıları ve Derse Katılımlarına Etkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2015.
  • [8] Yuen, S., Yaoyuneyong, G., ve Johnson, E., Augmented reality: An overview and five directions for AR in education, Journal of Educational Technology Development and Exchange, 4(1), 2011.
  • [9] Korucu, A. T., Gençtürk, T., & Sezer, C., Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi, Akademik Bilişim Kongresi, 2016.
  • [10] Tülü, M., Yılmaz, M. , İphone İle Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanılması, Akademik Bilişim Kongresi, 2013.
  • [11] Köroğlu, O. , En yaygın iletişim ortamında artırılmış gerçeklik uygulamaları, Türkiye’de 17. Internet Konferansı,2012.
  • [12] Greg Smedley-Warren(2017), Augmented Realıty In The Classroom, 22/11/2017 tarihinde https://thekindergartensmorgasboard.com/2017/04/augmented-reality-classroom-alive-studios.html adrsinden erişilmiştir.
  • [13] Ogasawara, T.(2011), PBS Kids, WGBH’ New Augmented Reality Math App Gets Kids Moving, 22/11/2017 tarihinde http://www.adweek.com/digital/pbs-kidswgbh-app-dev-group-talks-about-augmented-reality-math-app-for-kids-fetch-lunch-rush/?red=im adresinden erişilmiştir.
  • [14]Melnick, C. (2011), PBS KIDS Launches Its First Educational Augmented Reality App, 22/11/2017 tarihinde http://www.pbs.org/about/blogs/news/pbs-kids-launches-its-first-educational-augmented-reality-app/ adresinden erişilmiştir.
  • [15] Reitmayr, G., & Schmalstieg, D. , Collaborative augmented reality for outdoor navigation and information browsing, In Proc. Symposium Location Based Services and TeleCartography , pp. 31-41,2004.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler(Araştırma)
Yazarlar

Arif Koyun

Handan Budak

İbrahim Arda Çankaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koyun, A., Budak, H., & Çankaya, İ. A. (2018). Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, 11(2), 20-29.
AMA Koyun A, Budak H, Çankaya İA. Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri. TBV-BBMD. Kasım 2018;11(2):20-29.
Chicago Koyun, Arif, Handan Budak, ve İbrahim Arda Çankaya. “Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi 11, sy. 2 (Kasım 2018): 20-29.
EndNote Koyun A, Budak H, Çankaya İA (01 Kasım 2018) Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 11 2 20–29.
IEEE A. Koyun, H. Budak, ve İ. A. Çankaya, “Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri”, TBV-BBMD, c. 11, sy. 2, ss. 20–29, 2018.
ISNAD Koyun, Arif vd. “Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 11/2 (Kasım 2018), 20-29.
JAMA Koyun A, Budak H, Çankaya İA. Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri. TBV-BBMD. 2018;11:20–29.
MLA Koyun, Arif vd. “Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, c. 11, sy. 2, 2018, ss. 20-29.
Vancouver Koyun A, Budak H, Çankaya İA. Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri. TBV-BBMD. 2018;11(2):20-9.

https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü

 

Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız.

Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır:

1.       Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir.

2.       Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır.

3.       Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır.

4.       Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir.

5.       İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir.

6.       Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.

 88x31.png   Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.