BibTex RIS Kaynak Göster

A NEW IDENTITY CONSTRUCTION AMONG THE CHUVASH ON THE BASIS OF FOLK CULTURE AND THE SUVARS

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 3, 258 - 273, 01.12.2014

Öz

The name of Chuvash has been mentioned firstly in Russian resources in 16th century. Firstly
citing in the Russian resources and not cited in other resources until that century as today's use,
attracted some of Chuvash intellectulas' (according to them Chuvash, not Suvar) attention.
According to them the name of Chuvash is not an ethnonym, it is a socionym. For this reason,
ethnic naming of modern day Chuvashs is Suvar, cited in the resources before 16th century. A
group of intellectuals, defending this idea, has been working to rebuild Suvar identity and culture
by using the richness of folk culture efficiently. As a result of this movement's works, which has
partisanships among the authors, poets, artists, intellectuals, etc., the name of Suvar is been
officially recorded for the censuses. In this rebuilding process Suvar Ethnopark, located in
Cheboksary, fulfills important function. Suvar Ethnopark has evaluated as a designed location for
protecting Chuvash folk culture previously but now it has a new function.

ÇUVAŞLAR ARASINDA HALK KÜLTÜRÜ TEMELİNDE YENİ BİR KİMLİK İNŞASI VE SUVARLAR

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 3, 258 - 273, 01.12.2014

Öz

Çuvaş adı 16. yüzyılda ilk Rus kaynaklarında zikredilmektedir. Bu yüzyıla kadar Çuvaş adının günümüzdeki şekliyle kaynaklarda geçmemiş olması ve ilk defa Rus kaynaklarında geçişi bazı Çuvaş aydınlarının (kendilerine göre Çuvaş değil Suvar) dikkatini çekmiştir. Onlara göre Çuvaş adı bir etnonim değil sosyonimdir. Bu sebeple de günümüz Çuvaşlarının etnik adlandırması da 16. yüzyıldan önceki kaynaklarda karşımıza çıkan Suvar’dır. Bu görüşü savunan bir grup entelektüel halk kültürü zenginliğini etkin bir şekilde kullanarak Suvar kimliğini ve kültürünü yeniden inşa adına çalışmalar yapmaktadır. Yazarlar, şairler, sanatçılar vb. entelektüeller arasında taraftar bulan bu hareketin çalışmaları neticesinde Suvar adı resmi olarak da nüfus sayımları için kayda girmiştir. Bu yeniden inşa sürecinde Çeboksarı’da bulunan Suvar Etnoparkı da önemli bir işlevi yerine getirmektedir. Daha önceleri Çuvaş halk kültürünün korunması için tasarlanmış bir mekan olarak gördüğümüz etnopark günümüzde yeni işleviyle karşımıza çıkmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA49PZ58ZB
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Bayram Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bayram, B. (2014). ÇUVAŞLAR ARASINDA HALK KÜLTÜRÜ TEMELİNDE YENİ BİR KİMLİK İNŞASI VE SUVARLAR. Tehlikedeki Diller Dergisi, 3(3), 258-273.
AMA Bayram B. ÇUVAŞLAR ARASINDA HALK KÜLTÜRÜ TEMELİNDE YENİ BİR KİMLİK İNŞASI VE SUVARLAR. TDD. Aralık 2014;3(3):258-273.
Chicago Bayram, Bülent. “ÇUVAŞLAR ARASINDA HALK KÜLTÜRÜ TEMELİNDE YENİ BİR KİMLİK İNŞASI VE SUVARLAR”. Tehlikedeki Diller Dergisi 3, sy. 3 (Aralık 2014): 258-73.
EndNote Bayram B (01 Aralık 2014) ÇUVAŞLAR ARASINDA HALK KÜLTÜRÜ TEMELİNDE YENİ BİR KİMLİK İNŞASI VE SUVARLAR. Tehlikedeki Diller Dergisi 3 3 258–273.
IEEE B. Bayram, “ÇUVAŞLAR ARASINDA HALK KÜLTÜRÜ TEMELİNDE YENİ BİR KİMLİK İNŞASI VE SUVARLAR”, TDD, c. 3, sy. 3, ss. 258–273, 2014.
ISNAD Bayram, Bülent. “ÇUVAŞLAR ARASINDA HALK KÜLTÜRÜ TEMELİNDE YENİ BİR KİMLİK İNŞASI VE SUVARLAR”. Tehlikedeki Diller Dergisi 3/3 (Aralık 2014), 258-273.
JAMA Bayram B. ÇUVAŞLAR ARASINDA HALK KÜLTÜRÜ TEMELİNDE YENİ BİR KİMLİK İNŞASI VE SUVARLAR. TDD. 2014;3:258–273.
MLA Bayram, Bülent. “ÇUVAŞLAR ARASINDA HALK KÜLTÜRÜ TEMELİNDE YENİ BİR KİMLİK İNŞASI VE SUVARLAR”. Tehlikedeki Diller Dergisi, c. 3, sy. 3, 2014, ss. 258-73.
Vancouver Bayram B. ÇUVAŞLAR ARASINDA HALK KÜLTÜRÜ TEMELİNDE YENİ BİR KİMLİK İNŞASI VE SUVARLAR. TDD. 2014;3(3):258-73.

Tehlikedeki Diller Dergisi (TDD)

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.