Objective: The purpose of this study was to determine the knowledge of preschool teachers about common infections, clinical interventions in children with chronic diseases, and situations requiring first aid frequently seen in children.Material and Methods: An open-ended, face-to-face questionnaire was administered to the private preschool teachers of 3- to 6-year-old children in Ankara. The teachers’ knowledge and skills about health and common emergency situations were assessed.results: One hundred and seventeen preschool teachers (mean age: 26.5±4.9 years) were included in this study. While 78.6% of teachers had graduated from university or college, 21% had graduated from high school. Sixty seven percent of teachers had received health education but 86% of them thought that the education was not sufficient. Most of the participating teachers knew about severe situations concomitant with fever and clinical evidence of food poisoning. They also knew how to intervene in seizure, burns, bleeding, foreign object in the eye, sprains, fracture and electric shock. Only half of them knew how to correctly measure fever and intervene in fever, and less than half of the participants knew how to intervene in hypoglycemia and aspiration. Teachers that had received health education were more informed than the others on the subjects of hypoglycemia, epistaxis, foreign body in the eye and sprains.conclusion: We think that teachers felt incompetent because of lack of practice even when they knew the correct .
Giriş ve Amaç: Bu çalışmanın amacı; kreş öğretmenlerinin, sık karşılaşılan enfeksiyonları tanıma, kronik hastalıkları olan çocuklarda acil durumlara yaklaşım ve tüm çocuklarda sık karşılaşılan ve acil müdahale gerektiren olaylar ile ilgili bilgi ve deneyimlerini irdelemektir.Gereç ve Yöntemler: Ankara’daki özel kreşlerde çalışan 3-6 yaş arasındaki çocuklara bakan öğretmenler ile açık uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan yüzyüze bir anket çalışması yapıldı. Öğretmenlerin sağlık konusu ve özellikle sık karşılaşılan acil durumlarla ilgili bilgi ve becerileri sorgulandı.Bulgular: Çalışmamıza ortalama yaşı 26.5±4.9 yıl olan, 117 kreş öğretmeni katıldı. Bunların %78.6’sı üniversite veya yüksekokul mezunu iken %21’i lise mezunuydu. Öğretmenlerin %67’si sağlık eğitimi almış olup, bunların %86’sı aldığı eğitimin yetersiz olduğunu düşünmekteydi. Çalışmamıza katılanların büyük çoğunluğunun ateşe eşlik eden ciddi durumları ve besin zehirlenmesi bulgularını bildiği belirlendi. Ayrıca havale, yanık, kanama, göze yabancı cisim kaçması, burkulma, kırık ve elektrik çarpmasında nasıl müdahale edileceğini biliyordu. Öğretmenlerin yarısı ateş ölçmeyi ve ateşe müdahale yöntemlerini doğru biliyorken, ancak yarısından azı hipoglisemiye nasıl yaklaşılacağını ve boğaza bir şey kaçtığında nasıl davranacağını biliyordu. Sağlık eğitimi alanlar, hipoglisemi geçiren çocuğa müdahalede, burun kanaması durumunda, göze yabancı cisim kaçtığında ve burkulma durumunda yapılması gerekenleri daha iyi bilmekteydi.Sonuç: Öğretmenlerinin çoğunun doğru yanıtları bilmelerine rağmen uygulama alanındaki eksikliklerden dolayı kendilerini yetersiz hissettiğini düşünmekteyiz. Sağlığı koruma ve geliştirmenin yanı sıra sağlık eğitimi almış, bilgi ve becerisini geliştirmiş eğitimcilere büyük ihtiyaç vardır. Bunun için yüksek öğrenim hatta orta öğrenim döneminde teorik ve pratik sağlık eğitimi derslerine ağırlık verilmelidir.
Diğer ID | JA58NK46KF |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 7 Sayı: 1 |