BibTex RIS Kaynak Göster

Level of Knowledge About Child Health Among Teachers of Preschool Children

Yıl 2013, Cilt: 7 Sayı: 1, 21 - 26, 01.04.2013

Öz

Objective: The purpose of this study was to determine the knowledge of preschool teachers about common infections, clinical interventions in children with chronic diseases, and situations requiring first aid frequently seen in children.Material and Methods: An open-ended, face-to-face questionnaire was administered to the private preschool teachers of 3- to 6-year-old children in Ankara. The teachers’ knowledge and skills about health and common emergency situations were assessed.results: One hundred and seventeen preschool teachers (mean age: 26.5±4.9 years) were included in this study. While 78.6% of teachers had graduated from university or college, 21% had graduated from high school. Sixty seven percent of teachers had received health education but 86% of them thought that the education was not sufficient. Most of the participating teachers knew about severe situations concomitant with fever and clinical evidence of food poisoning. They also knew how to intervene in seizure, burns, bleeding, foreign object in the eye, sprains, fracture and electric shock. Only half of them knew how to correctly measure fever and intervene in fever, and less than half of the participants knew how to intervene in hypoglycemia and aspiration. Teachers that had received health education were more informed than the others on the subjects of hypoglycemia, epistaxis, foreign body in the eye and sprains.conclusion: We think that teachers felt incompetent because of lack of practice even when they knew the correct .

Kaynakça

  • MEB 2010-2014 Stratejik Planı. http://sgb.meb.gov.tr/Str_yon_ planlama_V2/MEBStratejikPlan.pdf. Erişim Tarihi:15.06.2012.
  • http://www.healthpromotion.org.au/ Erişim Tarihi: 15.06.2012.
  • Devlet Planlama Teşkilatı 9.Kalkınma Planı (2007-2012). http:// ekutup.dpt.gov.tr/plan/plan9.pdf. Erişim:Tarihi: 15.06.2012.
  • UNICEF Türkiye’nin 2011-2015 Ülke Programı Eylem Planı. http:// www.unicef.org.tr/tr/content/detail/96/2011-2015. Erişim Tarihi: 15.06.2012.
  • American Academy of Pediatrics, Committee on School Health. School Health: Policy and Practice. 6th ed. Elk Grove Village, IL: American Academy of Pediatrics; 2004.
  • Taras H, Duncan P, Luckenbill D, Robinson J, Wheeler L, Wooley S, eds. Health, Mental Health, and Safety Guidelines for Schools. Elk Grove Village, IL: American Academy of Pediatrics; 2004.
  • Sapien RE, Allen A. Emergency preparation in schools: A snapshot of a rural state. Pediatr Emerg Care 2001;17:329-33.
  • American Academy of Pediatrics. Council on School Health. Medical emergencies occurring at school. Pediatrics 2008;122:887-94.
  • American Academy of Pediatrics. Commitee On School Health. Guidelines for urgent care in school. Pediatrics 1990;86: 999-1000.
  • Güngör A, Köksal AK, Subaşı G. Gelişme ve Öğrenme.1.baskı. İstanbul: Anı Yayınevi;2004.
  • Bowman SM, Bird TM, Aitken ME, Tilford JM. Trends in hospitalizations associated with pediatric traumatic brain injuries. Pediatrics 2008;122:988-93.
  • Gürses D, Sarıoğlu-Büke A, Başkan M, Herek Ö, Kılıç İ. Travma nedeniyle çocuk acil servise başvuran hstaların epidemiyolojik değerlendirmesi. Ulusal Travma Dergisi 2002;8:156-59.
  • Işık HS, Gökyar A,Yıldız Ö. Çocukluk çağı kafa travmaları, 851 olgunun retrospektif değerlendirilmesi: Epidemiyolojik bir çalışma. Ulus Travma Acil Cerrahi Derg 2011;17:166-72.
  • American Academy of Pediatrics. Committee on School Health. Guidelines for the Administration of Medication in School. Pediatrics 2003;112:697-99.
  • Kurt AÖ, Buğdaycı R, Şaşmaz T, Öner S, Yapıcı G, Kemik A ve ark. “Mersin İl Merkezinde bulunan 165 ilköğretim okulunun hijyenik donanımının değerlendirilmesi. Hacettepe Toplum Hekimliği Bülteni 2008;27:24-30.
  • Carter YH, Bannon MJ, Jones PW. The role of the teacher in child accident prevention. J Public Health Med 1994;16:23-8.
  • Şimşek I, Güler Ç, Oral S N. Eczacıların ilk yardım bilgileri üzerine bir araştırma. Ankara Eczacılar Odası Bülteni, İlaç Forumu 1992; 14: 45-8.
  • Özçelikay G, Şimşek I, Asil E. Üniversite öğrencilerinin ilk yardım konusundaki bilgi düzeyleri üzerine bir çalışma. Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi 1996;25:43 8.
  • Zanga JR, Donlan MA, Newton J, Sehring MM, Sklaire MW, Trieschmann J, et al. American Academy of Pediatrics. Commitee On School Health. Health education and schools. Pediatrics 1985;75;1160-61.
  • Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2007;10:52-9.

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çocuk Sağlığı Konusundaki Bilgi Düzeyleri

Yıl 2013, Cilt: 7 Sayı: 1, 21 - 26, 01.04.2013

Öz

Giriş ve Amaç: Bu çalışmanın amacı; kreş öğretmenlerinin, sık karşılaşılan enfeksiyonları tanıma, kronik hastalıkları olan çocuklarda acil durumlara yaklaşım ve tüm çocuklarda sık karşılaşılan ve acil müdahale gerektiren olaylar ile ilgili bilgi ve deneyimlerini irdelemektir.Gereç ve Yöntemler: Ankara’daki özel kreşlerde çalışan 3-6 yaş arasındaki çocuklara bakan öğretmenler ile açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan yüzyüze bir anket çalışması yapıldı. Öğretmenlerin sağlık konusu ve özellikle sık karşılaşılan acil durumlarla ilgili bilgi ve becerileri sorgulandı.Bulgular: Çalışmamıza ortalama yaşı 26.5±4.9 yıl olan, 117 kreş öğretmeni katıldı. Bunların %78.6’sı üniversite veya yüksekokul mezunu iken %21’i lise mezunuydu. Öğretmenlerin %67’si sağlık eğitimi almış olup, bunların %86’sı aldığı eğitimin yetersiz olduğunu düşünmekteydi. Çalışmamıza katılanların büyük çoğunluğunun ateşe eşlik eden ciddi durumları ve besin zehirlenmesi bulgularını bildiği belirlendi. Ayrıca havale, yanık, kanama, göze yabancı cisim kaçması, burkulma, kırık ve elektrik çarpmasında nasıl müdahale edileceğini biliyordu. Öğretmenlerin yarısı ateş ölçmeyi ve ateşe müdahale yöntemlerini doğru biliyorken, ancak yarısından azı hipoglisemiye nasıl yaklaşılacağını ve boğaza bir şey kaçtığında nasıl davranacağını biliyordu. Sağlık eğitimi alanlar, hipoglisemi geçiren çocuğa müdahalede, burun kanaması durumunda, göze yabancı cisim kaçtığında ve burkulma durumunda yapılması gerekenleri daha iyi bilmekteydi.Sonuç: Öğretmenlerinin çoğunun doğru yanıtları bilmelerine rağmen uygulama alanındaki eksikliklerden dolayı kendilerini yetersiz hissettiğini düşünmekteyiz. Sağlığı koruma ve geliştirmenin yanı sıra sağlık eğitimi almış, bilgi ve becerisini geliştirmiş eğitimcilere büyük ihtiyaç vardır. Bunun için yüksek öğrenim hatta orta öğrenim döneminde teorik ve pratik sağlık eğitimi derslerine ağırlık verilmelidir.

Kaynakça

  • MEB 2010-2014 Stratejik Planı. http://sgb.meb.gov.tr/Str_yon_ planlama_V2/MEBStratejikPlan.pdf. Erişim Tarihi:15.06.2012.
  • http://www.healthpromotion.org.au/ Erişim Tarihi: 15.06.2012.
  • Devlet Planlama Teşkilatı 9.Kalkınma Planı (2007-2012). http:// ekutup.dpt.gov.tr/plan/plan9.pdf. Erişim:Tarihi: 15.06.2012.
  • UNICEF Türkiye’nin 2011-2015 Ülke Programı Eylem Planı. http:// www.unicef.org.tr/tr/content/detail/96/2011-2015. Erişim Tarihi: 15.06.2012.
  • American Academy of Pediatrics, Committee on School Health. School Health: Policy and Practice. 6th ed. Elk Grove Village, IL: American Academy of Pediatrics; 2004.
  • Taras H, Duncan P, Luckenbill D, Robinson J, Wheeler L, Wooley S, eds. Health, Mental Health, and Safety Guidelines for Schools. Elk Grove Village, IL: American Academy of Pediatrics; 2004.
  • Sapien RE, Allen A. Emergency preparation in schools: A snapshot of a rural state. Pediatr Emerg Care 2001;17:329-33.
  • American Academy of Pediatrics. Council on School Health. Medical emergencies occurring at school. Pediatrics 2008;122:887-94.
  • American Academy of Pediatrics. Commitee On School Health. Guidelines for urgent care in school. Pediatrics 1990;86: 999-1000.
  • Güngör A, Köksal AK, Subaşı G. Gelişme ve Öğrenme.1.baskı. İstanbul: Anı Yayınevi;2004.
  • Bowman SM, Bird TM, Aitken ME, Tilford JM. Trends in hospitalizations associated with pediatric traumatic brain injuries. Pediatrics 2008;122:988-93.
  • Gürses D, Sarıoğlu-Büke A, Başkan M, Herek Ö, Kılıç İ. Travma nedeniyle çocuk acil servise başvuran hstaların epidemiyolojik değerlendirmesi. Ulusal Travma Dergisi 2002;8:156-59.
  • Işık HS, Gökyar A,Yıldız Ö. Çocukluk çağı kafa travmaları, 851 olgunun retrospektif değerlendirilmesi: Epidemiyolojik bir çalışma. Ulus Travma Acil Cerrahi Derg 2011;17:166-72.
  • American Academy of Pediatrics. Committee on School Health. Guidelines for the Administration of Medication in School. Pediatrics 2003;112:697-99.
  • Kurt AÖ, Buğdaycı R, Şaşmaz T, Öner S, Yapıcı G, Kemik A ve ark. “Mersin İl Merkezinde bulunan 165 ilköğretim okulunun hijyenik donanımının değerlendirilmesi. Hacettepe Toplum Hekimliği Bülteni 2008;27:24-30.
  • Carter YH, Bannon MJ, Jones PW. The role of the teacher in child accident prevention. J Public Health Med 1994;16:23-8.
  • Şimşek I, Güler Ç, Oral S N. Eczacıların ilk yardım bilgileri üzerine bir araştırma. Ankara Eczacılar Odası Bülteni, İlaç Forumu 1992; 14: 45-8.
  • Özçelikay G, Şimşek I, Asil E. Üniversite öğrencilerinin ilk yardım konusundaki bilgi düzeyleri üzerine bir çalışma. Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi 1996;25:43 8.
  • Zanga JR, Donlan MA, Newton J, Sehring MM, Sklaire MW, Trieschmann J, et al. American Academy of Pediatrics. Commitee On School Health. Health education and schools. Pediatrics 1985;75;1160-61.
  • Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2007;10:52-9.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA58NK46KF
Bölüm Research Article
Yazarlar

Suzan Gündüz Bu kişi benim

Mehmet Nevzat Çizmeci Bu kişi benim

Mehmet Kenan Kanburoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2013
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Gündüz S, Çizmeci MN, Kanburoğlu MK. Level of Knowledge About Child Health Among Teachers of Preschool Children. Türkiye Çocuk Hast Derg. 2013;7(1):21-6.

13548  21005     13550