Bu çalışmada satın alma karar sürecinde aile üyelerinin etkileri, satın alma karar sürecinin aşamaları ve ürün türleri ile ilişkili olarak incelenmiştir. Bu çalışmada, Güney Kazakistan’ın en büyük üç şehrinde (Çimkent, Türkistan ve Kentav) yaşayan ailelerin satın alma kararlarında kadının rolü araştırılmıştır. Araştırmanın verileri anket yöntemi ile Çimkent, Türkistan ve Kentav’da yaşayan toplam 453 aileden toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere satın alma karar sürecinde cinsiyet itibarı ile farklılıkları ölçmek için T Testi (Independent Samples) uygulanmıştır. Sonuçlar, aile üyelerinin satın alma karar ve faaliyetlerindeki etkilerinin satın alma süreci aşamalarına ve ürünün türüne göre anlamlı farklılıklar gösterdiğini, Kazak ailelerde satın alma kararlarının birlikte verildiğini göstermiştir.
Tüketici Davranışı Aile Satın Alma Karar Süreci Kadının Rolü Kazakistan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 116 Sayı: 229 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.