Turizm, günümüz itibariyle iktisadi, siyasi, sosyal ve kültürel açılardan birçok ülke gibi Türkiye’nin de mevcut durumunu ve geleceğini yakından etkileyen unsurlardan bir haline gelmiştir. Bu nedenle turizm faaliyetlerini geliştirmeye, çeşitlendirmeye ve artırmaya yönelik turistik tanıtım ve propaganda faaliyetlerinin önemi daha da artmıştır. Çağdaş bir anlayış çerçevesinde Türkiye’nin tarihî ve tabii güzelliklerinin dünya sathında tanıtılması, turistler nezdinde olumlu bir ülke imajı uyandırılması ve bu münasebetle turistlere ülke sathında seyahat imkân ve fırsatları yaratılması bir gereklilik halini almıştır. 1991’de bağımsızlığını kazanan Türk Cumhuriyetleri ile Türkiye arasında tesis edilen ve stratejik bir özelliğe sahip olan turizm ilişkileri bu bağlamda özel bir öneme sahiptir. Bu hususta önem arz eden ülkelerden biri de Kazakistan olmuştur. Türkiye ile Kazakistan arasındaki turizm ilişkileri hızlı bir gelişim çizgisi izlemiş, bu çerçevede turizm iki ülke arasındaki tarihî, kültürel, siyasi ve iktisadi bağların kuvvetlendirilmesinde etkin bir unsur olarak yeni bir açılım alanı teşkil etmiştir. Bu çalışma kapsamında, Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yurt dışı teşkilatı içinde yer alan Almatı ve Astana Kültür ve Tanıtma Müşavirliklerinin faaliyetleri temel alınarak, Kazakistan’da yapılan turistik tanıtma ve propaganda çalışmaları ele alınmıştır. Böylece iki soydaş ülke durumunda olan Türkiye ile Kazakistan arasındaki ilişkileri geliştirmek üzere tesis edilen turistik ilişkiler de değerlendirilmiş ve bu hususta kaydedilen güncel gelişmeler hakkında bilgi verilmiştir.
Turizm Tanıtma Propaganda Almatı ve Astana Kültür ve Tanıtma Müşavirlikleri Kazakistan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 118 Sayı: 233 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.