Bu araştırma, Türkiye’de 6 Şubat depremlerini yaşayan bireylerin, medya kullanımı ve motivasyonlarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı doğrultusunda nicel bir araştırma yapılmış ve veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. Depremin yaşandığı dokuz şehrin çalışma evrenini oluşturduğu araştırmada, 317 kişilik örneklem ile anket yapılarak elde edilen verilere, One-Way Anova, Bağımsız Örneklem T-Testi, Korelasyon ve Faktör Analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda bireylerin deprem sonrası yeni medyayı, geleneksel medyaya göre daha fazla tercih ettiği sonucuna ulaşılmış olup, kişilerin medyayı, sosyal ve duygusal bütünleşme, gerçeklerden kaçış ve bilişsel ihtiyaçlar için kullandığı ortaya çıkmıştır. Medya kullanımı bağlamında bireylerin yaş ve mesleklerine göre farklılaşmalar olduğu tespit edilirken, cinsiyete göre bir farkın olmadığı tespit edilmiştir.
Selçuk Üniversitesi’nin E-28304017-663.05-746349 sayı ve 30.04.2024 tarihli Etik Kurul onayı ile izni alınmıştır.
The aim of the study was to determine the media usage and motivations of individuals who experienced the February 6, earthquakes in Turkey. Quantitative research was conducted in line with the Uses and Gratifications theory in the study and a survey was used as the data collection technique. In the study, the universe of which was nine cities where the earthquake occurred, a survey was conducted with a sample of 317 people and One-Way Anova, Independent Sample T-Test, Correlation and Factor Analysis were applied to the data obtained. As a result of the study, it was found that individuals preferred new media more than traditional media after the earthquake and it was revealed that individuals used media for social and emotional integration, escapism and cognitive needs. While it was determined that individuals' age and profession caused differences in media usage, it was determined that there was no difference according to gender.
Disaster Earthquake Media Crisis communication Uses and Gratifications
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, İletişim Kuramları, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |