Özet
Amaç: Bu çalışma, Kastamonu’nun UNESCO Miras Listeleri ve Programlarına hazırlık sürecini yerel kalkınma ve kurumsallaşma açısından değerlendirerek literatüre katkı sunmayı amaçlamaktadır.
Yöntem: Örnek olay çalışmasından yararlanılmıştır.
Bulgular: Şehirlerin UNESCO Programları ve Miras Listeleri hazırlık süreçleri farklı aktörler arasında iş birliği geliştirmeyi ve iş birliği kültürü oluşturmayı teşvik eder.
Tartışma: Turizm pek çok ulusal ekonomi için gelir kaynağı yaratan önemli bir sektör, 2019 yılında 1,4 milyar dolar uluslararası turizm gelirleri ile istihdama katkı sunuyor (UNWTO, 2020). Etkisinin büyüklüğü destinasyonlar arasındaki rekabeti artırırken her bir destinasyon marka değerini artırmaya yönelik çalışmalara da hız veriyor. Bu değeri olumlu yönde etkileyen unsurlardan biri de destinasyonun belli standartlara sahip olduğunu gösteren uluslararası etiketler ya da bir diğer ifade ile marka değeri taşımalarıdır. Bu noktada, Türkiye’de de destinasyonlar uluslararası ağlara dahil olmak için önemli çalışmalar yapmaktadır. Özellikle son yıllarda, artan başvuru sayısı ile öne çıkan UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı, şehirlerin marka değerlerini artırmak için hazırlandıkları rekabetçi programlardan biridir. 7 yaratıcı tema üzerine kurulu programa, Kastamonu da gastronomi şehri olmak için çalışmalarını sürdürmektedir. Bu çalışmada Kastamonu UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı hazırlık sürecinin kurumsallaşma ve yerel kalkınmaya etkileri değerlendirilecektir.
Kastamonu UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı Yerel Kalkınma Uluslararası Kurumlar Kurumsallaşma
Abstract
Purpose: This study aims to contribute to the literature by evaluating Kastamonu's preparation process for UNESCO Heritage Lists and Programs in terms of local development and institutionalization.
Method: A case study was used.
Findings: The preparation processes of cities for UNESCO Programs and Heritage Lists encourage cooperation between different actors and create a culture of cooperation.
Discussion: Tourism is an important sector that creates a source of income for many national economies, contributing to employment with international tourism revenues of 1.4 billion dollars in 2019 (UNWTO, 2020). While the magnitude of its impact increases the competition between destinations, it also accelerates the efforts to increase the brand value of each destination. One of the factors that positively affect this value is international labels showing that the destination has certain standards, or in other words, they have brand value. At this point, destinations in Turkey are making important efforts to be included in international networks. Standing out with the increasing number of applications in recent years, the UNESCO Creative Cities Network is one of the competitive programs that cities try to be involved in to increase their brand value. With the program based on 7 creative themes, Kastamonu continues to work to become a gastronomy city. In this study, the effects of Kastamonu UNESCO Creative Cities Network preparation process on institutionalization and local development will be evaluated.
Kastamonu UNESCO Creative Cities Network Local Development International Organization Institutionalization
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |