BEKDEMIR, Ü. & GÜNER, I., 1999, “Giresun Limanı ve Hinterlandı”, Türk Coğrafya Dergi- si, Sayı: 34, s: 597—624.
ÇADIRCI, M. 1988, “Tanzimat’ın Karadeniz’de Uygulanması” Birinci Tarih Boyunca Karade- niz Kongresi Bildirileri, Samsun, 5: 471—475.
DIE, Deniz Taşıtları ve Denizyolu Taşıma Istatistikleri 1995—2001, Ankara.
DOĞANER, S.,I99l, “Istanbul Limanı: Kuruluş, Gelişimi ve Işlevler’, I.Ü.Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, Bülten, Sayı: 8, 5:115-144.
EROL, O., 1991, (Türkiye Kıyılarında Terkedilmiş Tarihi Limanlar ve Bir Çevre Sorunu Ola- rak Kıyı Çizgisi Değişimlerinin Onemi’, I.Ü. Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, Bülten, Sayı: 8, s:1-44.
GONEY, S., 1977, Şehir Coğrafyası, Istanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 2274, Istanbul.
KAYNAK, M. 2003, “Ulaştırmada Yeni Eğilimler ve Türkiye'nin Bölgesel Lojistik Güç Olma Potansiyeli’, TİKA Avrasya Etüdleri Dergisi Sayı: 24
KODAMAN, B., 1990, (XVIII. Yüzyılın Sonuna Doğru Samsun Gümrüğü’ Ikinci Tarih Bo- yunca Karadeniz Kongresi Bildirileri, Samsun, 5: 92-97.
ONER, E. 1990, Samsun Bölgesinin Fiziki Coğrafyası, Basılmamış Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
TANOGLU, A. 1944, “Samsun Limanı ve Hinterlandı’, IV. Samsun Üniversite Meslek Haftası, s:283—297, Samsun.
TURAN, S., 1988, “Karadeniz Ticaretinde Anadolu Şehirlerinin Yeri’, Birinci Tarih Boyunca Karadeniz Kongresi Bildirileri, Samsun, 5: 147-158.
TÜMERTEKIN, E., 1987, Ulaşım Coğrafyası, Istanbul Üniversitesi Yayınları No: 2053, Cog- rafya Enstitüsü Yayınları No: 85, Istanbul.
ÜNAL, M.A,, 1988, “XVI. ve XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz-Basra Korfezi Ticareti’, Birinci Ta- rih Boyunca Karadeniz Kongresi Bildirileri, Samsun, 5: 147—158.
YAZICI, H., 1995, “Kızıldağ (Sivas) Geçidi Çevresinde Coğrafi Gözlemler”, Türk Coğrafya Dergisi, Sayı: 30,5: 97-113.
YEDIYILDIZ, B., “1485-1576 Yılları Arasında Samsun Şehri’, Birinci Tarih Boyunca Karadeniz Kongresi Bildirileri, Samsun, 5: 297—303.
YERCAN, E., 1998, “Maritime Transport Policy of Turkey’ Transport Policy, Wolume 5, Issue 4, Pages 259-266.
BEKDEMIR, Ü. & GÜNER, I., 1999, “Giresun Limanı ve Hinterlandı”, Türk Coğrafya Dergi- si, Sayı: 34, s: 597—624.
ÇADIRCI, M. 1988, “Tanzimat’ın Karadeniz’de Uygulanması” Birinci Tarih Boyunca Karade- niz Kongresi Bildirileri, Samsun, 5: 471—475.
DIE, Deniz Taşıtları ve Denizyolu Taşıma Istatistikleri 1995—2001, Ankara.
DOĞANER, S.,I99l, “Istanbul Limanı: Kuruluş, Gelişimi ve Işlevler’, I.Ü.Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, Bülten, Sayı: 8, 5:115-144.
EROL, O., 1991, (Türkiye Kıyılarında Terkedilmiş Tarihi Limanlar ve Bir Çevre Sorunu Ola- rak Kıyı Çizgisi Değişimlerinin Onemi’, I.Ü. Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, Bülten, Sayı: 8, s:1-44.
GONEY, S., 1977, Şehir Coğrafyası, Istanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 2274, Istanbul.
KAYNAK, M. 2003, “Ulaştırmada Yeni Eğilimler ve Türkiye'nin Bölgesel Lojistik Güç Olma Potansiyeli’, TİKA Avrasya Etüdleri Dergisi Sayı: 24
KODAMAN, B., 1990, (XVIII. Yüzyılın Sonuna Doğru Samsun Gümrüğü’ Ikinci Tarih Bo- yunca Karadeniz Kongresi Bildirileri, Samsun, 5: 92-97.
ONER, E. 1990, Samsun Bölgesinin Fiziki Coğrafyası, Basılmamış Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
TANOGLU, A. 1944, “Samsun Limanı ve Hinterlandı’, IV. Samsun Üniversite Meslek Haftası, s:283—297, Samsun.
TURAN, S., 1988, “Karadeniz Ticaretinde Anadolu Şehirlerinin Yeri’, Birinci Tarih Boyunca Karadeniz Kongresi Bildirileri, Samsun, 5: 147-158.
TÜMERTEKIN, E., 1987, Ulaşım Coğrafyası, Istanbul Üniversitesi Yayınları No: 2053, Cog- rafya Enstitüsü Yayınları No: 85, Istanbul.
ÜNAL, M.A,, 1988, “XVI. ve XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz-Basra Korfezi Ticareti’, Birinci Ta- rih Boyunca Karadeniz Kongresi Bildirileri, Samsun, 5: 147—158.
YAZICI, H., 1995, “Kızıldağ (Sivas) Geçidi Çevresinde Coğrafi Gözlemler”, Türk Coğrafya Dergisi, Sayı: 30,5: 97-113.
YEDIYILDIZ, B., “1485-1576 Yılları Arasında Samsun Şehri’, Birinci Tarih Boyunca Karadeniz Kongresi Bildirileri, Samsun, 5: 297—303.
YERCAN, E., 1998, “Maritime Transport Policy of Turkey’ Transport Policy, Wolume 5, Issue 4, Pages 259-266.