Amaç: Cerrahi eğitim, hekimlerin mesleki becerilerini geliştirmeleri ve hastalarına en iyi bakımı sunabilmeleri için kritik bir rol oynamaktadır. Özellikle çocuk cerrahisi gibi özelleşmiş alanlarda, araştırma görevlisi hekimlerin eğitim ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, çocuk cerrahisi araştırma görevlilerinin eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçlara yönelik eğitim programlarının geliştirilmesine katkı sağlamaktır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışma, Ankara’da bulunan şehir hastanelerinde görev yapan çocuk cerrahisi araştırma görevlisi olan 23 katılımcının demografik verileri ve eğitim ihtiyaçlarını belirlemek üzere tasarlanmış bir anket ile gerçekleştirilmiştir. Anket soruları, cerrahi karar verme, iletişim, liderlik, profesyonellik, cerrahi etik, cerrahi simülasyon, bilimsel araştırma ve hasta yönetimi gibi konuları kapsamaktadır.
Bulgular: Ankete katılanların %39’u kadındı ve mezun oldukları üniversiteler arasında Ankara, İstanbul ve İzmir yer almaktadır. Araştırma görevlileri arasında en çok ihtiyaç duyulan eğitim alanları bilimsel araştırma (%87), cerrahi simülasyon (%74) ve liderlik (%43) olarak belirlenmiştir. Diğer önemli ihtiyaçlar arasında cerrahi karar verme, iletişim, profesyonellik ve cerrahi etik yer almaktadır.
Sonuç: Çalışma ile cerrahi eğitim programlarında yer alan cerrahi simülasyon ve bilimsel araştırma eğitimlerinin artırılması, araştırma görevlilerinin mesleki yetkinliklerini ve hasta bakım kalitesini artırmada önemli bir rol oynayacaktır. Gelecekteki araştırmalar, daha geniş örneklemlerle bu bulguların genellenebilirliğini değerlendirebilir. Sonuç olarak, çocuk cerrahisi eğitiminde daha hedeflenmiş ve kapsamlı yaklaşımlar benimsenmelidir.
Objective: Surgical education and training play a critical role for surgeons to develop their professional skills and provide the best care to their patients. A survey was conducted to determine the education needs of surgery residents, especially in specialized fields such as pediatric surgery. The aim of this study was to determine the educational needs of pediatric surgery residents and to contribute to the development of educational programs for these needs.
Material and Methods: The study was conducted with a questionnaire designed to determine the demographic data and educational needs of pediatric surgery residents working in city hospitals in Ankara. The questionnaire questions covered topics such as surgical decision making, communication, leadership, professionalism, surgical ethics, surgical simulation, scientific research and patient management.
Results: Residents were 39% female who participated in the questionnaire and their graduation included Ankara, Istanbul and Izmir. The most needed areas of education among residents were identified as scientific research (87%), surgical simulation (74%) and leadership (43%). Other important needs included surgical decision making, communication, professionalism and surgical ethics.
Conclusion: Increasing surgical simulation and scientific research training in surgical training programs will play an important role in improving the professional competencies of research assistants and the quality of patient care. Future studies may evaluate the generalizability of these findings with larger samples. In conclusion, more targeted and comprehensive approaches should be adopted in pediatric surgery education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | ORIGINAL ARTICLES |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |