Otel işletmeleri emek-yoğun özellikte bir sektörde faaliyet gösterdiklerinden ve müşteri ile doğrudan iletişim söz konusu olduğundan dolayı, hem içsel pazarlama hem de işle bütünleşme kavramları büyük önem taşımaktadır. İçsel pazarlama, müşterilerin tatmin olmasının yolunun, çalışanların tatmininden geçtiğini ifade ederken, işle bütünleşme ise, çalışanların işini severek yapması ve işine karşı olumlu tutuma sahip olması şeklinde açıklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı otel işletmelerinde içsel pazarlama faaliyetlerinin işle bütünleşme üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden faydalanılmış ve İstanbul Avrupa Yakasında yer alan 5 yıldızlı otellerde çalışan 420 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen analiz sonuçlarına göre, içsel pazarlamanın, vizyon, gelişme ve ödüllendirme alt boyutlarından oluştuğu ve hem ana boyut olarak içsel pazarlamanın hem de vizyon, gelişme ve ödüllendirme alt boyutlarının işle bütünleşme üzerinde pozitif etkileri tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |