Ülkemiz, dünya deprem kuşaklarından biri olan Alp-Himalaya kuşağı üzerinde yer almaktadır. Birçok bölgeyi etkileyen geniş çaplı doğal afetlerin meydana geldiği ülkemizde dayanışma ve yardımlaşma gereksinimi çok yüksektir. Bu çalışmada, afet sonrasında oluşan acil durum ve yardım faaliyetlerinin koordineli şekilde yürütülmesini, yardımlaşma faaliyetlerinin hedefine ulaşmasını ve afet gönüllüsü olarak çalışan kişilerin ve sahada görevli personellerin işlerini takip etmede kolaylık sağlayan bir web tabanlı uygulama geliştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, afet sonrası oluşan insani ihtiyaçların ve yaşam malzemesi taleplerinin kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör, sivil toplum örgütleri ve yardımseverler ile koordinasyon sağlanarak eşit ve orantılı bir şekilde dağıtılmasını sağlamaktır. Ayrıca, geliştirilen web tabanlı uygulama sayesinde yardım bölgelerinin belirlenmesi ve ihtiyaç analizlerinin yapılması kolaylaştırılmaktadır. Afetlere karşı dirençli hale gelmek ve yaşanan afetler sonrasında insani yardım operasyonlarının koordinasyonunu düzenlemek için yardım marketi ihtiyaç talebi web uygulaması Afet ve Acil Durum Müdürlüğü koordinesinde yürütülecek çalışmalara destek olması amacıyla geliştirilmiştir.
Afet yönetimi Deprem İnsani ihtiyaçlar ve yardımlar Lojistik süreci Web uygulaması
Our country is located on the Alpine-Himalayan belt, one of the world's earthquake zones. The need for solidarity and assistance is very high in our country, where major natural disasters affect many regions. In this study, a web-based application has been developed that facilitates the coordinated execution of emergency and relief activities after the disaster, the achievement of the target of the relief activities and the follow-up of the work of the people working as disaster volunteers and the personnel working in the field. This study aims to ensure that the humanitarian needs and demands for living materials that arise after a disaster are distributed equally and proportionately by ensuring coordination with public institutions and organizations, the private sector, non-governmental organizations and philanthropists. In addition, the web-based application developed makes it easier to determine aid areas and conduct needs analysis. In order to become resilient to disasters and to organise the coordination of humanitarian aid operations after disasters, the aid market needs request web application has been developed to support the work to be carried out under the coordination of the Disaster and Emergency Directorate.
Disaster management Earthquake Humanitarian needs and aids Logistics process Web app
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İnternet, Kitle İletişimi, Yeni İletişim Teknolojileri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |